ChielTZR |
13-3-2013 15:35 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]
Waarom zetten ze dan op de achterkant dat het volsynthetische olie is.
Heeft iedereen die deze olie gebruikt last van dit probleem dan? ik dacht juist dat deze olie bekend was vanwege de goede kwaliteit.
Ikzelf heb er geen last van en met mij vele anderen.
Maar er zijn er ook wat die er ook last van hebben.
Ik denk ook niet dat het door de olie komt, maar door iets anders.
Alleen wat??
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Cas DT |
13-3-2013 15:39 |
Posts: 3131 |
Lekke keerring kan.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
sjoerd456 |
14-3-2013 11:31 |
Posts: 274 |
Gister originele filter erop gebeund
maar helaas geen verandering, dus dat kan ik uitsluiten.
Heb zelf nog na zitten denken over mogelijke problemen, namelijk:
Ik rij eigenlijk altijd laag in de toeren, zou dit het probleem kunnen zijn? Als ik het gas een keer helemaal los gooi merk ik wel dat hij verschrikkelijk blauw begint te roken (als ik dus hoger in de toeren rij.)
Heeft deze 2t olie misschien een veel hogere verbrandingstemperatuur? net zoals bij stookolie? en betekend dat dat de motor niet goed genoeg op temperatuur komt?
|
|
|
|
JB1 |
14-3-2013 11:34 |
Posts: 14881 |
Rijd je dan half gas?
Dan zal dat je probleem wel eens kunnen zijn. 2 takt draait namelijk het meeste efficiƫnt op vollast
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
dirktimmer |
14-3-2013 11:40 |
Posts: 1737 |
j eluchtfilter werkt zo nooti als origineel, het dunne stuk is veel te lang zo levert stormingsweerstand op.
je kunt eens wat armer smeren, 1:60, kijken of dat wat uitmaakt, zoniet pakt hij waarschijnlijk gewoon toch iets blokolie mee. (in olieniveau hoef je dit niet te merken, er kan net zogoed benzine bij de olie inkomen als olie bij de benzine/krukasholte.
|
|
|
|
jeroentjen13 |
14-3-2013 12:20 |
Posts: 850 |
blijft je waterniveau op peil? een zeer klein beetje olie heb je altijd, maar als je ook maar iets waterverlies hebt, wordt dat water vettig door dat beetje olie en krijg je rap een grote drek
|
|
|
|
sjoerd456 |
14-3-2013 13:40 |
Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Rijd je dan half gas?
Dan zal dat je probleem wel eens kunnen zijn. 2 takt draait namelijk het meeste efficiƫnt op vollast
Dat zou inderdaad nog heel goed kunnen. Hebben meer mensen hier last van dan?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
j eluchtfilter werkt zo nooti als origineel, het dunne stuk is veel te lang zo levert stormingsweerstand op.
je kunt eens wat armer smeren, 1:60, kijken of dat wat uitmaakt, zoniet pakt hij waarschijnlijk gewoon toch iets blokolie mee. (in olieniveau hoef je dit niet te merken, er kan net zogoed benzine bij de olie inkomen als olie bij de benzine/krukasholte.
Het is toch veel makkelijker voor de olie om in de krukasholte terecht te komen als andersom? aangezien de brandstof (of in dat geval de olie) aangezogen word.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
blijft je waterniveau op peil? een zeer klein beetje olie heb je altijd, maar als je ook maar iets waterverlies hebt, wordt dat water vettig door dat beetje olie en krijg je rap een grote drek
Die troep komt uit me uitlaat, en zit niet in me koelsysteem
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
14-3-2013 14:34 |
Posts: 2160 |
Gewoon gas geven
|
|
"Risico is extra leven" |
|
BartHonda |
16-3-2013 8:08 |
Posts: 886 |
Wat voor bougie rijd je mee? Ik kan me namelijk voorstellen, dat als deze een te koude hittegraad heeft, hij ook moeite heeft met de olie te verbranden.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
18-3-2013 20:16 |
Posts: 4322 |
Hoe weet je zo zeker dat ie geen blokolie verbrand. Klein beetje lekken van de krukaskeerring is namelijk niet direct te merken in het oliepeil maar geeft wel snel veel drap uit de pijp.
|
|
gaat lang goed |
|
sjoerd456 |
18-3-2013 21:56 |
Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Wat voor bougie rijd je mee? Ik kan me namelijk voorstellen, dat als deze een te koude hittegraad heeft, hij ook moeite heeft met de olie te verbranden.
Sorry had het wel gelezen, was alleen vergeten te kijken. Zal deze week nog wel even kijken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Hoe weet je zo zeker dat ie geen blokolie verbrand. Klein beetje lekken van de krukaskeerring is namelijk niet direct te merken in het oliepeil maar geeft wel snel veel drap uit de pijp.
Ik weet niet 100% zeker of hij geen olie verbrand maar ik heb al een paar honderd kilometer die olie in het blok zitten en er is eigenlijk bijna niks weg (olie was koud toen ik het afgetapt had dus er zat ook nog wel wat olie in het blok)
|
|
|
|
sjoerd456 |
23-5-2013 10:05 |
Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Wat voor bougie rijd je mee? Ik kan me namelijk voorstellen, dat als deze een te koude hittegraad heeft, hij ook moeite heeft met de olie te verbranden.
Oke ik was het alsnog vergeten
Maar ik had er gister even naar gekeken, en tot verbazing zag ik dat er een hittegraad 7 in zat Dus ik zal vanmiddag even een andere ophalen, welke zou ik moeten nemen, een 9?
|
|
|
|
ChielTZR |
23-5-2013 12:07 |
Posts: 6016 |
met een lagere hittegraad bougie zou hij het (in theorie) toch juist beter moeten verbranden?
Denk niet dat dit de oorzaak van je probleem is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
sjoerd456 |
23-5-2013 12:14 |
Posts: 274 |
Heb het nog even op het internet na gekeken en je hebt gelijk ik dacht namelijk altijd dat een hogere hittegraad voor minder warmte afgifte zou zorgen maar het dus andersom maar hittegraad 7 is dus wel gewoon goed voor een 80cc?
|
|
|
|