Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TSX start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67364 - Suzuki TSX start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lupus 17-3-2013 20:15 Print topicpost

Posts: 9
Beste brommerforum lezers,

Recent heb ik m'n TSX opgeknapt maar nu wil deze niet meer starten. Ik zal proberen zoveel mogelijk info te geven.

- 24 mm Keihin carburateur
- Eurokit 70cc

Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Als ik kickstart of aanren vonkt de bougie goed. Ik heb een dubbele koppakking geplaatst omdat de zuiger licht aanliep. Benzinekraan staat open. Passend luchtfilter is aanwezig.

Wat me opvalt is dat de zuiger wel zwaarder loopt dan voorheen.

Starten wil niet lukken, alleen af en toe een "plop" geluidje. Geprobeerd met en zonder luchtfilter, diverse bougies geprobeerd. Ik heb geprobeerd hem af te stellen maar krijg hem op geen enkele mogelijke manier gestart.

Weet iemand waar ik het beste kan gaan zoeken naar de oplossing?

Alvast bedankt!
 

MT70-nolimit 17-3-2013 20:21 Print reply

Posts: 4322
Lijkt alsof het in de cilinder toch niet helemaal snor zit als je het zo beschrijft, trek het nog maar een keer los.
 
gaat lang goed
maerijn 17-3-2013 21:59 Print reply

Posts: 2455
Bougie wordt wel nat? Oude benzine?
 
Lupus 17-3-2013 22:25 Print reply

Posts: 9
Bougie is nat (benzine), benzine is nog geen week oud. Ik ga de cilinder er sowieso weer afhalen. Suggesties zijn meer dan welkom.
 
PHB 18-3-2013 11:38 Print reply

Posts: 536
staat ontsteking op tijd? want ik meende als er plop uit de uitlaat komt dat ie te laat vonkt maar dat weet ik niet zeker.
verbeter me als ik het fout heb
 
honda power
maerijn 18-3-2013 11:41 Print reply

Posts: 2455
Heb je zo'n membraan aan de onderzijde van de cilinder? Gaat die nog goed open/dicht?
 
Lupus 18-3-2013 14:26 Print reply

Posts: 9
Zojuist de cilinderkop gedemonteerd, er zit benzine in de cilinder.
http://img442.images...42/1369/cilinder.jpg

De zuiger beweegt in z'n vrij soepel op en neer maar in z'n versnelling naar mijn idee vrij zwaar. Ook met de cilinderkop eraf, dus volgens mij kunnen we aanlopen van de zuiger tegen de cilinderkop iig wel uitsluiten.

Er zit een membraan in ja, hoe kan ik controleren of deze nog goed open/dicht gaat?

Wat betreft ontsteking, vliegwiel eraf en volledig naar rechts draaien (standaard ontsteking geloof ik)?





Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 18-3-2013 om 14:37 uur.
 
tsx-elite 18-3-2013 20:00 Print reply

Posts: 1798
heb je wel gewoon fatsoenlijke compressie? is het een plop uit de uitlaat of meer een fluit?
 
shut up muttley
Daanhonda 18-3-2013 23:46 Print reply
Posts: 88
Dit probleem had ik ook met mijn honda. Ik dacht genoeg compressie te hebben maar achteraf lekte er toch wel degelijk mengsel langs de koppakking. Ik denk dat het door de dubbele koppakking komt en dat je niet niet genoeg compressie krijgt. Probeer het anders met een dubbele voetpakking ipv koppakking dan lekt die minder snel mengsel weg

Dit bericht is gewijzigd door Daanhonda op 18-3-2013 om 23:47 uur.
 
Lupus 19-3-2013 14:13 Print reply

Posts: 9
Dank voor de reacties zover!

@tsx-elite: Met 1 koppakking was het af en toe een fluitend geluid. Als ik de cilinderkop losschroefte kon ik al zien dat de zuiger hem omhoog duwde vandaar dat ik de dubbele koppakking geplaatst heb. Met de dubbele koppakking was het af en toe een plop met witte rook uit het luchtfilter en uitlaat.

@Daanhonda: Ik heb nog voetpakkingen liggen, ben momenteel een dubbele voetpakking aan het monteren met 1 koppakking, ben benieuwd of het verschil maakt.

Is er een manier om te achterhalen of er überhaupt compressie is zonder een compressiemeter?

En weet iemand hoe ik kan checken of het membraan nog goed functioneert?

Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.
 
maerijn 19-3-2013 14:33 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lupus
Dank voor de reacties zover!

@tsx-elite: Met 1 koppakking was het af en toe een fluitend geluid. Als ik de cilinderkop losschroefte kon ik al zien dat de zuiger hem omhoog duwde vandaar dat ik de dubbele koppakking geplaatst heb. Met de dubbele koppakking was het af en toe een plop met witte rook uit het luchtfilter en uitlaat.

@Daanhonda: Ik heb nog voetpakkingen liggen, ben momenteel een dubbele voetpakking aan het monteren met 1 koppakking, ben benieuwd of het verschil maakt.

Is er een manier om te achterhalen of er überhaupt compressie is zonder een compressiemeter?

En weet iemand hoe ik kan checken of het membraan nog goed functioneert?

Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.

Compressie kunt je checken door te zien of het aanlopen zwaar gaat in z'n 1. Membraan kun je checken door er op te blazen
 
Lupus 24-3-2013 19:07 Print reply

Posts: 9
Aanlopen gaat zwaar in de 1e versnelling. Membraan er zojuist uitgehaald, als ik er op blaas blijft deze gesloten, defect?
 
JB1 25-3-2013 9:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lupus
Aanlopen gaat zwaar in de 1e versnelling. Membraan er zojuist uitgehaald, als ik er op blaas blijft deze gesloten, defect?


Nee, je brommer is juist in orde als hij zwaar aanloopt in de 1
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Lupus 4-4-2013 13:17 Print reply

Posts: 9
Membraan bleek defect (bedankt voor de tips )! Ik had nog een andere cilinder en zuiger liggen die ik erop heb gezet. Nu loopt ie stationair perfect alleen slaat ie af zodra ik naar de 1e versnelling schakel.

Ik vermoed dat het heveltje aan de versnellingskabel de pin niet ver genoeg door het blok drukt. Ik heb echter geen idee hoe deze standaard moet zitten aangezien het moertje er op vier manieren in kan. Ik heb de versnellingskabel al op verschillende manieren gespannen zonder resultaat. Kan iemand mij vertellen wat de juiste stand is?

Onderstaand twee foto's, eerste foto normale stand, tweede foto ingeknepen koppelingshandvat.

Normale stand
http://s23.postimg.org/z02000yey/foto1.jpg

Ingeknepen stand
http://s22.postimg.org/hqzrq0to0/foto2.jpg

Als iemand een andere oorzaak vermoed hoor ik het graag

Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 4-4-2013 om 13:19 uur.
 
JB1 4-4-2013 13:53 Print reply

Posts: 14881
Eventjes wat meer gas geven zodra je hem in de 1 tikt, kan zijn dat het blok nog wat koud is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Lupus 4-4-2013 15:11 Print reply

Posts: 9
Net even wat dingen geprobeerd

1) Op een kruk zodat beide wielen van de grond zijn. Starten, opschakelen, gas geven, geen probleem.

2) Op de grond, starten, in z'n 1 met gas open, rijdt een stukje en slaat dan af met de koppeling vast.

Zie ik iets stoms over het hoofd?
 

Dit topic is 5429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved