MT70-nolimit |
17-3-2013 20:21 |
Posts: 4322 |
Lijkt alsof het in de cilinder toch niet helemaal snor zit als je het zo beschrijft, trek het nog maar een keer los.
|
|
gaat lang goed |
|
maerijn |
17-3-2013 21:59 |
Posts: 2455 |
Bougie wordt wel nat? Oude benzine?
|
|
|
|
Lupus |
17-3-2013 22:25 |
Posts: 9 |
Bougie is nat (benzine), benzine is nog geen week oud. Ik ga de cilinder er sowieso weer afhalen. Suggesties zijn meer dan welkom.
|
|
|
|
PHB |
18-3-2013 11:38 |
Posts: 536 |
staat ontsteking op tijd? want ik meende als er plop uit de uitlaat komt dat ie te laat vonkt maar dat weet ik niet zeker.
verbeter me als ik het fout heb
|
|
honda power |
|
maerijn |
18-3-2013 11:41 |
Posts: 2455 |
Heb je zo'n membraan aan de onderzijde van de cilinder? Gaat die nog goed open/dicht?
|
|
|
|
Lupus |
18-3-2013 14:26 |
Posts: 9 |
Zojuist de cilinderkop gedemonteerd, er zit benzine in de cilinder.
http://img442.images...42/1369/cilinder.jpg
De zuiger beweegt in z'n vrij soepel op en neer maar in z'n versnelling naar mijn idee vrij zwaar. Ook met de cilinderkop eraf, dus volgens mij kunnen we aanlopen van de zuiger tegen de cilinderkop iig wel uitsluiten.
Er zit een membraan in ja, hoe kan ik controleren of deze nog goed open/dicht gaat?
Wat betreft ontsteking, vliegwiel eraf en volledig naar rechts draaien (standaard ontsteking geloof ik)?
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 18-3-2013 om 14:37 uur.
|
|
|
|
tsx-elite |
18-3-2013 20:00 |
Posts: 1798 |
heb je wel gewoon fatsoenlijke compressie? is het een plop uit de uitlaat of meer een fluit?
|
|
shut up muttley |
|
Daanhonda |
18-3-2013 23:46 |
Posts: 88 |
Dit probleem had ik ook met mijn honda. Ik dacht genoeg compressie te hebben maar achteraf lekte er toch wel degelijk mengsel langs de koppakking. Ik denk dat het door de dubbele koppakking komt en dat je niet niet genoeg compressie krijgt. Probeer het anders met een dubbele voetpakking ipv koppakking dan lekt die minder snel mengsel weg
Dit bericht is gewijzigd door Daanhonda op 18-3-2013 om 23:47 uur.
|
|
|
|
Lupus |
19-3-2013 14:13 |
Posts: 9 |
Dank voor de reacties zover!
@tsx-elite: Met 1 koppakking was het af en toe een fluitend geluid. Als ik de cilinderkop losschroefte kon ik al zien dat de zuiger hem omhoog duwde vandaar dat ik de dubbele koppakking geplaatst heb. Met de dubbele koppakking was het af en toe een plop met witte rook uit het luchtfilter en uitlaat.
@Daanhonda: Ik heb nog voetpakkingen liggen, ben momenteel een dubbele voetpakking aan het monteren met 1 koppakking, ben benieuwd of het verschil maakt.
Is er een manier om te achterhalen of er überhaupt compressie is zonder een compressiemeter?
En weet iemand hoe ik kan checken of het membraan nog goed functioneert?
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.
|
|
|
|
maerijn |
19-3-2013 14:33 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lupus
Dank voor de reacties zover!
@tsx-elite: Met 1 koppakking was het af en toe een fluitend geluid. Als ik de cilinderkop losschroefte kon ik al zien dat de zuiger hem omhoog duwde vandaar dat ik de dubbele koppakking geplaatst heb. Met de dubbele koppakking was het af en toe een plop met witte rook uit het luchtfilter en uitlaat.
@Daanhonda: Ik heb nog voetpakkingen liggen, ben momenteel een dubbele voetpakking aan het monteren met 1 koppakking, ben benieuwd of het verschil maakt.
Is er een manier om te achterhalen of er überhaupt compressie is zonder een compressiemeter?
En weet iemand hoe ik kan checken of het membraan nog goed functioneert?
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 19-3-2013 om 14:18 uur.
Compressie kunt je checken door te zien of het aanlopen zwaar gaat in z'n 1. Membraan kun je checken door er op te blazen
|
|
|
|
Lupus |
24-3-2013 19:07 |
Posts: 9 |
Aanlopen gaat zwaar in de 1e versnelling. Membraan er zojuist uitgehaald, als ik er op blaas blijft deze gesloten, defect?
|
|
|
|
JB1 |
25-3-2013 9:50 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lupus
Aanlopen gaat zwaar in de 1e versnelling. Membraan er zojuist uitgehaald, als ik er op blaas blijft deze gesloten, defect?
Nee, je brommer is juist in orde als hij zwaar aanloopt in de 1
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Lupus |
4-4-2013 13:17 |
Posts: 9 |
Membraan bleek defect (bedankt voor de tips )! Ik had nog een andere cilinder en zuiger liggen die ik erop heb gezet. Nu loopt ie stationair perfect alleen slaat ie af zodra ik naar de 1e versnelling schakel.
Ik vermoed dat het heveltje aan de versnellingskabel de pin niet ver genoeg door het blok drukt. Ik heb echter geen idee hoe deze standaard moet zitten aangezien het moertje er op vier manieren in kan. Ik heb de versnellingskabel al op verschillende manieren gespannen zonder resultaat. Kan iemand mij vertellen wat de juiste stand is?
Onderstaand twee foto's, eerste foto normale stand, tweede foto ingeknepen koppelingshandvat.
Normale stand
http://s23.postimg.org/z02000yey/foto1.jpg
Ingeknepen stand
http://s22.postimg.org/hqzrq0to0/foto2.jpg
Als iemand een andere oorzaak vermoed hoor ik het graag
Dit bericht is gewijzigd door Lupus op 4-4-2013 om 13:19 uur.
|
|
|
|
JB1 |
4-4-2013 13:53 |
Posts: 14881 |
Eventjes wat meer gas geven zodra je hem in de 1 tikt, kan zijn dat het blok nog wat koud is
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Lupus |
4-4-2013 15:11 |
Posts: 9 |
Net even wat dingen geprobeerd
1) Op een kruk zodat beide wielen van de grond zijn. Starten, opschakelen, gas geven, geen probleem.
2) Op de grond, starten, in z'n 1 met gas open, rijdt een stukje en slaat dan af met de koppeling vast.
Zie ik iets stoms over het hoofd?
|
|
|
|