Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #67376 - Bidalot 94cc AM6
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 9753 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Matthijsar50 |
18-3-2013 23:11 |
Posts: 1029 |
Goedenavond,
Ik heb een brommer aangeschaft, een Rieju SMX Pro. Verder lekker boeiend. Ik wil dat ding zo snel mogelijk maken..
Vandaar dus dat ik hier even mijn vraag stel, aangezien hier mensen er verstand van hebben, hoop ik.. Haha!
Wat is echt het allersnelste wat ik voor een AM6 blok kan krijgen? Wat ik zo kan lezen word het dan bidalot, de 94cc versie? Krijg je ook krukas en alles bij, klinkt dus wel oke. Aan wat voor uitlaat moet ik denken? Wat ik zo kan zien is er een bijpassende Bidalot uitlaat ook te krijgen, lijkt mij dan het beste??
Wat voor carburateur heb ik nodig? 32 mm D-Slide?
Wat voor membraan lijkt jullie het beste?
En natuurlijk de koppeling, een 5 plaats koppeling? Lijkt mij goed..
Ik hoor het wel
Groet'n
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-3-2013 23:14 |
Posts: 6717 |
onbeperkt budget?
edit: moet het zo uit de doos of wil je het langs een tuner brengen. opmaat uitlaat laten maken een optie voor je?
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-3-2013 om 23:15 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Matthijsar50 |
18-3-2013 23:22 |
Posts: 1029 |
Wat ik zo overal lees, is dat de Bidalot cilinder vrij weinig meer aan te tunen is. Oneindig budget natuurlijk niet, maar heb al wel eventjes gespaard ja en kon de brommer goedkoop kopen!!
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-3-2013 23:23 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Wat ik zo overal lees, is dat de Bidalot cilinder vrij weinig meer aan te tunen is. Oneindig budget natuurlijk niet, maar heb al wel eventjes gespaard ja en kon de brommer goedkoop kopen!!
wat voor budget hebben we het grofweg over?
400? 600? 1000?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
lytseleen |
18-3-2013 23:25 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Wat ik zo overal lees, is dat de Bidalot cilinder vrij weinig meer aan te tunen is. Oneindig budget natuurlijk niet, maar heb al wel eventjes gespaard ja en kon de brommer goedkoop kopen!!
Die cilinder valt nog genoeg aan te doen. Ten eerste is er een veel grotere beperking en dat is de inlaat van het am6 blok wat standaart vrij klein is.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-3-2013 23:28 |
Posts: 17929 |
Gast, je bent 22... Steek je geld in iets rendabels ofzo
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-3-2013 23:30 |
Posts: 6717 |
boys and their toys.
deze jongen wil nu eenmaal wat en heeft daar vragen over. prima toch?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
18-3-2013 23:32 |
Posts: 29286 |
Bewerkt cr85/ yz85 , etc blok geen optie.
Kwa prijs zal het niet veel schelen, maar cross blok is er wel voor gemaakt.
(minder beperkingen)
En je hebt daar ook wel opgeboorde cilinders voor.
|
|
|
|
Matthijsar50 |
18-3-2013 23:42 |
Posts: 1029 |
Hmm, een crossblok vind ik zelf dan weer minder leuk omdat daar vrij weinig uitdaging in zit. Ik wil zelf inderdaad wat maken. en dus ook leren hoe het tunen in zijn werk gaat, ik zit al veel rond te lezen en denk dat ik er wel uit ga komen.
Ik zit al erg lang rond te kijken hoe je cilinders moet bereken etc. maarja, meeste leer je van om het zelf te doen! Dan praat ik dus niet alleen om paar boutjes los en vast te draaien. Maar ook het zelf aanpassen hiervan en het afstellen van het geheel.
'T is gewoon een hobby van me
Maargoed, mijn vraag... Iemand daar ook nog antwoord op ipv gezeur dat ik wat rendabels moet kopen wat totaal niks met m'n vraag te maken heeft.
Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 18-3-2013 om 23:45 uur.
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Venlonaer |
18-3-2013 23:46 |
Posts: 2431 |
Ik wou destijds ook beginnen met leren tjoenen en zo en toen was mij TPR86 aangeraden om mee te beginnen.
Overigens, op Derbi-Forum staat een topic van Remylimited die een zieke bidalot setup heeft. Kan je ook wat mee.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
kenny77 |
18-3-2013 23:52 |
Posts: 29286 |
Aan een cross blok is ook genoeg te veranderen!
Als je het voor de weg gaat gebruiken is er nog veel meer uit te halen.
(cilinder bewerken, cilinderkop bewerken, ander membraan, opmaat uitlaat)
+ je hebt al een goede basis voor een mooi membraan, betere spoelkanalen , geen beperkingen door tapeindes, goede koppeling, close ratio bak.
Bij een am6 blok, moet je dat allemaal gaan omzeilen.
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Denk alleen als je echt voor de max wilt gaan je na verloop van tijd gaat ergeren aan de beperkingen van een brommerblok.
Vandaar dat ik het aanhaal.
Overigens is het zo verbeteren van een al goede cilinder, zonder ervaring een moeilijke uitdaging.
Maar wel leuk om te doen dat zeker! Wel een kostbaar gebeuren als je iets verkeerd doet.
|
|
|
|
j0ren |
18-3-2013 23:55 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Maargoed, mijn vraag... Iemand daar ook nog antwoord op ipv gezeur dat ik wat rendabels moet kopen wat totaal niks met m'n vraag te maken heeft.
Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 18-3-2013 om 23:45 uur.
Met zo'n opmerking hoef je geen hulp meer te verwachten. Wij zijn geen betaalde helpdesk sletjes.
Als je nog niet eens verstand hebt van het interne blok en tunen etc is het niet aan te raden met nieuw spul te beginnen. Ga je huidige blok eerst eens maximaal tunen en koop dan ander spul. Bij tunen komt veeel meer kijken dan wat poortjes bijvijlen en een uitlaat erop proppen.
Je komt hier aan met de instelling: alles word mij wel stap voor stap verteld. Ik had minimaal verwacht dat je een grote bestellijst had met wat jou goed lijkt.
Thats's my piece of cake. Je hebt nog veel te googlen denk ik.
Maar idd man, je bent 22. Begin een golf turbo project ofzo
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-3-2013 0:06 |
Posts: 6717 |
is het op te leren tunen niet leuk om te beginnen met een bak oude std cilinders?
foutje gemaakt? in de kliko en volgende. zal nooit echt hard gaan maar kost gene drol en kun je wel een boel van leren lijkt me.
ben geen tuner, maar als ik tijd en geld had voor dat soort dingen denk ik dat ik het zo ging aanpakken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
19-3-2013 0:08 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Maar idd man, je bent 22. Begin een golf turbo project ofzo
Boeiend, als hij wat ervaring op wilt doen met het tunen van een 2 takt, is een brommer verreweg het goedkoopste om wat mee te prutsen.
Als je ouder bent is het toch niet verboden om nog met brommers te prutsen?
|
|
|
|
j0ren |
19-3-2013 0:12 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Boeiend, als hij wat ervaring op wilt doen met het tunen van een 2 takt, is een brommer verreweg het goedkoopste om wat mee te prutsen.
Als je ouder bent is het toch niet verboden om nog met brommers te prutsen?
Alles onder de 250cc 2takt is dan verboden
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
19-3-2013 0:13 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]Alles onder de 250cc 2takt is dan verboden
bla bla...
|
|
|
|
Dit topic is 9753 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|