Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi gpr schakeld raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67347 - derbi gpr schakeld raar
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 12-3-2013 17:08 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jesse97
Mijn vader heeft een collega die zei dat hij het ook wel eens met zijn motors had en dat het wel aan de olie ligt. Hij doet er dan altijd wat goedkopere olie (minder stugge)in en vervangt dan de koppelingsplaten. Zou dit kunnen kloppen? En weet ook iemand hoe duur deze koppellingsplaten zijn en hoe je ze moet vervangen?

Alvast bedankt,


Dit heeft er geen drol mee te maken.
Als jij je schakelpookje een beetje naar binnen duwt en hij schakelt dan wel goed in de 1 heeft het met je bak te maken, niet met je olie/koppeling.

Maak nou even een filmpje voordat we hier onze tijd verdoen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jesse97 12-3-2013 18:04 Print reply
Posts: 71
Ik zou hem warm laten draaien maar merkte dat hij benzine lekte. Ik zoeken waar het vandaan kwam en het lekt bij dat ding onder de tank beetje gezocht en volgens mij is het de vacuümpomp. Heb met mijn vader het hele gedeelte uit de tank gehaald en daar zat allemaal geel spul op. Resultaat hij lekt nog steeds. Weet iemand ook hoe je dit oplost?

Bedankt
 
j0ren 12-3-2013 18:08 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jesse97
Ik zou hem warm laten draaien maar merkte dat hij benzine lekte. Ik zoeken waar het vandaan kwam en het lekt bij dat ding onder de tank beetje gezocht en volgens mij is het de vacuümpomp. Heb met mijn vader het hele gedeelte uit de tank gehaald en daar zat allemaal geel spul op. Resultaat hij lekt nog steeds. Weet iemand ook hoe je dit oplost?

Bedankt


Vacuumkraan openmaken en schoonmaken of een nieuwe halen.
Gele spul is waarschijnlijk héle oude benzine. Dus wat frisse benzine mag er ook wel in.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Royal Club 12-3-2013 18:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Dit heeft er geen drol mee te maken.
Als jij je schakelpookje een beetje naar binnen duwt en hij schakelt dan wel goed in de 1 heeft het met je bak te maken, niet met je olie/koppeling.

Maak nou even een filmpje voordat we hier onze tijd verdoen.


eh, slechte/oude olie heeft wel degelijk invloed op schakelen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jesse97 13-3-2013 10:14 Print reply
Posts: 71
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden is zeg maar een zwart rubbertje op de benzine/vacuüm pomp dat niet goed afsluit. Op het stukje dat je in de tank steekt. Hierdoor loopt er benzine bij langs en komt op de buitenkant van het pompje en dan vallen de druppels benzine naar beneden. Moet ik nu een hele nieuwe benzine/vacuüm kraan kopen of zijn die rubbertjes ook los te koop en weet iemand waar je ze kan krijgen.
 
tom ghys 14-3-2013 19:36 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jesse97
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden is zeg maar een zwart rubbertje op de benzine/vacuüm pomp dat niet goed afsluit. Op het stukje dat je in de tank steekt. Hierdoor loopt er benzine bij langs en komt op de buitenkant van het pompje en dan vallen de druppels benzine naar beneden. Moet ik nu een hele nieuwe benzine/vacuüm kraan kopen of zijn die rubbertjes ook los te koop en weet iemand waar je ze kan krijgen.

rubbertjes , dus dichtingen , zijn normaal wel los te koop , en dat gele , is waarschijnlijk een beetje aanslag van de benzine , hebje in de carb. ook geregeld op je vlotter zitten , voor je versnellingsbak : zet je brommer gewoon af , niet laten draaien , zet hem in zen 1 , probeer hem dan te duwen , hoor je je motor draaien , dan zit je in versnelling , en dan je koppeling indrukken , normaal als je koppeling indrukt en duwt , mag je je motor niet horen ploffen/draaien , maar moet je zonder weerstand voort kunnen lopen , moest dit niet het geval zijn , koppeling vervangen/afstellen .
 
jesse97 16-3-2013 11:38 Print reply
Posts: 71
Bedankt allemaal

Heb het lekken al opgelost, laatste stukje van benzineslang lekte dus was even stukken afknippen en ee opnieuw opdoen. Met de koppeling denk ik dat het gewoon de olie is maar hij moet toch nog even naar een zaak om af te laten stellen.
Nou had ik nog een vraag ik las zonet dat een brommer zuiniger rijd met bijvoorbeeld een leovince v6 uitlaat dat een standaard uitlaat. Ik heb nog zo een liggen dus als je precies hetzelfde rijd en een leovince is zuiniger zet ik die er wel weer op. Weet iemand dit toevallig ook ga er maar vanuit dat ik top ongeveer op 70 laat zetten.
 
j0ren 16-3-2013 20:40 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jesse97
Bedankt allemaal

Heb het lekken al opgelost, laatste stukje van benzineslang lekte dus was even stukken afknippen en ee opnieuw opdoen. Met de koppeling denk ik dat het gewoon de olie is maar hij moet toch nog even naar een zaak om af te laten stellen.
Nou had ik nog een vraag ik las zonet dat een brommer zuiniger rijd met bijvoorbeeld een leovince v6 uitlaat dat een standaard uitlaat. Ik heb nog zo een liggen dus als je precies hetzelfde rijd en een leovince is zuiniger zet ik die er wel weer op. Weet iemand dit toevallig ook ga er maar vanuit dat ik top ongeveer op 70 laat zetten.


Wat wil je nou man
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jesse97 17-3-2013 8:34 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Wat wil je nou man


Ja sorry is een beetje onduidelijk maar het komt hier op neer:

-dat met de koppeling heb ik opgelost. (waarschijnlijk iets met de olie want toen ik hem had laten warm draaien was het goed.

-het lekken is ook opgelost. (laatste stukje rubber van benzineslang die op de vacuüm kraan zat lekte dus stukje afgeknipt en deed het weer goed)

Nu was mijn laatste vraag:
-is een brommer met een snelle uitlaat (bijv. Leovince v6) zuiniger dan de origine uitlaat ? (dus als je gewoon met zelfde snelheid en gedrag rijd)
Misschien is het wel een hele domme vraag maar ik las zo iets op een forum maar was verder niet heel duidelijk.


 

Dit topic is 3312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved