Wat ik heb gedaan is je cilinder onder je blok vandaan trekken en dan gewoon aan beide kanten van de inlaat poort (dus links en rechts) 1 mm vijlen dan netjes afwerken met schuurpapier totdat je erop kan schaatsen. daarna de uitlaatpoort 1,5mm naar de platte kant van je cilinder vijlen (dus waar de cilinder kop zit). Zorg dat de uitlaat poort dan wel weer een mooi rondje word door de zijkanten ook een beetje mee te vijlen. Daarna weer afmaken met schuurpapier (dit is echt heel belangrijk aangezien alles er makkelijker doorheen stroomt). Nu koop je een 15mm carburateur replica of niet maakt geen donder uit, en je zorgt dat je een 15mm spruitstuk hebt. deze monteer je. Je kunt eventueel een hogedrukkop kopen maar dat verschil zal je niet meer voelen als je het vijlen goed hebt gedaan. Dan koop je een proma gp uitlaat voor een tientje op marktplaats. En dan zet je alles er weer op met een nieuw pakking setje (dit is heel belangrijk). Zorg ervoor dat je uitlaatpakking niet te klein is anders dan werkt dit als een begrenzer. Nu gooi je de stnd. luchtfilter erop want powerfilter werkt nauwelijks op een 50cc en eventueel boor je een gaatje een cm onder de aansluiting van de carburateur zodat je luchtfilter wat meer lucht zuigt. Nu denk je dat je klaar bent en dat je een puchje hebt die 65 loopt en heerlijk trekt. maar je vergeet een ding: de sproeier. die moet tussen de 70 en de 76. Kan je vinden op puchshop.de. Vervolgens koop je ook een extra bougie (of 2) en nu is het een kwestie van afstellen net zolang totdat die perfect rijdt. Soms duurt dit 1 dag en soms 5 minuten. Dit alles kost bij elkaar zo'n 50 euro en je hebt een puchje dat lekker trekt een mooie 60-65 haalt.
Maak je niet druk als het vijlen de eerste keer niet lukt tegenwoordig is zo'n los cilindertje 5 euro ofzo.
Wil je al deze moeite besparen dan gooi je er gewoon een 70cc onder en 15mm maar dan ben je iets meer geld kwijt.
Die 15mm ontkom je niet aan want die 12mm is gewoon te weinig en daarmee zal je nooit van je plaats komen.
Ik zou als ik jou was ook niks uitboren want dat gaat veel te snel en dan kan je het ook sneller fout doen, gewoon vijlen want dan kan je tenminste gecontroleerd te werk gaan, liever langzaam maar goed dan snel en fout!
Let er op dat je alles zo afstelt dat het goed loopt op een warme motor dus eerst ff je achterkant optillen en goed gas geven en dan pas met die lucht toevoer gaan klooien.
En daarna LEKKER CROSSEN JONGUH!
Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 4-3-2013 om 19:22 uur.
|