Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bidalot 94cc AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67376 - Bidalot 94cc AM6
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 19-3-2013 1:21 Print reply

Posts: 60390
allersnelste? ik hoop dat je een euro of 2000 hebt liggen vooropgesteld dat alles heel blijft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 19-3-2013 9:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Goedenavond,

Ik heb een brommer aangeschaft, een Rieju SMX Pro. Verder lekker boeiend. Ik wil dat ding zo snel mogelijk maken..

Vandaar dus dat ik hier even mijn vraag stel, aangezien hier mensen er verstand van hebben, hoop ik.. Haha!

Wat is echt het allersnelste wat ik voor een AM6 blok kan krijgen? Wat ik zo kan lezen word het dan bidalot, de 94cc versie? Krijg je ook krukas en alles bij, klinkt dus wel oke. Aan wat voor uitlaat moet ik denken? Wat ik zo kan zien is er een bijpassende Bidalot uitlaat ook te krijgen, lijkt mij dan het beste??

Wat voor carburateur heb ik nodig? 32 mm D-Slide?
Wat voor membraan lijkt jullie het beste?
En natuurlijk de koppeling, een 5 plaats koppeling? Lijkt mij goed..

Ik hoor het wel

Groet'n


Een complete 90 cc Simonini kit loopt 145 km , is dit snel genoeg ?
Niet? , een 110 cc Parmakit haalt 163 km maar de koppeling blijft slippen
 
Aprilia RX 50 2003 19-3-2013 9:46 Print reply

Posts: 6717
wat voor koppeling had je erop dan? verder geen mogelijkheid om die nog aan te passen?

edit: bij veel race en sprint blokken met een boel vermogen zie je alsnog een 4 punts koppelingshart. terwijl ze voor cpi wel met 5 gemaakt worden (imitatie am6). dat combineren met een 5 plaats koppeling en stugge veren evt met extra tussenringen...

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-3-2013 om 9:48 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 19-3-2013 11:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
wat voor koppeling had je erop dan? verder geen mogelijkheid om die nog aan te passen?

edit: bij veel race en sprint blokken met een boel vermogen zie je alsnog een 4 punts koppelingshart. terwijl ze voor cpi wel met 5 gemaakt worden (imitatie am6). dat combineren met een 5 plaats koppeling en stugge veren evt met extra tussenringen...

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-3-2013 om 9:48 uur.


ja, maar dan moet je net een cpi blok vinden tussen de duizenden am6 blokken..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 19-3-2013 14:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, maar dan moet je net een cpi blok vinden tussen de duizenden am6 blokken..


zie ze vrij regelmatig voorbij komen. gewoon zoeken.
heb al 2 keer zo'n 5 veers hier op de werkbank gehad en weer verkocht en dan ben ik er nog geen eens naar op zoek.

edit: weet niet of heel het probleem dan opgelost is, maar zal iig helpen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-3-2013 om 14:00 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 19-3-2013 14:12 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
wat voor koppeling had je erop dan? verder geen mogelijkheid om die nog aan te passen?

edit: bij veel race en sprint blokken met een boel vermogen zie je alsnog een 4 punts koppelingshart. terwijl ze voor cpi wel met 5 gemaakt worden (imitatie am6). dat combineren met een 5 plaats koppeling en stugge veren evt met extra tussenringen...

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-3-2013 om 9:48 uur.


Koppeling was afkomstig van een KX
 
Venlonaer 19-3-2013 16:18 Print reply

Posts: 2431
Vraag petertzr op apriliaforum eens, ik heb bij hem een CNC gedraaide/gefreesde koppelingskorf gekocht. Naast dat deze lichter is, issie ook dieper. Je kan dus meer platen erin doen.
Gegarandeerd geen slippende koppeling.. Kan je er eventueel 7 Polini platen erin doen.
Ik denk dat dat overigens wel nodig is, die kerel op derbi forum had zijn koppelingsplaten helemaal blauw... Nadat ie een 7plaats dr van had gemaakt geen problemen meer.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
lytseleen 19-3-2013 19:45 Print reply

Posts: 1025
je kunt beter de bij de jager kijken die heeft een droge koppeling set ontwikkeld voor am6. probleem opgelost.

http://www.dejager-scooters.nl/project18.htm



Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 19-3-2013 om 19:50 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Brommers en meer 19-3-2013 19:54 Print reply

Posts: 1966
als je met dit ding maar wel uit kijk :


 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
lytseleen 19-3-2013 20:00 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
als je met dit ding maar wel uit kijk :

afbeelding

past ook mooi in dit topic..
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
honda fryslan 20-3-2013 9:59 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Een complete 90 cc Simonini kit loopt 145 km , is dit snel genoeg ?
Niet? , een 110 cc Parmakit haalt 163 km maar de koppeling blijft slippen


Die parmakitcilinder ziet er niet uit! Die 163 kmh moet zeker een erg bewerkte versie zijn?

De bidalot kit is gewoon 100 maal beter afgewerkt en de poorten zitten er ook veel mooier in.

Als geld geen rol speelt, gewoon voor de bidalot kiezen icm de bidalot uitlaat!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Brommers en meer 20-3-2013 10:16 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

past ook mooi in dit topic..


Ja, de ferarri was ook van deze man, toen wilde hij blijkbaar ook zo snel mogelijk en speelde geld ook geen rol...
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-3-2013 10:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


Ja, de ferarri was ook van deze man, toen wilde hij blijkbaar ook zo snel mogelijk en speelde geld ook geen rol...



nee dat was die niet, leer lezen man... irrelevant gezwets van jou elke keer
 
Brommers en meer 20-3-2013 14:31 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



nee dat was die niet, leer lezen man... irrelevant gezwets van jou elke keer

http://www.brommerfo...ts/showtopic/1552/15
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
j0ren 20-3-2013 14:38 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]

http://www.brommerfo...ts/showtopic/1552/15


Die ferarri is niet van hem mafkees, kan jíj niet lezen?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 9754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved