Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aanschaf Honda CD50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67337 - Aanschaf Honda CD50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 9-3-2013 11:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schindler
[...]

Oké, duidelijk. Ik hoef hem niet helemaal netjes te hebben, hij is meer bedoeld als leuke 'rij'-brommer. Mischien dat ik er in de loop van de tijd wat aan opknap, maar dat is niet direct mijn doel.
[...]

Hij heeft er inderdaad al redelijk wat mee gereden, veel woon-school verkeer etc.

Ik ben er hard over na aan het denken of ik hem zal kopen. Het geld hiervoor komt uit mijn auto 'potje', waar ik al best een leuk bedrag in had zitten. Dus ik ben aan het overwegen of ik deze brommer zal kopen, of nog gewoon een kleine 14 maanden wacht en een leuke auto koop.




Als ik je een tip mag geven, geef het maar gewoon uit aan deze brommer, en koop geen auto. Auto is een gruwelijke kostenpot en je moet echt bij jezelf nagaan of je een auto nodig bent.

Zo'n brommer kost je hooguit 100 euro in 't jaar ofzo, een auto is dat al snel per maand. En dan staat de auto nog stil voor de deur ook
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Schindler 9-3-2013 12:56 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Als ik je een tip mag geven, geef het maar gewoon uit aan deze brommer, en koop geen auto. Auto is een gruwelijke kostenpot en je moet echt bij jezelf nagaan of je een auto nodig bent.

Zo'n brommer kost je hooguit 100 euro in 't jaar ofzo, een auto is dat al snel per maand. En dan staat de auto nog stil voor de deur ook

Zeker, daar heb je gelijk in. En aangezien ik hem, mocht ik dat willen, volgend jaar ook nog voor een goed bedrag kan verkopen denk ik dat ik voor de brommer ga.

Tevens nog een vraagje. Ik heb nog geen brommerrijbewijs, maar binnen 2 à 3 maanden waarschijnlijk wel mijn autorijbewijs. Kan het kwaad om hem voor zolang (uiteraard binnen) stil te laten staan?

 
JB1 9-3-2013 12:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schindler
[...]

Zeker, daar heb je gelijk in. En aangezien ik hem, mocht ik dat willen, volgend jaar ook nog voor een goed bedrag kan verkopen denk ik dat ik voor de brommer ga.

Tevens nog een vraagje. Ik heb nog geen brommerrijbewijs, maar binnen 2 à 3 maanden waarschijnlijk wel mijn autorijbewijs. Kan het kwaad om hem voor zolang (uiteraard binnen) stil te laten staan?



Natuurlijk niet, direct rijden

Grapje, je zou de benzinekraan dicht moeten zetten, de vlotterbak leeg laten lopen. En dan kan hij rustig een aantal maanden stil staan.

Wil je hem dan weer starten, benzinekraan open, 2 minuten wachten, trappen en lekker brommeren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Viertakt 9-3-2013 14:49 Print reply

Posts: 3586
Hallo, ten eerste wil ik zeggen dat ik dit een redelijk mooi exemplaar vind. De CD50 is niet zo gewild als bijvoorbeeld een SS50K1, daar is de prijs dan ook naar.

Blok- en rijwieldelen bij deze bromfietsen zijn nog zeer goed verkrijgbaar. Het belangrijkste bij de aanschaf is hoeverre het chroom nog goed is, gezien een originele verchroomde tank nogal prijzig is. Ook de schokbrekers zijn niet heel goedkoop.
Let daarom dus op putjes en roest in en onder het chroom.

Dat het blok niet mooi is maakt niet uit, dat is gewoon een kwestie van polijsten of parelstralen. Dan ziet die er weer tiptop uit.


Echter moet je bij deze bromfiets niet vergeten dat als je er veel mee rijdt, dat hij zich tenopzichte van die stinkende tweetaktjes zich snel weer terug verdiend. Mijn MTX reed met geluk 1:30, terwijl ik met mijn CB50 al snel richting de 1:70 ging. Ritje op en neer naar Zoetermeer vanaf Vriezenveen deed ik op minder dan een tank met benzine (440km en 8 liter tank).

Dus naar mijn mening, is het chroom goed en bovenal, heb je er een goed gevoel bij, is de prijs niet verkeerd.

Als je zo'n beestje netjes onderhoudt en regelmatig wast, kun je er zeker nog jaren mee vooruit. Olieverbruik is niet erg, zorg alleen dat hij niet onder pijl komt.

Voor onderdelen en technische info en onderdelen wil ik je graag doorverwijzen naar Coos Matsers in Zwolle. Hij heeft werkelijk alles wat je toekomstige plofpony nodig heeft.
 
Viertakt uber alles.
Schindler 9-3-2013 17:54 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1[...]

Oké, dat lijkt me niet erg moeilijk. Bedankt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt[...]

Erg informatieve post, top! Chroom zal ik maandag eens naar kijken, en een goed gevoel heb ik er inderdaad wel bij (ken de verkoper vrij goed).
 
4takker 9-3-2013 20:58 Print reply

Posts: 2395
let bij het voorspatbord goed op tussen de voorvork poten dat is de plek waar de door rotten.
een nieuwe originele kost ongeveer 400,-
een nieuw imitatie spatbord kost ongeveer 40,- het chroom hier van is merkbaar slechtere qualitijd
dan heb je nog een model imitatie die lijkt redelijk op het origineel is allen een paar mm breder als het origineel die kost ongeveer 200,-

die chromen schildjes op de tank kun je vaak nog wel ergens een een redelijke prijs krijgen.

het achterspatbord is een moeilijk deel als je een originele chromen wil
ze hebben allemaal wel wat roest sporen. en er zijn 2 modellen een korte en een lange.




coos matser is het laatste toko waar ik nog een poot binnen zet. heeft hij heeft veel imitatie zooi liggen en relatief weinig origineel.
4stroke bike center(rouwveen) leertower(soest) loef(houten)
wijn winkels waar je wel met het spul wegloopt wat je nodig hebt.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Natuurlijk niet, direct rijden

Grapje, je zou de benzinekraan dicht moeten zetten, de vlotterbak leeg laten lopen. En dan kan hij rustig een aantal maanden stil staan.

Wil je hem dan weer starten, benzinekraan open, 2 minuten wachten, trappen en lekker brommeren



voor 5 maanden kan je ook nog gewoon de peut in de carbu laten zitten zonder problemen.

als je hem toch leeg laat dan kan je ook de kraan open zetten en gelijk gaan kicken. dat maakt niet veel uit.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Viertakt 11-3-2013 11:05 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
coos matser is het laatste toko waar ik nog een poot binnen zet. heeft hij heeft veel imitatie zooi liggen en relatief weinig origineel.



Hey, bedoel je dat je er nooit zal komen vanwege imitatie? Of heeft het ook nog andere redenen?

Ik ben namelijk gewend van mijn CB50 dat ik geen originele Honda onderdelen kan krijgen zonder er de jackpot voor te betalen. En hij importeert gewoon Kitaco en Takegawa spul voor mij. (Goedkoper dan CMSL)

Ook hanteert hij voor alles waar nog Honda originele onderdelen nieuw te krijgen zijn relatief schappelijke prijzen.

Ik ben erg benieuwd waar je oordeel op gebaseerd is.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 11-3-2013 om 11:05 uur.
 
Viertakt uber alles.
JB1 11-3-2013 11:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Hey, bedoel je dat je er nooit zal komen vanwege imitatie? Of heeft het ook nog andere redenen?

Ik ben namelijk gewend van mijn CB50 dat ik geen originele Honda onderdelen kan krijgen zonder er de jackpot voor te betalen. En hij importeert gewoon Kitaco en Takegawa spul voor mij. (Goedkoper dan CMSL)

Ook hanteert hij voor alles waar nog Honda originele onderdelen nieuw te krijgen zijn relatief schappelijke prijzen.

Ik ben erg benieuwd waar je oordeel op gebaseerd is.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 11-3-2013 om 11:05 uur.


Ik ga met 4takker mee, Coos heeft al 4 maten van mij opgelicht door spullen gewoon weg te duur te verkopen en veel te veel geld vragen voor simpele klusjes.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
drestar 11-3-2013 12:31 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik ga met 4takker mee, Coos heeft al 4 maten van mij opgelicht door spullen gewoon weg te duur te verkopen en veel te veel geld vragen voor simpele klusjes.


zo zijn er wel meer zaken, als ze weten dat hun spullen ergens anders moeilijk te krijgen zijn dan drijven ze hun prijzen op
 
JB1 11-3-2013 12:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


zo zijn er wel meer zaken, als ze weten dat hun spullen ergens anders moeilijk te krijgen zijn dan drijven ze hun prijzen op


Hier in de buurt heb je nog 2-3 zaken die in die 4takt hokken handelen :')
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Cas DT 11-3-2013 12:46 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik ga met 4takker mee, Coos heeft al 4 maten van mij opgelicht door spullen gewoon weg te duur te verkopen en veel te veel geld vragen voor simpele klusjes.


Daarom maak je van tevoren prijsafspraken, te dure onderdelen kopen doe je zelf.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
JB1 11-3-2013 13:42 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Daarom maak je van tevoren prijsafspraken, te dure onderdelen kopen doe je zelf.


Je hebt 't over 16/17 jarige jochies die hun brommertje stiekem willen opvoeren. Daar ga je geen geld uit persen.
En als je dan ook nog eens de verkeerde zuiger mee krijgt stomweg te horen krijgt dat je hem niet mag omruilen sta je al helemaal stom te kijken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
4takker 11-3-2013 21:45 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


zo zijn er wel meer zaken, als ze weten dat hun spullen ergens anders moeilijk te krijgen zijn dan drijven ze hun prijzen op



de onderdelen die ik nodig had zijn bij alle 4takt boeren ruim voorradig. ook bij 99,9% van de 2takt winkels.

bij mij was het presies wat jb1 aangeeft te veel vragen voor een simpelste dingen en zich niet houden aan de prijs afspraak.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 4970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved