Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - kneedmetaal uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67393 - kneedmetaal uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tom ghys 26-3-2013 18:43 Print topicpost
Posts: 27
iemand ervaring met kneedmetaal ?
http://www.foerch.nl...ec-9cde-05c272d30f01

het zou bedoeld zijn om het op mijn bocht van mijn uitlaat te smeren , de uitlaat is niet meer lasbaar wegens te dun geworden door roest enzo , maar zou dit kunnen werken ? er is echt geen enkele andere manier , heb het hier over een fantic oasis 50.2 uitlaat, en deze is redelijk doorzeefd, wat kleinere gaatjes , maar zou dit volledig dicht willen werken , en dit leek me eigenlijk de beste oplossing? iemand ervaring ermee? mvg tom
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-3-2013 18:48 Print reply

Posts: 17929
beter gungum halen, of een verse uitlaat uiteraard

dit soor spul is altijd maar tijdelijk
 
tom ghys 26-3-2013 18:51 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
beter gungum halen, of een verse uitlaat uiteraard

dit soor spul is altijd maar tijdelijk


verse uitlaat zit er niet in , is namelijk niet meer verkrijgbaar, is een behoorlijk onbekend merk heb ik al door , ik hoor mensen dat er scheuren of barsten in motoren zelfs mee dicht plakken , het kan dus tege hoge temperaturen , maar kan dit ook tege trillingen enzo ,? heb al gehoord dat je er in kan freze,schuren, boren enzo eens het opgedroogd is?

 
ktm 4 ever 26-3-2013 18:53 Print reply
Posts: 379
is zelf een uitlaat maken geen optie, dan ben je klaar voor langere tijd.
of alleen de bocht na maken en aan het expansiestuk zetten
 
tom ghys 26-3-2013 18:56 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
is zelf een uitlaat maken geen optie, dan ben je klaar voor langere tijd.
of alleen de bocht na maken en aan het expansiestuk zetten


ben niet instaat om te lassen , heb dit nog nooit gedaan, en om er dan direct zoiets te beginnen , maar ook , mijn uitlaat gaat met een soort mof in mijn cilinder , en wordt zo met veren erin gehouden , dit deel in mijn cilinder kan ik tog niet namaken? mvg tom
 
RstephanK 26-3-2013 19:02 Print reply
Posts: 83
Dat is bij een TZR precies hetzelfde
Dus AM6 blok.

Ik heb ook met die veertjes

Check of je geen am6 uitlaat kan gebruiken

 
ktm 4 ever 26-3-2013 19:06 Print reply
Posts: 379
dat is zeker wel na te maken. is gewoon een kwestie van netjes werken en dan 2 pinnetjes erop lassen voor de veren
 
maerijn 26-3-2013 19:11 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom ghys
[...]


ben niet instaat om te lassen , heb dit nog nooit gedaan, en om er dan direct zoiets te beginnen , maar ook , mijn uitlaat gaat met een soort mof in mijn cilinder , en wordt zo met veren erin gehouden , dit deel in mijn cilinder kan ik tog niet namaken? mvg tom

Besteedt je het uit, voor +- 100 euro kan je een mooie uitlaat hebben
 
Aprilia RX 50 2003 26-3-2013 20:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Besteedt je het uit, voor +- 100 euro kan je een mooie uitlaat hebben


Wel wat meer. 150 a 200 heb je een opmaat uitlaat bovenlangs.

Maar plaats eens foto's van die uitlaat en de schade.
Kneedbaar staal van een ander merk doe ik wel veel kleine noodreparaties mee welke niet veel mogen kosten. Je kunt het er wel tijdelijk mee dicht krijgen maar vooral door het krimpen en uitzetten van de uitlaat bij warmte blijft het niet lekker zitten.

Is een midden om mee thuis te komen, niet als oplossing.

Nog een puntje van aandacht is dat het niet lekker hecht op roest dus zul je er roest af moeten halen waardoor de gaten wss ook iets groter worden.

Ik blijf nog steeds een opmaat aanraden!

Edit: als het gedeelte bij de uitlaat hetzelfde is als am6 is dat erg makkelijk na te maken. Ik heb een hele bak met busjes daarvoor.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 26-3-2013 om 20:30 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
diedtsx 26-3-2013 21:38 Print reply

Posts: 48
dat kneedgum of gungum werkt prima bij dit soort acties, heb het zelf ooit gebruikt om m'n aftap van het blokolie aftesluiten nadat deze was afgebroken en het werkte perfect
 

Dit topic is 2020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved