Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - koppeling afstellen puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67308 - koppeling afstellen puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

uhjoey 24-2-2013 1:45 Print topicpost
Posts: 23
ik heb een puch maxi s met standaard duwstartblok, hij loopt perfect, alleen de koppeling gaat te vroeg dicht, hij heeft nog niet het toerental om te trekken maar de koppeling sluit dan al, en dan trekt hij dus slecht in het begin (0 km/u - 15 km/u).

Dus ik hoop dat jullie mij kunnen uitleggen hoe ik de koppeling later kan laten sluiten.

het zou fijn zijn als jullie dit heel gedetailleerd zouden kunnen uitleggen, omdat ik totaal geen ervaring heb met de koppeling afstellen.

het zou fijn zijn als jullie eventueel foto's hebben dan begrijp ik het beter

alvast bedankt,

joey

SETUP:
- puch maxi s
- 12mm bing carburateur
- 50cc standaard maxi zuiger
- 50cc standaard maxi cilinder
- standaard puch maxi 50cc maxi uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door uhjoey op 24-2-2013 om 1:48 uur.
 

Venlonaer 24-2-2013 1:51 Print reply

Posts: 2431
Hai.
Ik zie dat je nieuw bent, voortaan kun je deze vragen beter in het kleine vragen topic plaatsen.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
uhjoey 24-2-2013 1:53 Print reply
Posts: 23
oké maar kan je me even helpen met dit koppelingprobleem
 
kenny77 24-2-2013 1:59 Print reply

Posts: 29286
originele setup is gewoon langzaam.
De koppeling is gemaakt voor een compleet originele setup, dus zou in principe in orden moeten zijn.

Je kan hem wel verlichten, maar moet je ook meer toeren maken voordat hij pas begint te trekken. Denk niet dat dit handig is voor een originele setup.

Ik zou investeren in een 70cc'tje.
 
uhjoey 24-2-2013 2:01 Print reply
Posts: 23
nou ik wil mijn 50cc wel graag verlichten, kan je uitleggen hoe?
 
ktm 4 ever 24-2-2013 2:01 Print reply
Posts: 379
een standaard puch maxi trekt standaard sws langzamer dan dikke stront door een dunne trechter.
maar als je de koppeling wilt verstellen: koppelingsdeksel loshalen en dan de veertjes strakker draaien. zodat de koppeling pas later aangrijpt. wel netjes elke veer evenveel aandraaien
 
uhjoey 24-2-2013 2:02 Print reply
Posts: 23
oke, heb je daar een site of foto's over, dan kan ik zien hoe het echt precies gaat
 
ktm 4 ever 24-2-2013 2:06 Print reply
Posts: 379

http://img339.images...nedekoppelingut7.jpg

door die blauwe veertjes zitten de boutjes / schroeven die ik bedoel.
die moet je verstellen
 
uhjoey 24-2-2013 2:07 Print reply
Posts: 23
heel erg bedankt, hier heb ik heel veel aan, maar ik moet ook nog even weten hoe ik bij de koppeling kom. (foto?)
 
ktm 4 ever 24-2-2013 2:12 Print reply
Posts: 379
de kap aan de rechterzijde van het blok loshalen, maar beter eerst de olie eruit laten lopen.
 
Crossmotort gek 24-2-2013 10:10 Print reply

Posts: 866
Ook nieuwe pakking kopen
 
85cc op m'n achterwiel
mx-jacob 24-2-2013 18:02 Print reply

Posts: 2938
Die koppeling ken je ook gewoon een beetje verder indraaien dan pak ie met wat hogere touren.

Ik zou gewoon ff een 50 snel er op zette met een sneller uitlaatje en een 15mm dan gaat het best zat.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 7604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved