Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 110cc honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67319 - 110cc honda mb
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 28-2-2013 23:38 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


daar heb ik idd ook aan zitten denken, deze kost 155 euro nieuw wat ook niet teveel is, maar hoe zit het met de cilinderkop ,kan de ori 80cc cilinderkop er dan op zonder al teveel compressie te hebben..?


Ook niet alles hoeft nieuw. Een hoon beurtje met nieuwe zuiger is ook wel betaalbaar. Ik zal morgen mijn 110cc imi meten, maar het staat me bij dat deze ook 53mm was.

Het was overigens een prima cilinder. Behoorlijke powerband maar relatief weinig koppel. Met de tomtom geklokt op 105km.u i.c.m. Proma uitlaat en 20mm mikuni.

Maar ik zou geen imi kopen als er nog veel meer goede cilinders te koop zijn voor een nette prijs. Denk aan Athena Parmakit Autisa of de engelse honda H100 cilinder.


 
drestar 1-3-2013 0:25 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Ook niet alles hoeft nieuw. Een hoon beurtje met nieuwe zuiger is ook wel betaalbaar. Ik zal morgen mijn 110cc imi meten, maar het staat me bij dat deze ook 53mm was.

Het was overigens een prima cilinder. Behoorlijke powerband maar relatief weinig koppel. Met de tomtom geklokt op 105km.u i.c.m. Proma uitlaat en 20mm mikuni.

Maar ik zou geen imi kopen als er nog veel meer goede cilinders te koop zijn voor een nette prijs. Denk aan Athena Parmakit Autisa of de engelse honda H100 cilinder.




daar heb je ook weer gelijk in
 
drestar 1-3-2013 13:05 Print reply

Posts: 631
ondertussen ben ik er al achter gekomen dat de 110cc cilinder van schaaf een DMP is,ik heb hem bij een andere winkel op internet zien staan en daar stond bij dat de cilinder van DMP was, dus daar hoeven we niet meer achter te zoeken,
ik vind het vreemd dat schaaf zelf dat niet even wilde zeggen? want toen ik vroeg van welk merk de cilinder was kreeg ik enkel als antwoord dat het een malossi imitatie zou zijn..

alleen welke prestaties geeft een DMP nou eigenlijk en waarmee is die te vergelijken? of is dit de slechtst afgewerkte en slechtste presterende cilinder die er voor honda mt is..?




 
WestlandMB 1-3-2013 13:25 Print reply

Posts: 1338
Oude 70cc fast arrow cilinders voor mt/mb lijken ook erg veel op de 70 malossi. De poorten zijn hier gewoon nagemaakt.

Dit zal bij de 110cc DMP ook wel een beetje het geval zijn. DMP is dan misschien wel een van de goedkoopste cilinder, maar de kwaliteit ook weer niet om te huilen. Als een dmp wordt afgewerkt en er een goede kwaliteit zuiger wordt gebruikt is het prima.

Vaak zie je bij de imitaties gewoon een erg grote uitlaatpoort.

Wel apart dat de 110cc 80 euro kost terwijl een 50/70cc er al is voor 40/50 euro. Dit zal wel met de hoeveelheid materiaal te maken hebben. De prijs blijft wel enorm laag als je kijkt dat een goede zuiger vaak al snel 40 euro kost.

Als je nu echt de snelste cilinder wilt hebben zou ik voor een athena of parmakit gaan. Olaf heeft wel eens een autisa getuned. Hier was volgens mij ook enorm veel vermogen uit gehaald, dus dat is ook een optie. (doet me denken aan zijn project met 2 cilinders op een mb)
Malossi wil volgens mij nog wel eens vastlopen, daarnaast is de prijs gewoon te hoog.
 
j0ren 1-3-2013 15:43 Print reply

Posts: 1298
Ik heb zelf de athena 125cc gehad. Erg goede ervaring mee, dus als je nog eens een out of the box snelle cilinder wil..

Had er een pijp van oude YZ125 op liggen, die trouwens mooi op een MT past. Enkel zelf een flens maken.
Trok echt debiel hard op, vaak nog wheelie in de 3 met 17-45 vertanding en 6bak.
Topsnelheid schatte ik rond de 120-130.
Cilinder na een tijd flink rossen er nog af gehad, bijna geen slijtage waarneembaar.

Wat betreft de 110cc DMP; Ik denk dat het een leuke cilinder is om mee te toeren. Even zelf afwerken met een vijltje en gaan. Verwacht er niet veel van. Ik denk zelfde eigenschappen als een ori 80cc cilinder maar dan in 110cc uitvoering zegmaar. Standaard 80cc pijp erop gooien, HM183 carburateur erachter en lekker cruisen.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 1-3-2013 om 15:47 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 1-3-2013 17:40 Print reply

Posts: 631
@ j0ren, ik heb je (onboard) filmpjes op youtube gezien en het zag er vet uit die honda mt van je, liep idd erg hard zo te zien..

en misschien kan ik idd beter voor de 125cc athena gaan, is 75 euro meer maar dan heb je ook veel meer..want als ik niet of nauwelijks meer prestaties heb,dan kan ik net zo goed mijn ori 80cc erop houden als ik het zo hoor..bij schaaf staat er wel bij beschreven dat het een zeer snelle cilinder is maar dat zijn natuurlijk verkoperspraatjes..

ik zag trouwens net ook zo'n zelfde prijsklasse cilinder bij 50cc.nl staan,daar als import cilinder aangemerkt en op dit moment ook niet leverbaar,
boring 53mm en 100cc stond erbij,dus het zal wel om dezelfde cilinder gaan..
 
WestlandMB 1-3-2013 17:44 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
@ j0ren, ik heb je (onboard) filmpjes op youtube gezien en het zag er vet uit die honda mt van je, liep idd erg hard zo te zien..

en misschien kan ik idd beter voor de 125cc athena gaan, is 75 euro meer maar dan heb je ook veel meer..want als ik niet of nauwelijks meer prestaties heb,dan kan ik net zo goed mijn ori 80cc erop houden als ik het zo hoor..bij schaaf staat er wel bij beschreven dat het een zeer snelle cilinder is maar dat zijn natuurlijk verkoperspraatjes..

ik zag trouwens net ook zo'n zelfde prijsklasse cilinder bij 50cc.nl staan,daar als import cilinder aangemerkt en op dit moment ook niet leverbaar,
boring 53mm en 100cc stond erbij,dus het zal wel om dezelfde cilinder gaan..


Prijzen verschillen nogal onderling. Als je van plan een Athena te kopen moet je denk bij mopshop.de zijn voor de goedkoopste.
 
PRO TUNING 1-3-2013 19:09 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
@ j0ren, ik heb je (onboard) filmpjes op youtube gezien en het zag er vet uit die honda mt van je, liep idd erg hard zo te zien..

en misschien kan ik idd beter voor de 125cc athena gaan, is 75 euro meer maar dan heb je ook veel meer..want als ik niet of nauwelijks meer prestaties heb,dan kan ik net zo goed mijn ori 80cc erop houden als ik het zo hoor..bij schaaf staat er wel bij beschreven dat het een zeer snelle cilinder is maar dat zijn natuurlijk verkoperspraatjes..

ik zag trouwens net ook zo'n zelfde prijsklasse cilinder bij 50cc.nl staan,daar als import cilinder aangemerkt en op dit moment ook niet leverbaar,
boring 53mm en 100cc stond erbij,dus het zal wel om dezelfde cilinder gaan..


Ik heb het al vaker gezegd : het zijn allemaal de zelfde cilinders uit Taiwan en sommige China.

In de originele bruine doos zijn ze meestal het goedkoopst.

Bij o.a. PePe Parts (DMP) doen ze deze cilinders in een mooi gekleurde 50 cent kostende doos, en de cilinder kost ineens ยค 15.00 meer

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 1-3-2013 om 19:10 uur.
 
drestar 1-3-2013 19:49 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Prijzen verschillen nogal onderling. Als je van plan een Athena te kopen moet je denk bij mopshop.de zijn voor de goedkoopste.


bij de mopshop kost de athena precies 87 cent goedkoper dan bij schaaf
 
Stijn-db 6-3-2013 20:07 Print reply

Posts: 67
http://www.youtube.com/watch?v=aaFVM6-HK04

Hier zie je volgens mij precies dezelfde cilinder als jij daar hebt drestar, alleen dan op een nsr 50. En mijn mening. Nou.. awesome

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 6-3-2013 om 20:07 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
drestar 6-3-2013 20:16 Print reply

Posts: 631
heb het bekeken maar er staat bij...


Honda nsr 110cc malossi .Ramon19910303

Geupload op 11 apr 2009

Een stukje toeren met de NSR
110cc malossi
6 versnellingen


is dus een 110cc malossi cilinder en niet dat ding van 80 euro van schaaf
 
JB1 6-3-2013 20:50 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn-db
http://www.youtube.com/watch?v=aaFVM6-HK04

Hier zie je volgens mij precies dezelfde cilinder als jij daar hebt drestar, alleen dan op een nsr 50. En mijn mening. Nou.. awesome

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 6-3-2013 om 20:07 uur.


En die is watergekoeld en maar 93cc en geen 113cc zoals die van een MT8
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kayknapt 8-3-2013 15:50 Print reply
Posts: 2
je moet geen imitatie spul halen gewoon orginele je betaald dan wel veel meer maar is 100x beter dan imitatie mijn cilinder heb ik ook imitatie van gekocht de cilinder is gewoon krom getrokken niet scheef maar verdraait en daar door is mijn nieuwe zuiger gestorven .
ik zeg gewoon orginele halen
 
JB1 8-3-2013 15:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kayknapt
je moet geen imitatie spul halen gewoon orginele je betaald dan wel veel meer maar is 100x beter dan imitatie mijn cilinder heb ik ook imitatie van gekocht de cilinder is gewoon krom getrokken niet scheef maar verdraait en daar door is mijn nieuwe zuiger gestorven .
ik zeg gewoon orginele halen


Ja, bij zo'n kutsenda wel.
Honda heeft daar niet zo veel last van
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 8-3-2013 16:11 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja, bij zo'n kutsenda wel.
Honda heeft daar niet zo veel last van


Vergis je er niet in. Als de kop te strak zit en de cilinder zet uit kan hij ook vastlopen. Heeft een 80 blok meer last van als 50 door de langere slag. Dus altijd netjes 15 tot 20nm. Me cr heeft onderaan de cilinder de bevestiging. Dan gebeurt het denk ook nooit.
 

Dit topic is 7968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved