Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #67319 - 110cc honda mb
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 7930 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
drestar |
28-2-2013 21:19 |
Posts: 631 |
bij schaaf bromfietsen staat een 110cc cilinder op hun website voor 80 euro, deze is momenteel uitverkocht,en hij vertelde mij dat dit een imitatie van een 110cc malossie zou zijn??
ik ben dus erg benieuwd naar de prestaties van deze 110cc cilinder omdat 80 euro voor een nieuwe 110cc cilinder wel erg goedkoop en prijs aantrekkelijk is,
heeft iemand deze cilinder en er ervaring mee...?
deze dus,
|
|
|
|
BenjaminDG |
28-2-2013 21:22 |
Posts: 4605 |
Is dat niet gewoon een immitatie, standaard cillinder dus?
Zo heb je ook 50 en 70cc immitaties.
Weet niet welk merk dat is.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
j0ren |
28-2-2013 21:25 |
Posts: 1298 |
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
drestar |
28-2-2013 21:26 |
Posts: 631 |
deze mail kreeg ik erover van schaaf..
er is nog niets bekend wie en wanneer de cilinders van 80,00 weer komen?
het type was imitatie mallossi.
vr.gr. gerlof schaaf
|
|
|
|
kenny77 |
28-2-2013 21:27 |
Posts: 29286 |
Als het de immi is die ik denk dat het is, dan is het verre een replica malossi.
Meer een opgeboorde standaard cilinder.
|
|
|
|
BenjaminDG |
28-2-2013 21:30 |
Posts: 4605 |
Dan moet er HM183 ergens op staan.
Trouwens ligt het nu aan mij of worden de grotere cillinders niet meer zo veel gemonteerd op de honda's tegenover vroeger?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-2-2013 om 21:32 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
drestar |
28-2-2013 21:31 |
Posts: 631 |
oke het zal dus wel niet veel zijn die cilinder, kan ook niet ook natuurlijk voor die 80 euro, maar was gewoon benieuwd naar wat het nu eigenlijk werkelijk is, een malossie imitatie leek mij ook sterk
|
|
|
|
j0ren |
28-2-2013 21:34 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
oke het zal dus wel niet veel zijn die cilinder, kan ook niet ook natuurlijk voor die 80 euro, maar was gewoon benieuwd naar wat het nu eigenlijk werkelijk is, een malossie imitatie leek mij ook sterk
Zou hem gewoon kopen en dan gewoon lekker met de dremel en vijl te werk gaan, er zelf wat leuks van maken Denk dat zo'n cilinder best veel tune-potentie heeft hoor.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
28-2-2013 21:34 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dan moet er HM183 ergens op staan.
Nee dat niet.
Maar kwa poorten:
110
originele 80 heeft ook de poorten zo, alleen dan een kleinere boring.
|
|
|
|
WestlandMB |
28-2-2013 21:36 |
Posts: 1338 |
Een malossi zuiger heeft volgens mij 1 zuigerveer en geen 2. Dus daar zit dan al een verschil.
Als je een foto van de poorten heb kan je het vaak snel zien. Ik had voorheen ook een 100 of 110 imi. Deze had gewoon een onwijze grote uitlaatpoort, maar was totaal niet te vergelijken met de malossi.
Als je de boring van deze 110cc weet, kan ik eventueel mijn cilinder wel na meten, deze is wel vast gelopen. Als dit dezelfde maat is, lijkt me de kans groot dat het dezelfde cilinder is.
|
|
|
|
JB1 |
28-2-2013 21:37 |
Posts: 14881 |
Is gewoon een immitatiecilindertje, niets bijzonders aan ofzo.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
drestar |
28-2-2013 22:53 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Een malossi zuiger heeft volgens mij 1 zuigerveer en geen 2. Dus daar zit dan al een verschil.
Als je een foto van de poorten heb kan je het vaak snel zien. Ik had voorheen ook een 100 of 110 imi. Deze had gewoon een onwijze grote uitlaatpoort, maar was totaal niet te vergelijken met de malossi.
Als je de boring van deze 110cc weet, kan ik eventueel mijn cilinder wel na meten, deze is wel vast gelopen. Als dit dezelfde maat is, lijkt me de kans groot dat het dezelfde cilinder is.
deze informatie staat erbij beschreven...
Zeer snelle 110cc, 53 mm luchtgekoelde cilinder met zuiger en zuigerveren voor Honda MB.
@j0ren, ik ga deze cilinder niet enkel kopen om te bewerken.het lijkt me wel leuk als je er verstand van hebt,maar heb hier totaal geen enkele ervaring mee...
|
|
|
|
JB1 |
28-2-2013 22:56 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
deze informatie staat erbij beschreven...
Zeer snelle 110cc, 53 mm luchtgekoelde cilinder met zuiger en zuigerveren voor Honda MB.
@j0ren, ik ga deze cilinder niet enkel kopen om te bewerken.het lijkt me wel leuk als je er verstand van hebt,maar heb hier totaal geen enkele ervaring mee...
Koop maar een Athena dan
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
drestar |
28-2-2013 23:22 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Koop maar een Athena dan
daar heb ik idd ook aan zitten denken, deze kost 155 euro nieuw wat ook niet teveel is, maar hoe zit het met de cilinderkop ,kan de ori 80cc cilinderkop er dan op zonder al teveel compressie te hebben..?
|
|
|
|
JB1 |
28-2-2013 23:27 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
daar heb ik idd ook aan zitten denken, deze kost 155 euro nieuw wat ook niet teveel is, maar hoe zit het met de cilinderkop ,kan de ori 80cc cilinderkop er dan op zonder al teveel compressie te hebben..?
Nee, laten uitdraaien
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
28-2-2013 23:33 |
Posts: 14999 |
die 53mm is een afrader.
Iig in mijn ogen, loopt wel maar ik denkt dat zelfs als je hem origineel laat het beste er wel af is na 2-3000km.
Echt snel issie ook niet
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 7930 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|