Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - een paar vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67379 - een paar vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mvv mtx 19-3-2013 16:00 Print topicpost

Posts: 243
hallo,
ik heb een paar vragen ze staan hieronder
vragen:
:ik heb een honda mtx sh 70cc mijn vraag was of een parmakit cilinder een goede cilinder is?
:als ik stationair af wil stellen en ik heb hem warm stationair afgesteld dan trekt de brommer niet meer goed door. als ik hem zo heb afgesteld dat ik hem goed kan door trekken krijg ik hem niet stationair wat is het probleem?
alvast vriendelijk bedankt



Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 19-3-2013 om 20:45 uur.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

yamaha rider 20-3-2013 13:36 Print reply
Posts: 15
70 cc parmakit is wel een goede cilinder, en als hij stationair uit valt krijgt hij dan te veel of te weinig benzine, en kunt je het niet regelen
met je stelschroef of gasnaald of luchtschroef
 
WestlandMB 20-3-2013 13:48 Print reply

Posts: 1338
Het beste kan je eerst de hoofdsproeier afstellen. Dit is vrij gemakkelijk te doen. Groter of kleiner kan je hier zien:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Dan kan je vervolgens de volgende FAQ lezen, met hoe je de rest afstand. Zodat de brommer goed loopt bij elke stand van de gashendel.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Grove richtlijn voor hoofdsproeiers bij honda mb/mt/mtx etc. (bij gebruik van origineel luchtfilterbox)
Bij een 20mm mikuni tussen de 110 en 140.
Bij een 18mm Keihin tussen de 90 en 120.

70 parmakit (ac) op mtx-sh moet wel 85 kunnen lopen.

 
mvv mtx 21-3-2013 21:11 Print reply

Posts: 243
hallo,
ik heb een mikuni 20 mm cabarateur ik heb een twin air luchtfilter in de orginele luchtfilterbox gemaakt ivm zand en stof.Heb er nu dacht ik sproeier 95 in zitten maar als ik er een grotere sproeier in doe bijvoorbeeld 100 dan verzuipt die en wil die niet op toeren komen.

Ik gebruik hem voor de cross dus heb een cilinder nodig die hele hoge toeren moet maken dus is een pamakit cilinder daar een goede cilinder voor.
mvg mvv mtx
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
WestlandMB 21-3-2013 21:16 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
ik heb een mikuni 20 mm cabarateur ik heb een twin air luchtfilter in de orginele luchtfilterbox gemaakt ivm zand en stof.Heb er nu dacht ik sproeier 95 in zitten maar als ik er een grotere sproeier in doe bijvoorbeeld 100 dan verzuipt die en wil die niet op toeren komen.

Ik gebruik hem voor de cross dus heb een cilinder nodig die hele hoge toeren moet maken dus is een pamakit cilinder daar een goede cilinder voor.
mvg mvv mtx


Dus het is gelukt met afstellen? Sproeier vind ik wel klein, maar als het loopt zal het wel goed zijn. Eventueel nog even bougie checken, of die goed van kleur is.
 
mvv mtx 22-3-2013 6:45 Print reply

Posts: 243
hallo,
ja het is gelukt met afstellen.Ik heb de bougie nog niet gechekt maar dat ga ik binnenkort even doen. maar weet jij mischien welke 70cc cilinder je het best kan gebruiken voor de cross.
mvg mitchell
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
WestlandMB 23-3-2013 13:33 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
hallo,
ja het is gelukt met afstellen.Ik heb de bougie nog niet gechekt maar dat ga ik binnenkort even doen. maar weet jij mischien welke 70cc cilinder je het best kan gebruiken voor de cross.
mvg mitchell


Voor de cross zou een redelijk hoogtoerige 70cc het denk het beste doen. In dit geval zou je moeten zoeken naar een 70cc paramakit/malossi of athena. Ik neem aan dat je een luchtgekoeld blok op de mtx hebt?

Goedkope imitaties kunnen ook wel goed lopen als je ze laat bewerken.
Er past ook een watergekoeld mbx80 blok op de mtx. Dat gaat helemaal af.

Jammer genoeg kosten al die cilinders best veel, zeker als het voor een simpel crosbrommertje is. Je kan ook je mtx ligt verstanden en als je dan nog vermogen/snelheid mist een andere cilinder kopen.

ps, als je van plan bent een parmakit te kopen voor je mtx-sh. Ik heb nog een gebruikte die je eventueel voor weinig mag overnemen. Voor meer info moet je maar een pb sturen. Dat doe je dit knopje boven mijn bericht.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 23-3-2013 om 13:35 uur.
 
mvv mtx 24-3-2013 11:18 Print reply

Posts: 243
hallo,
ja ik heb een luchtgekoeld blok, maar ik denk dat ik een paar nieuwe dingen op mijn brommer ga zetten. en daar hoort ook een nieuwe cilinder bij. mag je met een 70cc aan brommercrossen meedoen?
dit zijn de dingen die ik er nieuw op ga zetten

  • nieuwe cilinder(ik denk dat het malossi gaat worden veel goede dingen hier over gehoort)
  • 70cc proma uitlaat.
  • een firebox demper klein.

ik heb er nu een imitatie cilinder op zitten maar dat rijd niet egt mooi dus ik denk dat ik gewoon een nieuwe cilinder koop.

Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 24-3-2013 om 11:18 uur.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
WestlandMB 24-3-2013 15:10 Print reply

Posts: 1338
Als je een malossi cilinder koopt zou ik even kijken op josdijkman.nl of mopshop.de Deze webshops zijn wat voordeliger vaak. Wel opletten dat je geen mtx oud type cilinder koopt, die passen namelijk niet op de sh.

Proma uitlaat is denk de enigste keus die je hebt voor een mtx blok. Je hebt ze volgens mij onderlangs en bovenlangs.

Wat betreft 70cc en brommercross wedstrijden, daarvoor zou ik gewoon de organisatie benaderen. Er zijn vaak diverse klassen.

Om te beginnen is het mtx-ac blok misschien wel leuke basis. Maar ik denk dat je tussen alle moderne crossbrommers moeite hebt met bijhouden. Het ligt er denk ook wel aan waar je rijd, maar de mtx techniek is al wat ouder.
Tegenwoordig rijden ze met carterinlaat, roterende inlaat, opmaat uitlaten, andere ontstekingen, vlakschuif carburateurs, opmaat cilinderkop/binnenkop enzovoorts.
Het is maar net hoe ver je wilt gaan.

Zelf heb ik geen ervaringen met de brommercross, maar als het vergelijkbaar is met de SOBW bijvoorbeeld, dan ga je het niet redden met een standaard opgevoerd cilinder setje.

Ik denk dat je uit een NSR/MBX watergekoeld blok veel meer vermogen kan halen. Deze passen ook zo in het mtx-sh frame. Zelf heb ik een mbx80 blok met een 93cc malossi in mijn mtx, dit past allemaal perfect.

Je zou ook kunnen kijken bij BartHonda op dit forum. Hij is bezig met een racer voor de SOBW. (http://www.brommerforum.nl/projects/showtopic/2268)
 
JB1 24-3-2013 16:33 Print reply

Posts: 14881
Malossicilinder is helemaal niet nodig, De Parmakit is een prima basis, veel verschil zul je niet merken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Cas DT 24-3-2013 16:35 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Malossicilinder is helemaal niet nodig, De Parmakit is een prima basis, veel verschil zul je niet merken.


Parmakit zou zelfs sneller moeten zijn.
Wel even afwerken.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
mvv mtx 24-3-2013 19:02 Print reply

Posts: 243
oke als die sneller is ga ik daar voor maar dan koop ik denk ik wel een nieuwe.wat bedoel je precies met afwerken?
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 1888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved