Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX-blok ratelt..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67320 - TSX-blok ratelt..
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 2-3-2013 23:42 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Ja sorry, had het er met mn broer over en die zei dat ik beter een dubbele voetpakking kon doen, dat die koppakking het niet lang zal houden. En een dubbele voetpakking levert zelfs meer compressie op toch? grotere krukaskamer, of dan komt je poort hoger ofzo?
Excuus


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.


Nee dat slaat nergens op.
Lijkt me sterk dat je zuiger je kop raakt. Dan zou hij allang kapot gelopen moeten zijn.
Als er 3 maanden lang water in je krukaskamer heeft gestaan is vanzelfsprekend alles helemaal kapot geroest. Die tik zal wel je bigend of smallend lager zijn die protesteert na 3 maanden roesten.

Trek dat blok gewoon uit elkaar en maak alles netjes.. Gaat sowieso kapot lopen ( en snel ook).

Zoniet, dan zie ik ook wel een revisie project verschijnen
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 3-3-2013 12:27 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Ja sorry, had het er met mn broer over en die zei dat ik beter een dubbele voetpakking kon doen, dat die koppakking het niet lang zal houden. En een dubbele voetpakking levert zelfs meer compressie op toch? grotere krukaskamer, of dan komt je poort hoger ofzo?
Excuus


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.


dubbele voetpakking als het al mooi dicht is is grotere vebrandingsruimte dus minder compressie.

gewoon je krukas lager(s) en je bigend lager verrot.
reviseren die hap.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leen 3-3-2013 14:30 Print reply

Posts: 26877
dubbele voetpakking kan best.

proberen waard, maar je lagers zullen het alsnog niet lang vol gaan houden.
 
Edi1994 3-3-2013 16:43 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Nee dat slaat nergens op.
Lijkt me sterk dat je zuiger je kop raakt. Dan zou hij allang kapot gelopen moeten zijn.
Als er 3 maanden lang water in je krukaskamer heeft gestaan is vanzelfsprekend alles helemaal kapot geroest. Die tik zal wel je bigend of smallend lager zijn die protesteert na 3 maanden roesten.

Trek dat blok gewoon uit elkaar en maak alles netjes.. Gaat sowieso kapot lopen ( en snel ook).

Zoniet, dan zie ik ook wel een revisie project verschijnen


Hoezo kapotgelopen? Ik heb hem uberhaupt niet laten lopen, en dit is een nieuwe andere zuiger (ander merk) dus kan in theorie best dat hij net niet past, bekend probleem.
 
RXBaz 3-3-2013 17:42 Print reply

Posts: 1879
Doe je nou alsof, of snap je het echt niet..

prima dat het je zuiger kan zijn die tikt, wat nu je probleem is.

maar als je water in je krukas holte hebt gehad, hoezo snap je niet dat alles daar aan puin is. en dat je beter eerst een nieuwe kruk en lagers in je blok kan zetten? Dat simpele feit is toch op dit moment een groter probleem en misschien wel mede oorzaak dat je zuiger de kop kan raken.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
j0ren 3-3-2013 17:44 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Hoezo kapotgelopen? Ik heb hem uberhaupt niet laten lopen, en dit is een nieuwe andere zuiger (ander merk) dus kan in theorie best dat hij net niet past, bekend probleem.


Wat snap jij niet aan water+metaal = roest = niet goed voor je lagers?
Als je nu gaat rijden lopen die lagers aan stront, wat meer kapot maakt dan je lief is.
Dat je een andere merk zuiger in die cilinder steekt is ook niet zo heel slim, tenzij voorzichtig uitgezocht.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Edi1994 3-3-2013 20:09 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Wat snap jij niet aan water+metaal = roest = niet goed voor je lagers?
Als je nu gaat rijden lopen die lagers aan stront, wat meer kapot maakt dan je lief is.
Dat je een andere merk zuiger in die cilinder steekt is ook niet zo heel slim, tenzij voorzichtig uitgezocht.


Ik vind het erg vermakelijk om te zien hoe druk jullie je maken om dingen die ik niet gezegd heb. Quote waar ik zeg dat ik die dingen niet wil vervangen. Erg jammer dit. Ik post hier om advies te krijgen, niet om onzinnig en ongegrond allerlei uitspraken te worden verweten.
 
j0ren 3-3-2013 20:25 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Ik vind het erg vermakelijk om te zien hoe druk jullie je maken om dingen die ik niet gezegd heb. Quote waar ik zeg dat ik die dingen niet wil vervangen. Erg jammer dit. Ik post hier om advies te krijgen, niet om onzinnig en ongegrond allerlei uitspraken te worden verweten.


Laat dan duidelijk weten dat je het gaat vervangen. Hoe moeten wij dat gvd ruiken? Er komen hier wekelijks weet ik veel hoeveel mafkezen langs die niet weten wat ze doen. Vandaar onze reacties. Hoop dat je dat een beetje begrijpt.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Edi1994 6-3-2013 20:29 Print reply
Posts: 65
Oke, ik zal ff die dingen bestellen. Big end dus en nieuwe naaldlager? Ik ben niet heel erg thuis in het krukasgedeelte van het blok, dus welke allemaal?

En ik heb nog een dom probleempje, heb de moeren van de cilinderkop zo hard aangedraaid (zegmaar die 4 die bovenop zitten) dat ze niet los willen, dus bij 3 ervan heb ik er een andere bout overheengedraaid om hem los te halen. Bij een tapeind lukt dat echter niet, want daar zit te weinig ruimte boven om er een bovenop te draaien. Mijn pijpsleutel 10 past blijkbaar niet exact op de bout. Zijn er verschillende maten pijpsleutels 10 ofzo? Of moet ik er maar at random eentje kopen en kijken of die wel past?
 
tsx-elite 7-3-2013 7:01 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
[...]


Ik vind het erg vermakelijk om te zien hoe druk jullie je maken om dingen die ik niet gezegd heb. Quote waar ik zeg dat ik die dingen niet wil vervangen. Erg jammer dit. Ik post hier om advies te krijgen, niet om onzinnig en ongegrond allerlei uitspraken te worden verweten.


bekijk je eerste twee post eens, daar staat tog duidelijk dat je beetje bang bent om hem los te halen, daar halen wij uit dat je hem niet los gaat trekken.
 
shut up muttley
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-3-2013 7:05 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Oke, ik zal ff die dingen bestellen. Big end dus en nieuwe naaldlager? Ik ben niet heel erg thuis in het krukasgedeelte van het blok, dus welke allemaal?

En ik heb nog een dom probleempje, heb de moeren van de cilinderkop zo hard aangedraaid (zegmaar die 4 die bovenop zitten) dat ze niet los willen, dus bij 3 ervan heb ik er een andere bout overheengedraaid om hem los te halen. Bij een tapeind lukt dat echter niet, want daar zit te weinig ruimte boven om er een bovenop te draaien. Mijn pijpsleutel 10 past blijkbaar niet exact op de bout. Zijn er verschillende maten pijpsleutels 10 ofzo? Of moet ik er maar at random eentje kopen en kijken of die wel past?



Bestel maar een 6204, een 6204n en een verse krukas

Een pijpsleutel 10 is een pijpsleutel 10 heb nog nooit millimeters zien variƫren iig. Koop wel een gegoten als t ff kan, die kunnen meer hebben
 
Edi1994 17-3-2013 21:31 Print reply
Posts: 65
Ja t is allemaal gelukt en zit weer in elkaar.


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 18-3-2013 om 12:19 uur.
 

Dit topic is 3482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved