Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cr125 schijfrem probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67371 - cr125 schijfrem probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 18-3-2013 17:10 Print topicpost
Posts: 529
ik heb vandaaag nieuwe blokken in men remklauw gedaan. om de nieuwe blokken erin te krijgen heb ik de klauw en de zuigers tussen de bankschroef gedaan zodat de zuigers ingedrukt werden zegmaar.

afijn alles weer netjes terug gezet maar nu heb ik 0.0 remdruk wat heb ik verkeerd gedaan?

men reservoirdeksel schoeven zijn trouwens ook vergaan, ik wil ze uitboren maar waar kan ik een nieuw dekseltje voor weinig geld krijgen?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

BenjaminDG 18-3-2013 17:49 Print reply

Posts: 4605
Zuigers beschadigd waardoor je de dichting kapot hebt gestampt.

Remvloeistof lekt dan langs de zuigerwand wat geen remdruk geeft.

Waarom zou je dat met veel geweld doen?

Die kun je zo terugduwen met de handen man.

Kijk maar eens naar de zuigers of er geen lek is.


 
Vlaanderen vrij!
j0ren 18-3-2013 17:54 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Zuigers beschadigd waardoor je de dichting kapot hebt gestampt.

Remvloeistof lekt dan langs de zuigerwand wat geen remdruk geeft.

Waarom zou je dat met veel geweld doen?

Die kun je zo terugduwen met de handen man.

Kijk maar eens naar de zuigers of er geen lek is.




Als je je zuigers zover hebt dichtgeduwd moet je wel het reservoir openen om het teveel aan vloeistof eruit te laten.. Anders werken je remmen voor geen meter.
En bovendien moet je misschien wel 20-30 keer pompen voordat je remmen weer op druk komen.

Die schroeven gewoon de kop eraf boren, restant eruit draaien met tang en nieuwe boutjes erin
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
WestlandMB 18-3-2013 18:32 Print reply

Posts: 1338
Wel ontlucht zoals de FAQ die hier op het forum staan?

Quote:
Als je wilt gaan ontluchten moet je een (doorzichtig) slangetje op de ontluchtingsnippel plaatsen een bakje eronder om remvloeistof op te vangen.
Remvloeistof reservoirdeksel los schroeven, Zorg dat dit reservoir tijdens het ontluchten steeds minimaal voor de helft gevuld is.
In het bakje een laag remvloeistof vullen en het slangtje onder vloeistofspiegel hangen. Nippel iets los draaien, remhendel helemaal inknijpen en vast houden, nippel weer dicht draaien en dan weer de remhendel langzaam los laten.Net zolang totdat er geen luchtbellen uit het slangetje in de pot komen, dan voel je de druk ook steeds meer en het sponsgevoel weg.
Nippel goed aandraaien weer en remvloeistof bijvullen tot de streep.

ps. Tijdens het ontluchten de vrijgekomen remvloeistof niet meer gebruiken en ook niet 2 verschillende merken vloeistof door elkaar heen. Een busje remvloeistof kost ?10,-

 
dirktimmer 18-3-2013 19:08 Print reply

Posts: 1737
heb wel deksel voor je, en schroefjes
a;s je lomp terug hebt gedrkt kan het keerringkje in je rempomp om zijn geklapt.
 

Dit topic is 1759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved