Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Is het verstandig?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67342 - Is het verstandig?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 15-3-2013 8:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Wat jij wil man. Die brommers zijn er gewoon niet op gebouwd. Op een gegeven moment moet je lijnen gaan trekken.
Anders kun je wel overal een tussenklasse voor gaan verzinnen.
En dat alleen omdat jij perse harder moet rijden maar wel verzekerd wilt zijn.

Als je ook maar een IQ boven de 80 had dan had je ook al 80 redenen kunnen verzinnen waarom dat idee nergens op slaat.


uhhh. nu zijn die brommers er juist wel op gebouwd. 30 jaar geleden werden die honda m en zundapp enz er niet op gebouwd.

als je een Derbi/Aprilia/Rieju enz onbegrensd laat lopen dan heb je de snelheid waar ze minstens op gebouwd zijn. Loopt lekker richting de 80 en er wat voorbij.

Verder zijn er brommers die gemaakt zijn als 125cc lichte motor, waarna de fabriekant er nog even een 50 cc blokje in heeft gelepeld en zie daar: een brommer.

edit: Dat de snelheid 45 is ligt meer aan de bestuurder dan de brommer.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:33 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 15-3-2013 8:33 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


uhhh. nu zijn die brommers er juist wel op gebouwd. 30 jaar geleden werden die honda m en zundapp enz er niet op gebouwd.

als je een Derbi/Aprilia/Rieju enz onbegrensd laat lopen dan heb je de snelheid waar ze minstens op gebouwd zijn. Loopt lekker richting de 80 en er wat voorbij.

Verder zijn er brommers die gemaakt zijn als 125cc lichte motor, waarna de fabriekant er nog even een 50 cc blokje in heeft gelepeld en zie daar: een brommer.


En hoe verklaar jij de MT/MB80?
En de KS80?
En al de andere 80cc modellen waar het frame identiek is aan de 50cc's?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 15-3-2013 8:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En hoe verklaar jij de MT/MB80?
En de KS80?
En al de andere 80cc modellen waar het frame identiek is aan de 50cc's?


hoe hard gingen die dingen std uit de fabriek?
Zal wel om en nabij de 80 liggen?

ks80 heb ik wel eens op gereden, bij de 75/80 was het echt wel gedaan. en was kwa optrekken ook niet vergelijkbaar met een moderne brommer, onderin heel klein beetje meer.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 15-3-2013 8:38 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


uhhh. nu zijn die brommers er juist wel op gebouwd. 30 jaar geleden werden die honda m en zundapp enz er niet op gebouwd.

als je een Derbi/Aprilia/Rieju enz onbegrensd laat lopen dan heb je de snelheid waar ze minstens op gebouwd zijn. Loopt lekker richting de 80 en er wat voorbij.

Verder zijn er brommers die gemaakt zijn als 125cc lichte motor, waarna de fabriekant er nog even een 50 cc blokje in heeft gelepeld en zie daar: een brommer.

edit: Dat de snelheid 45 is ligt meer aan de bestuurder dan de brommer.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:33 uur.


Yea right. Droom lekker verder.
Heb al gescheurde derbi frames gezien met lui die met 80cc rijden.
Onder mijn mt5 had ik een 125cc blok liggen, niks aan het handje.
Die "125cc" frames die ze gebruiken voor GPR enzo kunnen ook niks hebben. Die zijn gebouwd op een 125cc viertakt motortje die met moeite 10 paardjes eruit perst Die vertrouw ik dus niet.

Punt is gewoon, jullie moeten stoppen met huilen. Waarom zou je nóg een tusseklasse willen? Je hebt er geen reet aan. Haal je motorrijbewijs, niet huilen.
Het is ook nooit goed.
Ik zou imo niet eens op een 125cc willen rijden als motor, veel te licht. Ik zie niet in waarom je nóg iets langzamers dan dat wil gaan rijden.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 15-3-2013 om 8:39 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 15-3-2013 8:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Yea right. Droom lekker verder.
Heb al gescheurde derbi frames gezien met lui die met 80cc rijden.
Onder mijn mt5 had ik een 125cc blok liggen, niks aan het handje.
Die "125cc" frames die ze gebruiken voor GPR enzo kunnen ook niks hebben. Die zijn gebouwd op een 125cc viertakt motertje wat met moeite 10 paardjes eruit sputterd. Die vertrouw ik dus niet.

Punt is gewoon, jullie moeten stoppen met huilen. Waarom zou je nóg een tusseklasse willen? Je hebt er geen reet aan. Haal je motorrijbewijs, niet huilen.
Het is ook nooit goed.
Ik zou imo niet eens op een 125cc willen rijden als motor, veel te licht. Ik zie niet in waarom je nóg iets langzamers dan dat wil gaan rijden.


Vervoer = vervoer
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 15-3-2013 8:41 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Vervoer = vervoer


Precies. En daarom gewoon alles laten zoals het is.
óf een standaard brommer óf een opgevoerde brommer en niet huilen als de politie je aanhoud óf je motor rbw halen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 15-3-2013 8:48 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Precies. En daarom gewoon alles laten zoals het is.
óf een standaard brommer óf een opgevoerde brommer en niet huilen als de politie je aanhoud óf je motor rbw halen.


als je je motor rbw haalt rij je precies zo'n brommer/motor als jij absoluut niet wilt

ik weet niet of je het mee gekregen hebt mag je nu eerst voor 11 kW en max 125 cc. dan kom je dus uit op een motor die nek aan nek met met brommer gaat

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:49 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 15-3-2013 8:54 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als je je motor rbw haalt rij je precies zo'n brommer/motor als jij absoluut niet wilt

ik weet niet of je het mee gekregen hebt mag je nu eerst voor 11 kW en max 125 cc. dan kom je dus uit op een motor die nek aan nek met met brommer gaat

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:49 uur.


Als ik ooit m'n motorrbw haal ga ik de 1e 2jaar gewoon uitzitten wachten tot 2e deel.

En nog steeds, liever een 125cc motor dan een 80cc brommer.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 15-3-2013 8:57 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Als ik ooit m'n motorrbw haal ga ik de 1e 2jaar gewoon uitzitten wachten tot 2e deel.

En nog steeds, liever een 125cc motor dan een 80cc brommer.


dat rijwielgedeelte van mij houdt er later mee op dan het blokje hoor

edit: laten we maar weer ontopic gaan trouwens

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 8:57 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-3-2013 10:12 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arman1996
Hey,

ik heb pas geleden een Derbi Senda SM DRD gekocht (bj. 2005), en ik had er een vraag over. Ik wil het 50cc cilinder vervangen met een 80cc maar dan is het toch wettelijk een motor? En dan wordt je verzekering toch ook niet gedekt met alleen een AM rijbewijs?
Graag met spoed wat info!

Mvg,
Arman1996


Juridisch:

Wettelijk gezien mag het niet, indien technisch-onderzoek plaatsvindt zodra je bij een ongeluk betrokken bent, kan je dokken. Rollerbank is ook geen succes.

Technisch:

Het is niet enkel een 80cc cilinder erop duwen en rijden maar. Denk hierbij ook aan krukas, carburateur en uitlaat.
 
dirktimmer 15-3-2013 11:46 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


jij kan volgens mij ook niet verder denken dan je lul lang is, ik doel op 80cc brommers die dus ori in het buitenland brommers zijn maar hier als motor worden aangemerkt,



[...]


wie heeft het hier over op het fietspad rijden...!!
als je 80 kan kun je dus ook op 70 en 80 wegen rijden..



met een brommer die 80 loopt op een weg rijden is vreselijk dan rijden alle auto's 2 meter achter je, om je op elke willekeurige gevaarlijke plek in te halen..
 
Aprilia RX 50 2003 15-3-2013 11:47 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Juridisch:

Wettelijk gezien mag het niet, indien technisch-onderzoek plaatsvindt zodra je bij een ongeluk betrokken bent, kan je dokken. Rollerbank is ook geen succes.

Technisch:

Het is niet enkel een 80cc cilinder erop duwen en rijden maar. Denk hierbij ook aan krukas, carburateur en uitlaat.


hangt ervan af welke 80. een laagtoerige 80 is geen enkel probleem met std krukas. de uitlaat wil dan nog redelijk en die 17.5 mm die std is is groot genoeg.

hoogtoerige 80 zul je idd die dingen moeten aanpassen.

@ Dirktimmer: Beter op een 80 weg iets te langsaam en ingehaald worden dan op een 50 weg binnen de bebouwde kom ingehaald worden omdat je 5 km langsaam gaat.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-3-2013 om 11:48 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
drestar 15-3-2013 12:01 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Punt is gewoon, jullie moeten stoppen met huilen. Waarom zou je nóg een tusseklasse willen? Je hebt er geen reet aan. Haal je motorrijbewijs, niet huilen.
Het is ook nooit goed.
Ik zou imo niet eens op een 125cc willen rijden als motor, veel te licht. Ik zie niet in waarom je nóg iets langzamers dan dat wil gaan rijden.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 15-3-2013 om 8:39 uur.



mijn punt is gewoon,dat ik in nederland brommers zie met motorkenteken die in het buitenland gewoon brommers zijn ,maar dat in nederland weer niet mogelijk word gemaakt! het is toch geen gezicht met een honda mt80 rond te gaan rijden als motor?
en daar mag je dan de snelweg mee op om 80km per uur te rijden waar ze tegenwoordig op veel plaatsen al 130 rijden..

daarom kunnen ze beter een tussenklasse doen om hem als brommer te maken met bepaalde eisen aan bestuurder en voertuig te stellen,en alleen laten rijden op 30,50,70 en 80 wegen, en niet meer op 100,120 en 130 wegen,
als ze in nederland een wet ervoor zouden invoeren zou dat de veiligheid ervan ook gelijk ten goede komen.. als je van achteren zou worden aangereden met 130km per uur als je 80 rijd omdat je niet harder kan dan is dat geen prettig idee, een maat van mij heeft dit met de auto gehad en zijn achteras zat zowat voorin..

en er zijn genoeg mensen die puur voor de fun of als snel vervoer op binnenwegen op een brommer zouden willen rijden die iets harder kan dan 45 km per uur zonder daar nog eens een duur motorrijbewijs voor te willen halen.. voor een motorrijbewijs leg je weeral gauw 1000 euro neer,en dan moet je nog een motorpak kopen en tenslotte heb je dan nog geen fatsoenlijke motor voor het geld van een brommer...
 
j0ren 15-3-2013 12:24 Print reply

Posts: 1298
Wat jij impliceert is dat zodra je een mt80 op motorkenteken hebt, je meteen op de snelweg gaat rijden en een motorpak moet kopen.
Als je echt een liefhebber bent voor 80cc ori brommers dan accepteer je gewoon dat die op motorkenteken staat. Zoniet, dan ga je de politiek maar in.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
der Chef 15-3-2013 12:28 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]



mijn punt is gewoon,dat ik in nederland brommers zie met motorkenteken die in het buitenland gewoon brommers zijn ,maar dat in nederland weer niet mogelijk word gemaakt! het is toch geen gezicht met een honda mt80 rond te gaan rijden als motor?
en daar mag je dan de snelweg mee op om 80km per uur te rijden waar ze tegenwoordig op veel plaatsen al 130 rijden..

daarom kunnen ze beter een tussenklasse doen om hem als brommer te maken met bepaalde eisen aan bestuurder en voertuig te stellen,en alleen laten rijden op 30,50,70 en 80 wegen, en niet meer op 100,120 en 130 wegen,
als ze in nederland een wet ervoor zouden invoeren zou dat de veiligheid ervan ook gelijk ten goede komen.. als je van achteren zou worden aangereden met 130km per uur als je 80 rijd omdat je niet harder kan dan is dat geen prettig idee, een maat van mij heeft dit met de auto gehad en zijn achteras zat zowat voorin..

en er zijn genoeg mensen die puur voor de fun of als snel vervoer op binnenwegen op een brommer zouden willen rijden die iets harder kan dan 45 km per uur zonder daar nog eens een duur motorrijbewijs voor te willen halen.. voor een motorrijbewijs leg je weeral gauw 1000 euro neer,en dan moet je nog een motorpak kopen en tenslotte heb je dan nog geen fatsoenlijke motor voor het geld van een brommer...

Bedankt voor je mening ik zal het zsm veranderen in onze grondwet.
 

Dit topic is 4411 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved