Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi gpr setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67377 - derbi gpr setup
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

patje184 19-3-2013 0:07 Print topicpost
Posts: 155
Hallo.
ik heb nu al een tijdje me gpr.
Hij rijd nu 90/95.
Ik vind het een beetje suf worden.
dus ik wil graag wat meer trekkracht en top.
ik heb nu als setup.
standaard carb.
malossi uitlaat.
standaard cilinder.
12/48.
artek krukas.

Ik wil geen 70cc omdat dit jmmr genoeg niet mag van mijn ouders.
Ik zat beetje richting airsal50cc te denken.
Iemand suggesties of tips.

 

kenny77 19-3-2013 0:12 Print reply

Posts: 29286
Zien je ouders het verschil tussen een 70 en 50cc?

Originele cilinder laten bewerken is ook een optie.
Hebben een mooie basis.
Cilinderkopje ook meteen mee geven.

Daar is nog wel wat uit te halen.

Misschien een 20mm carburateur dan erop.

Maar blijft wel 50cc, kan snel gaan maar voor over de weg wordt het dan meestal te piekerig.
 
Brommers en meer 19-3-2013 7:06 Print reply

Posts: 1966
Met een gpr is makkelijk 100 120 te halen, wel zorgen dat die goed smeert want anders ben je snel van je blok af
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
patje184 19-3-2013 7:37 Print reply
Posts: 155
Mijn stiefvader heeft vroeger zelf ook 70cc gereden. En hij rijd motor dus hij weet het wel.
Maar ook wil ikngeen gezeur met politie omdat hier nogal vaak motorjoodjes rijden.
En ik met me vorige brommer erook op moest.
En probleem is je kan hem niet opvallend begrenzen...
Het liefst zou ik ook dr70 nemen voor de koppel.
Maar dat gaat me stiefvader zeker merken.
Dnk niet dat die erzo blij mee is...


Dit bericht is gewijzigd door patje184 op 19-3-2013 om 7:40 uur.
 
j0ren 19-3-2013 7:53 Print reply

Posts: 1298
Dus een 50cc 130kmh laten lopen is geen probleem, maar een 70cc die 100kmh loopt is ineens illegaal en gevaarlijk etc.

Hou hem gewoon lekker zo, harder als dit moet je eigenlijk niet eens willen op een brommer. Zeker voor dagelijks gebruik ga je grote nadelen hebben ( verbruik, slijtage)
Koop over een jaar een motor ofzo
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
patje184 19-3-2013 9:51 Print reply
Posts: 155
nou me stiefvader rijd zelf nooit. maar die weet wel hoe een 70cc klinkt.
en anders kan ik gewoon zeggen kijk maar naar de cilinder staat 50cc op.
hij vind niet erg dat die wat harder gaat.
maar wil mag geen 70.
ik ga denk gewoon die airsal halen.

mensen met een gpr wat voor vertanding hebben jullie?
 
Paultje Pils 20-3-2013 12:07 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dus een 50cc 130kmh laten lopen is geen probleem,




Ook dit mag niet. Je mag niks aan je brommer veranderen.
 
If you can't dodge it, ram it.
patje184 10-4-2013 16:58 Print reply
Posts: 155
heee
na lang denken heb ik toch besloten om een 70cc (laagtoerig) te halen.
en die er maar stiekem op te zetten

maar ik wou graag 70cc dr of de tp 70cc hebben.
maar ik heb volgens mij een nt blok.
heb namelijk een malossi replica bouwjaar is 2007
maar zit een 06 cilinder op.

kan iemand me verder helpen ???
 
Venlonaer 10-4-2013 17:04 Print reply

Posts: 2431
Als het goed is heb je dan het oude type blok en kan je gewoon deze erop klappen;

http://www.scootpart...90/nl/product/56477/

Kijk eens naar je koeling.
Komt er een slang uit je blok of komt ie onder van de cilinder eruit?
In het eerste geval NT in het 2de geval OT
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
DarkSoul 10-4-2013 17:08 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patje184
heee
na lang denken heb ik toch besloten om een 70cc (laagtoerig) te halen.
en die er maar stiekem op te zetten

maar ik wou graag 70cc dr of de tp 70cc hebben.
maar ik heb volgens mij een nt blok.
heb namelijk een malossi replica bouwjaar is 2007
maar zit een 06 cilinder op.

kan iemand me verder helpen ???




Heb je zo een blok, of zo een?



De onderste is namelijk een oud type blok, te herkennen aan de waterkoeling die niet uit de carter komt, maar buitenaf loopt met een slangetje.

Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 10-4-2013 om 17:08 uur.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
patje184 10-4-2013 17:11 Print reply
Posts: 155
er zit 1 slang op me blok en 1 op me cilinder kop.
maar er staat 06 op de cilinder????
ik heb de dat eerste blok

Dit bericht is gewijzigd door patje184 op 10-4-2013 om 17:12 uur.
 
patje184 10-4-2013 17:25 Print reply
Posts: 155
maar wat is dan een tamme 70cc voor nt blok?
het liefst wou ik dr of tp maar dat is allemaal ot blok:S
 
DarkSoul 10-4-2013 17:33 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patje184
maar wat is dan een tamme 70cc voor nt blok?
het liefst wou ik dr of tp maar dat is allemaal ot blok:S


Volgens mij is er geen eens een Airsal 70cc voor een NT blok.
Als ik jou was, zal ik hier eens naar kijken



Was mijn oude Derbi uit 2008, met 80cc Airsal.

Derbi Senda with 17.5mm carberateur, Leovince V6 and a airsal 80cc cilinder. 15-50 transmission, RPM meter was not working atm. Topspeed was 102 KM/h on GPS.

Liep heerlijk vond ik, redelijke top en mooie trekkracht.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
gprnick 10-4-2013 17:37 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]


afbeelding

Heb je zo een blok, of zo een?

afbeelding

De onderste is namelijk een oud type blok, te herkennen aan de waterkoeling die niet uit de carter komt, maar buitenaf loopt met een slangetje.

Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 10-4-2013 om 17:08 uur.


Dat onderste blok ken ik ergens van
 
DarkSoul 10-4-2013 17:39 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


Dat onderste blok ken ik ergens van


/Offtopic, hiervan misschien?

http://www.brommerfo...cts/detail_main/1055
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
gprnick 10-4-2013 17:40 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]


/Offtopic, hiervan misschien?

http://www.brommerfo...cts/detail_main/1055


aaaahja daarvan

http://www.josdijkma...d&productId=4879

Dat iets?
 

Dit topic is 8227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved