Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CBR turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67374 - CBR turbo
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 19-3-2013 18:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoe ga je de turbo aandrijven ?


Pango, ben je nou serieus?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kpotmake 19-3-2013 18:50 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoe ga je de turbo aandrijven ?

met een skateboard wieletje dat over de grond loopt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Aprilia RX 50 2003 19-3-2013 18:54 Print reply

Posts: 6718
op de uitlaat gassen natuurlijk, anders is het geen turbo.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-3-2013 18:55 Print reply

Posts: 8664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Pango, ben je nou serieus?



Hm een turbo is uitlaatgasaangedreven, dat vraagt wel wat laswerken aan de uitlaat.
Ik heb hier al wat elektrisch aangedreven dingen voorbij weten komen om dat probleem te omzeilen.
Een supercharger is niet uitlaatgasaangedreven, maar dan moet je 'm weer mechanisch (ketting e.d.) aandrijven.

Verder vraagt de TS wat er allemaal qua problemen kan opduiken, en heeft niemand hier iets over gezegd in dit topic.

Alles kan uiteraard, maar IK vroeg me dit dus af.

Geen pretentie hierzo wat turbo's betreft
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
rubbert 19-3-2013 19:12 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Niks aan de timing doen, je uitlaatspruitstuk komt ook op druk te staan, dus je blaast je mengsel niet zomaar naar buiten (maar dat schijnt niemand te snappen)

Carburateurs heb je een hogedrukpomp (a 3 bar ofzo)nodig en een drukregelaar die compenseert adhv de laaddruk.
Dan de beluchting onder druk zetten en afstellen maar (en hopen dat het niet lekt)

Olieafvoer zul je een pompje oid voor moeten maken omdat de turbo voor 99% zeker te laaag hangt, dr is een manier met membraanklepjes zodat je geen elektrische pomp nodig hebt (ik zoek thuis wel een keer)

Intercooler lekker vergeten, is nauwelijks ruimte voor en op 0,5 bar oid niet noodzakelijk.

Het is met geduld, goed zoeken en alles zelf doen wel onder de 1000 euro te maken op zo'n manier dat het heel blijft


dus eigenlijk zijn de volgende dingen die geld gaan kosten:
-de turbo zelf
-hogedruk brandstofpomp
-drukregelaar
-iets om de olie mee door de turbo en van de turbo naar het blok te pompen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Hoe ga je de turbo aandrijven ?


gewoon op de uitlaat inderdaad
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Blukaap2 19-3-2013 23:37 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
dus eigenlijk zijn de volgende dingen die geld gaan kosten:
-de turbo zelf
-hogedruk brandstofpomp
-drukregelaar
-iets om de olie mee door de turbo en van de turbo naar het blok te pompen

Turbo zelf zal je een 50-100 euro kosten, kwestie van geduld hebben tot er iets leuks voorbij komt.
De hogedruk pomp is 50-60 euro (nieuw)
Drukregelaar is iets van 100 euro geloof ik.
Olieafzuiging kan ook gewoon met een membraanklepje, kwestie van proberen hoe dik het moet zijn.


Meeste geld gaat over het algemeen in klein grut zitten, al die fittingen lopen hard op (en bespaar daar absoluut niet op, daar krijg je heel hard spijt van)
Hopen dat je koppeling heel blijft, wat pakkingen voor de turbo en meer van dat soort dingen.
Voor 1000 euro lukt het wel, maar je moet wel een beetje geluk hebben dat er niet teveel fout gaat.

Het afstellen is ook een kwestie van hoe wil je het doen:
- Op de gok sproeiers proberen en met de naalden friemelen
- smallband lambdasonde in de uitlaat met een led metertje en ienemiene mutte
- wideband lambdasonde met metertje en vrij nauwkeurig weten wat je doet
- afstellen op de testbank
 
Stoere brommers
rubbert 19-3-2013 23:57 Print reply

Posts: 8825
heel erg bedankt voor de info,

wordt denk ik toch meer een super-cheap leer projectje, dan gaat er maar wat fout, extreem veel geld zal het niet gaan kosten
Voor de onderdelen inderdaad lekker door blijven sneupen naar goedkoop spul, heb geen haast, en op die manier blijft het ook lekker betaalbaar

ik weet nu in elk geval waar ik ongeveer naar op zoek ben, dus nogmaals bedankt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Paultje Pils 20-3-2013 13:08 Print reply

Posts: 2110
En een oliekoelertje
 
If you can't dodge it, ram it.
JB1 20-3-2013 13:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
En een oliekoelertje


Die zit er standaard al op
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paultje Pils 20-3-2013 13:16 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Die zit er standaard al op


Die heeft genoeg capaciteit voor een kneiter hete turbo?
 
If you can't dodge it, ram it.
JB1 20-3-2013 13:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
[...]


Die heeft genoeg capaciteit voor een kneiter hete turbo?


Dat zou ik niet weten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Blukaap2 20-3-2013 14:06 Print reply

Posts: 9972
Valt wel mee, gewoon rijden, temperatuurmeter dr in en zien wat ie doet, zolang ie niet continu boven de 120 graden zit (met goede olie) zou ik me niet te druk maken.
 
Stoere brommers
Matthijsar50 20-3-2013 17:53 Print reply

Posts: 1029
Ik heb nog een goede turbo liggen van een 1300 cc diesel opel motor. Mag je wel hebben, ligt me in de weg.

Verder heeft een turbo wel een goede oliedruk nodig, ik ben toen bezig geweest (uitzoeken) voor mijn auto om een turbo erop te bouwen. Blijkbaar zijn er voetjes te krijgen die je tussen het oliefilter plaatst met een aansluiting voor hoge druk olie voor naar je turbo! Dat lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing. Retour gewoon gat boren in carter en vitting erin maken..

Ps. weet niet of dit er ook voor motoren is, maar is vast te maken!

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 20-3-2013 om 17:58 uur.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-3-2013 18:13 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
Ik heb nog een goede turbo liggen van een 1300 cc diesel opel motor. Mag je wel hebben, ligt me in de weg.

Verder heeft een turbo wel een goede oliedruk nodig, ik ben toen bezig geweest (uitzoeken) voor mijn auto om een turbo erop te bouwen. Blijkbaar zijn er voetjes te krijgen die je tussen het oliefilter plaatst met een aansluiting voor hoge druk olie voor naar je turbo! Dat lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing. Retour gewoon gat boren in carter en vitting erin maken..

Ps. weet niet of dit er ook voor motoren is, maar is vast te maken!

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 20-3-2013 om 17:58 uur.



druk hoeft helemaal niet zo hoog te zijn, en de flow ook niet... weet harrie alles van
 
Blukaap2 20-3-2013 18:32 Print reply

Posts: 9972
Yep, druppeltje per seconde @ stationair blijft ie nog 5000km mee heel.
De benodigde druk en hoeveelheid is redelijk laag, maar dat is een kwestie van proberen, als het ding rookt als een rasta heb je waarschijnlijk een olierestrictor nodig (en/of de olieretour werkt niet)

Vergeet trouwens ook niet dat je je carterontluchting los gooit, voordat je die onder druk zet (je zult de eerste niet zijn)
 
Stoere brommers

Dit topic is 5128 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved