Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX-blok ratelt..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67320 - TSX-blok ratelt..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Edi1994 1-3-2013 13:20 Print topicpost
Posts: 65
Hai,
Ik heb net mn TSX-blok weer in elkaar gezet, nadat hij 3 maanden heeft stilgestaan. In de tussentijd heeft hij buiten in de kou gestaan, en het zakje dat ik op het blok had gelegd om te voorkomen dat er water/sneeuw de krukaskamer in zou koumen was eraf gewaaid.. Dus hij zat een maand geleden vol met sneeuw/water.
Maargoed, alles is weer verdampt/schoongemaakt, en daarna de cilinder en een NIEUWE zuiger met zuigerveren erop gezet.
Alles er weer opgelegd, en nu ratelt hij als ik hem aanloop (zonder ontsteking, eerst ff smeren natuurlijk). Echt een nare flinke ratel, ik vermoed van de krukaslager. Moet ik nou weer alles uit elkaar gaan slopen (hels karwei) om die te vervangen, of het maar gewoon proberen in de hoop dat die ratel al rijdende weer verdwijnt (doordat hij misschien beetje verroest is en ff soepel moet worden).
Iemand een idee?
Thanks
 

Ijzeren Rinus 1-3-2013 13:34 Print reply

Posts: 399
Dat gewoon proberen en kijken of het verdwijnt doet me een beetje denken aan met een te grote vrachtwagen onder een viaduct door te gaan..
 
Edi1994 1-3-2013 13:38 Print reply
Posts: 65
Haha tja dat moet dan maar,
wat ook opvallend was (weet niet of t er iets mee te maken heeft) is dat ik de versnellingen ff los moest douwen (niet zo gek na 3 maanden) maar dat de 1 een stuk stroever gaat dan de 2 (zou toch omgekeerd moeten zijn???)
Maar gewoon proberen dan.. ben alleen zo bang om t weer te slopen, want dat heb ik wel vaker gedaan..
 
Ijzeren Rinus 1-3-2013 14:13 Print reply

Posts: 399
Wat bedoel je met de versnellingen los duwen?

1 gaat altijd stroever als de 2 door de compressie.

of bedoel jij wat anders?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-3-2013 14:42 Print reply

Posts: 17929
dr hebben water en sneeuw in je krukholte gestaan?

dus je linker krukaslager en je bigend kun je vergeten...

trek maar open dat blok
 
drestar 1-3-2013 14:44 Print reply

Posts: 631
dit is natuurlijk niet goed, er staat een tijd water in je blok en je gaat er vervolgens gewoon mee rijden.. grote kans dat je schade gaat rijden..
 
Niek27 1-3-2013 22:04 Print reply

Posts: 633
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dr hebben water en sneeuw in je krukholte gestaan?

dus je linker krukaslager en je bigend kun je vergeten...

trek maar open dat blok

Inderdaad.
Maar los daarvan, is het niet de kickstarterkrans (of tandwiel, hoe dat ook heef) die aanloopt? Dat dat veertje niet goed de as terug duwt?
 
flappie business
Edi1994 2-3-2013 1:04 Print reply
Posts: 65
hmm ik ga morgen op advies van een vriend ff met een vliegwiel proberen. Hij zei dat het ook de zuiger die tegen die cilinderkop tikt kon zijn.
Ja er heeft water in gestaan, maar de krukas liep los (wel met zuiger erop) prima als je m gewoon rond liet gaan, niet stroef ofzo.


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 1:05 uur.
 
Edi1994 2-3-2013 1:06 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
Wat bedoel je met de versnellingen los duwen?

1 gaat altijd stroever als de 2 door de compressie.

of bedoel jij wat anders?


ja sorry daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar in het begin leek hij iets stroever te lopen ook in zn twee, waarschijnlijk omdat ie al 3 maanden stil stond
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-3-2013 7:21 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
hmm ik ga morgen op advies van een vriend ff met een vliegwiel proberen. Hij zei dat het ook de zuiger die tegen die cilinderkop tikt kon zijn.
Ja er heeft water in gestaan, maar de krukas liep los (wel met zuiger erop) prima als je m gewoon rond liet gaan, niet stroef ofzo.


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 1:05 uur.



Waarom kom je hier je vraag stellen als je ons advies toch in de wind slaat?
Ik wacht met smart op je revisie topic
 
drestar 2-3-2013 10:32 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Waarom kom je hier je vraag stellen als je ons advies toch in de wind slaat?
Ik wacht met smart op je revisie topic


ik ook
 
tsx-elite 2-3-2013 12:17 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Hai,
Ik heb net mn TSX-blok weer in elkaar gezet, nadat hij 3 maanden heeft stilgestaan. In de tussentijd heeft hij buiten in de kou gestaan, en het zakje dat ik op het blok had gelegd om te voorkomen dat er water/sneeuw de krukaskamer in zou koumen was eraf gewaaid.. Dus hij zat een maand geleden vol met sneeuw/water.
Maargoed, alles is weer verdampt/schoongemaakt, en daarna de cilinder en een NIEUWE zuiger met zuigerveren erop gezet.
Alles er weer opgelegd, en nu ratelt hij als ik hem aanloop (zonder ontsteking, eerst ff smeren natuurlijk). Echt een nare flinke ratel, ik vermoed van de krukaslager. Moet ik nou weer alles uit elkaar gaan slopen (hels karwei) om die te vervangen, of het maar gewoon proberen in de hoop dat die ratel al rijdende weer verdwijnt (doordat hij misschien beetje verroest is en ff soepel moet worden).
Iemand een idee?
Thanks


trek maar los, reviseer maar en kom dan maar terug als de ratel er nog steeds is. als je het niet doet dan post effen een filmpje van hoe hij kapot loopt
 
shut up muttley
JB1 2-3-2013 12:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


ik ook


Kap eens met het kussen van Thijsse z'n reet

Voor de TS: tijd voor nieuwe kruklagers en krukas
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Edi1994 2-3-2013 13:36 Print reply
Posts: 65
Ik wil graag van Thijsse het citaat waar ik zijn advies in de wind sla.
En ff on topic:
Het is de zuigerkop die tegen de cilinderkop aantikt. Heb net ff het vliegwiel geprobeerd en hij komt op een punt (kwart rondje na het inspuiten) waar je hem echt over een punt heen moet duwen en je voelt dan dat hij de cilinderkop raakt.
Ik weet dan wel vrij zeker dat dat die ratel is..
Maar ff een dubbele koppakking erin gooien vanmiddag denk ik..
 
tsx-elite 2-3-2013 17:56 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edi1994
Ik wil graag van Thijsse het citaat waar ik zijn advies in de wind sla.
En ff on topic:
Het is de zuigerkop die tegen de cilinderkop aantikt. Heb net ff het vliegwiel geprobeerd en hij komt op een punt (kwart rondje na het inspuiten) waar je hem echt over een punt heen moet duwen en je voelt dan dat hij de cilinderkop raakt.
Ik weet dan wel vrij zeker dat dat die ratel is..
Maar ff een dubbele koppakking erin gooien vanmiddag denk ik..


ooit gehoord van compressie?
 
shut up muttley
Edi1994 2-3-2013 22:11 Print reply
Posts: 65
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


ooit gehoord van compressie?


Ja sorry, had het er met mn broer over en die zei dat ik beter een dubbele voetpakking kon doen, dat die koppakking het niet lang zal houden. En een dubbele voetpakking levert zelfs meer compressie op toch? grotere krukaskamer, of dan komt je poort hoger ofzo?
Excuus


Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Edi1994 op 2-3-2013 om 22:12 uur.
 

Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved