Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda HPP powervalve lever position.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67317 - Honda HPP powervalve lever position...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 26-2-2013 22:38 Print topicpost

Posts: 1298
Ik denk dat dit een iets gevorderde vraag is.
Zelfs in de werkplaats handboeken is het niet te vinden dus ik ben opzoek naar iemand met ervaring met een HPP powervalve.

Sinds je de powervalve as er op verschillende manieren in kan zetten, en via de schuiven ook de positie van het "hendeltje" kan veranderen ben ik opzoek naar de correcte positie hiervan.

Het gaat voor de duidelijkheid om dit hendeltje:



Aangeduid met de letter D.
Je kunt een beetje spelen met de stand ervan. Bij mij stond hij eerst iets lager als op de foto, maar dat is naar mijn gevoel niet goed. Ik heb trouwens of de powervalve correct werkte voordat ik eraan begon.

Op dit moment heb ik het hendeltje helemaal naar boven staan, tegen het nokje wat hem tegenhoud zegmaar. Niet onder spanning, gewoon mooi vrij.

Klopt het dat hoe hoger het hendeltje staat, hoe later de powervalve opengaat? Ik vermoed van wel, maar ik las dat de aandrijver in het blok "self-adjusting" zou moeten zijn. Dat zou betekenen dat het geen reet uitmaakt in welke stand je de hendel zou monteren.

Na even een gas hebben te geven zag ik de powervalve niet bewegen. Kon alleen niet echt in de toeren komen ivm nog koude motor, maar heb het vermoeden dat hij allang open had moeten gaan.

Moeilijke vraag, ik weet het
Kan alle hulp gebruiken!

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-2-2013 om 22:48 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

MaXi-PuCh 26-2-2013 23:53 Print reply

Posts: 1531
ik pakte net vol enthousiasme mijn cilinder weer uit de kast, maar toen zag ik dat ik hendeltje D er ook af heb gehaald.. (meestal haal ik gewoon dat borgclipje er uit)

ik kan me nog herinneren dat ik hem zo heb staan dat de powervalve klepjes helemaal open zijn als hendeltje A op zijn verst in het blok is. als je het zo monteert sluiten de powervalve klepjes weer helemaal zodra hendeltje A terug veert op zijn oorspronkelijke plaats.

en ja, hij liep helemaal geweldig
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
j0ren 27-2-2013 8:27 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
ik pakte net vol enthousiasme mijn cilinder weer uit de kast, maar toen zag ik dat ik hendeltje D er ook af heb gehaald.. (meestal haal ik gewoon dat borgclipje er uit)

ik kan me nog herinneren dat ik hem zo heb staan dat de powervalve klepjes helemaal open zijn als hendeltje A op zijn verst in het blok is. als je het zo monteert sluiten de powervalve klepjes weer helemaal zodra hendeltje A terug veert op zijn oorspronkelijke plaats.

en ja, hij liep helemaal geweldig


Thanks, dat kan ik eens proberen.
Zal vanmiddag even de shit uit dat ding revven en kijken of het misschien toch zichzelf bijstelt en werkt.
Zoniet, stel ik hem even naar beneden bij.

Misschien zit het probleem ook wil in de aandrijver in het blok. Lijkt me dat dat systeem ook een keer versleten is.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
j0ren 27-2-2013 18:35 Print reply

Posts: 1298
Powervalve werkt!

Alleen ik ben nog steeds benieuwd of met het hendeltje af te stellen is wanneer de hpp opengaat.
Naar mijn idee gaat hij pas heel hoog in de toeren open, ik weet niet wat de standaard instelling hiervoor is.
Als iemand mij dat nog kan vertellen, please do!


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
dirktimmer 1-3-2013 10:12 Print reply

Posts: 1737
hij moet strak staan, dus als je blok in rust is moeten de schuifjes net niet open gaan. Zodra de hevel onderaan iets beweegt (door het centrifugaal koppelingetje) moeten de schuifjes acuut open gaan.
 
j0ren 1-3-2013 12:05 Print reply

Posts: 1298
Ben gisteren bij de crossboer geweest. Hij vertelde mij dat het machanisme in het carter zichzelf aanpast. Werkt dus onafhankelijk van het bovenste hpp gedeelte en maakt dus weinig uit hoe je het in elkaar zet. Na 1x goed in de toeren zal het dus niet meer strak staan.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 1-3-2013 12:54 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ben gisteren bij de crossboer geweest. Hij vertelde mij dat het machanisme in het carter zichzelf aanpast. Werkt dus onafhankelijk van het bovenste hpp gedeelte en maakt dus weinig uit hoe je het in elkaar zet. Na 1x goed in de toeren zal het dus niet meer strak staan.


mijn instructieboek vertelt anders dat je dat zo moet afstellen, dat het spelingsvrij is. (uit me hoofd, zit nu op school nmlk).

En is wel 250, maar systeem lijkt me hetzelfde?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 1-3-2013 13:56 Print reply

Posts: 1298
Nee een cr250 heeft niet hetzelfde systeem.

En omdat het mechanisme in het carter geen vaste verbinding is bestaat er niet zoiets als spelingsvrij monteren. In ieder geval niet bij een 125.
Zolang de hpp maar helemaal open kan maakt het niet uit op welke stand je het hendeltje monteerd.
De stand van het hendeltje heeft dus ook geen invloed op het toerenbereik van de hpp.
Als je dit wil aanpassen zul je de veerspanning van het mechanisme in het carter moeten veranderen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
PRO TUNING 1-3-2013 15:23 Print reply

Posts: 4000
Kleppen moeten bij ± 7000 rpm open gaan
 
j0ren 1-3-2013 15:39 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Kleppen moeten bij ± 7000 rpm open gaan


Thanks. Kan het helaas niet meten.
Zal binnenkort even een filmpje maken ervan.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Venlonaer 1-3-2013 16:39 Print reply

Posts: 2431
Al gelukt? Zal er binnenkort ook aan moeten klooien
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
ChielTZR 1-3-2013 17:25 Print reply

Posts: 6016
Nee, ik weet dat het een andere naam heeft.
Cr250 gaat schuifje open en daardoor komt er een extra uitlaatruimte vrij.

hoe werkt dit systeem dan simpel uitlegd?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 1-3-2013 18:06 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Al gelukt? Zal er binnenkort ook aan moeten klooien


Zeker. Is niet zo moeilijk.

@chiel;
Dit is precies hetzelfde idee. Alleen de overbrenging naar de hpp is anders.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 1-3-2013 18:11 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Zeker. Is niet zo moeilijk.

@chiel;
Dit is precies hetzelfde idee. Alleen de overbrenging naar de hpp is anders.


Ah oke thanks
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 3279 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved