Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mn Honda NSR50 wilt niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67370 - Mn Honda NSR50 wilt niet starten
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 6-4-2013 16:47 Print reply

Posts: 14881
Wat staat er op de bougie van de CBR?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
shirioko 6-4-2013 16:51 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn-db
[...]


heb trouwens ook al mn hele benzine traject gecheckt omdat het blok eruit moest voor de revisie

Het probleem is dat je ontsteking niet werkt. Als je bougie geen stroom krijgt zal hij ook nooit vonken, maakt niet uit welke je er in doet.

Ga eerst maar eens alle draden tussen je ontstekingsspoel en cdi nameten. In de How-To's staat hoe je een Honda ontsteking kan nameten.

En ga nou niet het probleem elders zoeken en bijvoorbeeld je blok nog een keer laten reviseren, alle pakkingen vervangen of 20 nieuwe bougies proberen, hij zal nooit starten zonder een werkende ontsteking.

EDIT:
Een bougie is net een gloeilamp, je kan er 20 verschillende in draaien maar hij zal niks doen tot je er stroom op zet

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 6-4-2013 om 16:54 uur.
 
Stijn-db 6-4-2013 16:57 Print reply

Posts: 67
Oke ik zal opnieuw de bedrading checken of er overal spanning op staat.
maar de lagers moesten toch al worden vervangen want ze waren stuk G_G
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
Stijn-db 6-4-2013 17:46 Print reply

Posts: 67
Oke mensen echt een REAL FAIL!
Ik had teveel ruimte bij de bougie dus hij vonkte niet...
Maar toch iets anders,

Ik heb een bedradings schema van een honda nsr en heb daar toen hij nog niet vonkte de draden bekenen die van de cdi af kwamen.
Nu heb je daar een G, 2 keer Bl/Y, 1 keer Bl/R, en nu komt het: 1 keer Bu/Y. wtf is die laatste want kijk deze foto van mijn cdi




Hier is helemaal geen Bu/Y maar wel een Black/White
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
Stijn-db 6-4-2013 18:12 Print reply

Posts: 67
Snap er niet veel meer van.
Zoals @shirioko zei: Ga eerst maar eens alle draden tussen je ontstekingsspoel en cdi nameten.

Alles nagemeten, overal stroom.
Bougie vonkt nu... en nog doet hij het niet....
Caburateur was ongeveer een half uurgeleden nog helemaal schoon.
De olie moest opnieuw het blok in door revisie van lagers maar dat is er nu na een paar uur ook wel genoeg ingetrokken om gewoon te draaien. En nog doet hij het niet..
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-4-2013 18:12 Print reply

Posts: 8590
Ik zie de blauw/gele zo zitten op je foto.

Edit : en spuit eens deo in je bougiegat om een eerste arbeidsslag te genereren.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 6-4-2013 om 18:14 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Stijn-db 6-4-2013 18:13 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik zie de blauw/gele zo zitten op je foto.


Ja srry bij nader inzien wel gezien. Maar ik heb ook een Black white in de cdi zitten maar die staat niet eens aangegeven op het bedradings schema
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-4-2013 18:16 Print reply

Posts: 8590
De zwart/witte is voor de stopswitch aan je stuur, als je die nog hebt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WestlandMB 6-4-2013 18:18 Print reply

Posts: 1338
In het bedradingsschema van honda mtx-sh staan wel alle kleurcodes. http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/483

Br bruin
Bk zwart
W wit
LG lichtgroen
R rood
G groen
Y geel
B blauw
Gr grijs
LB lichtblauw
O orange
P roze

(eerste letter is gelijk aan wat letters van de kleur in het engels, bk is zo black)
 
Stijn-db 6-4-2013 18:19 Print reply

Posts: 67
Ja jongens danku voor de bedrading uitleg.
Maar hij start nog steeds niet...

wat ik kwartier eerder tikte.

Snap er niet veel meer van.
Zoals @shirioko zei: Ga eerst maar eens alle draden tussen je ontstekingsspoel en cdi nameten.

Alles nagemeten, overal stroom.
Bougie vonkt nu... en nog doet hij het niet....
Caburateur was ongeveer een half uurgeleden nog helemaal schoon.
De olie moest opnieuw het blok in door revisie van lagers maar dat is er nu na een paar uur ook wel genoeg ingetrokken om gewoon te draaien. En nog doet hij het niet..

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 6-4-2013 om 18:20 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-4-2013 18:25 Print reply

Posts: 8590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik zie de blauw/gele zo zitten op je foto.

Edit : en spuit eens deo in je bougiegat om een eerste arbeidsslag te genereren.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 6-4-2013 om 18:14 uur.


Je hebt ook mengsel nodig, spuit eens deo in je bougiegat misschien.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WestlandMB 6-4-2013 19:03 Print reply

Posts: 1338
Kunnen nog wel aantal dingen zijn..

luchtstelschroef staat misschien helemaal dicht?
membraanklep misschien gebroken?
vlotter blijft hangen?
valse lucht?
ontsteking niet op tijd?
 
Brommers en meer 6-4-2013 22:36 Print reply

Posts: 1966
Hen je er toevallig een andere bobine opgezet? Kan zijn dat je evt een bobine voor een electrische onteking op een puntontsteking hebt of anders om dan doet die ook niet veel, helaas uit eigen ervaring
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
WestlandMB 6-4-2013 22:53 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Hen je er toevallig een andere bobine opgezet? Kan zijn dat je evt een bobine voor een electrische onteking op een puntontsteking hebt of anders om dan doet die ook niet veel, helaas uit eigen ervaring


Cdi's zijn uitwisselbaar voor honda m serie en er zijn geen puntontstekingen dus dat zal het niet zijn
 
Brommers en meer 7-4-2013 10:04 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Cdi's zijn uitwisselbaar voor honda m serie en er zijn geen puntontstekingen dus dat zal het niet zijn


hoezo niet op zo veel brommers waaronder ook van honda zit puntontsteking
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 7761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved