Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 110cc honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67319 - 110cc honda mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 28-2-2013 21:19 Print topicpost

Posts: 631
bij schaaf bromfietsen staat een 110cc cilinder op hun website voor 80 euro, deze is momenteel uitverkocht,en hij vertelde mij dat dit een imitatie van een 110cc malossie zou zijn??

ik ben dus erg benieuwd naar de prestaties van deze 110cc cilinder omdat 80 euro voor een nieuwe 110cc cilinder wel erg goedkoop en prijs aantrekkelijk is,

heeft iemand deze cilinder en er ervaring mee...?

deze dus,



 

BenjaminDG 28-2-2013 21:22 Print reply

Posts: 4605
Is dat niet gewoon een immitatie, standaard cillinder dus?

Zo heb je ook 50 en 70cc immitaties.

Weet niet welk merk dat is.


 
Vlaanderen vrij!
j0ren 28-2-2013 21:25 Print reply

Posts: 1298
Check hier: http://www.mt5.nl/ho...merforum.php?id=3297

Ik vermoed dat het gewoon een immitatie 100cc cilinder is, geen 110.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 28-2-2013 21:26 Print reply

Posts: 631
deze mail kreeg ik erover van schaaf..


er is nog niets bekend wie en wanneer de cilinders van 80,00 weer komen?
het type was imitatie mallossi.
vr.gr. gerlof schaaf



 
kenny77 28-2-2013 21:27 Print reply

Posts: 29286
Als het de immi is die ik denk dat het is, dan is het verre een replica malossi.

Meer een opgeboorde standaard cilinder.
 
BenjaminDG 28-2-2013 21:30 Print reply

Posts: 4605
Dan moet er HM183 ergens op staan.

Trouwens ligt het nu aan mij of worden de grotere cillinders niet meer zo veel gemonteerd op de honda's tegenover vroeger?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-2-2013 om 21:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
drestar 28-2-2013 21:31 Print reply

Posts: 631
oke het zal dus wel niet veel zijn die cilinder, kan ook niet ook natuurlijk voor die 80 euro, maar was gewoon benieuwd naar wat het nu eigenlijk werkelijk is, een malossie imitatie leek mij ook sterk
 
j0ren 28-2-2013 21:34 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
oke het zal dus wel niet veel zijn die cilinder, kan ook niet ook natuurlijk voor die 80 euro, maar was gewoon benieuwd naar wat het nu eigenlijk werkelijk is, een malossie imitatie leek mij ook sterk


Zou hem gewoon kopen en dan gewoon lekker met de dremel en vijl te werk gaan, er zelf wat leuks van maken Denk dat zo'n cilinder best veel tune-potentie heeft hoor.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kenny77 28-2-2013 21:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dan moet er HM183 ergens op staan.


Nee dat niet.
Maar kwa poorten:


110



originele 80 heeft ook de poorten zo, alleen dan een kleinere boring.
 
WestlandMB 28-2-2013 21:36 Print reply

Posts: 1338
Een malossi zuiger heeft volgens mij 1 zuigerveer en geen 2. Dus daar zit dan al een verschil.

Als je een foto van de poorten heb kan je het vaak snel zien. Ik had voorheen ook een 100 of 110 imi. Deze had gewoon een onwijze grote uitlaatpoort, maar was totaal niet te vergelijken met de malossi.

Als je de boring van deze 110cc weet, kan ik eventueel mijn cilinder wel na meten, deze is wel vast gelopen. Als dit dezelfde maat is, lijkt me de kans groot dat het dezelfde cilinder is.
 
JB1 28-2-2013 21:37 Print reply

Posts: 14881
Is gewoon een immitatiecilindertje, niets bijzonders aan ofzo.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
drestar 28-2-2013 22:53 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Een malossi zuiger heeft volgens mij 1 zuigerveer en geen 2. Dus daar zit dan al een verschil.

Als je een foto van de poorten heb kan je het vaak snel zien. Ik had voorheen ook een 100 of 110 imi. Deze had gewoon een onwijze grote uitlaatpoort, maar was totaal niet te vergelijken met de malossi.

Als je de boring van deze 110cc weet, kan ik eventueel mijn cilinder wel na meten, deze is wel vast gelopen. Als dit dezelfde maat is, lijkt me de kans groot dat het dezelfde cilinder is.


deze informatie staat erbij beschreven...


Zeer snelle 110cc, 53 mm luchtgekoelde cilinder met zuiger en zuigerveren voor Honda MB.

@j0ren, ik ga deze cilinder niet enkel kopen om te bewerken.het lijkt me wel leuk als je er verstand van hebt,maar heb hier totaal geen enkele ervaring mee...




 
JB1 28-2-2013 22:56 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


deze informatie staat erbij beschreven...


Zeer snelle 110cc, 53 mm luchtgekoelde cilinder met zuiger en zuigerveren voor Honda MB.

@j0ren, ik ga deze cilinder niet enkel kopen om te bewerken.het lijkt me wel leuk als je er verstand van hebt,maar heb hier totaal geen enkele ervaring mee...






Koop maar een Athena dan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
drestar 28-2-2013 23:22 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Koop maar een Athena dan


daar heb ik idd ook aan zitten denken, deze kost 155 euro nieuw wat ook niet teveel is, maar hoe zit het met de cilinderkop ,kan de ori 80cc cilinderkop er dan op zonder al teveel compressie te hebben..?
 
JB1 28-2-2013 23:27 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


daar heb ik idd ook aan zitten denken, deze kost 155 euro nieuw wat ook niet teveel is, maar hoe zit het met de cilinderkop ,kan de ori 80cc cilinderkop er dan op zonder al teveel compressie te hebben..?


Nee, laten uitdraaien
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 28-2-2013 23:33 Print reply

Posts: 14999
die 53mm is een afrader.

Iig in mijn ogen, loopt wel maar ik denkt dat zelfs als je hem origineel laat het beste er wel af is na 2-3000km.

Echt snel issie ook niet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 7954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved