Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch powerfilter en carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67304 - puch powerfilter en carburateur
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

uhjoey 22-2-2013 23:48 Print reply
Posts: 23
oke ben je morgen ook online? misschien wat tips onder het sleutelen
en ik heb ook geen idee hoe ik de koppeling wat later kan laten sluiten, beetje meer toeren in de start weet je! kan je me daar ook wat over vertellen
 
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:53 Print reply

Posts: 6717
nee ik ben geen puch kenner. heb wel het nodige verstand van schakel en andere 2 takten.

morgenochtend ben ik wss nog wel even online, maar morgenmiddag iig niet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
uhjoey 23-2-2013 0:11 Print reply
Posts: 23
oké bedankt he! ik ga hier veel lol mee hebben
 
bennietbeun 23-2-2013 4:41 Print reply
Posts: 817
joey ken je wiebe westera ook ??
die weet veel over puch enzo en die woont ook in haulewijk
en anders kan ik je wel eens helpe

ik heb nog wel een uitlaat liggen voor een 10tje is hij van jou (geen roest !
 
uhjoey 23-2-2013 14:22 Print reply
Posts: 23
oke waar kan ik die ophalen dan ? en wat voor een is het dan

 
uhjoey 23-2-2013 14:23 Print reply
Posts: 23
en ja ik ken hem wel

 
MaXi-PuCh 23-2-2013 15:28 Print reply

Posts: 1531
voor trekkracht moet je een proma cc nemen
en dan een 70cc airsal cilindertje voor 2 tientjes

koppeling kun je verlichten dmv gaatjes boren, maar dat komt erg precies.
voor een paar euro kun je zwaardere veertjes kopen, zodat je meer toeren nodig hebt voordat de koppelingssegmenten naar buiten gaan.

met een 15mm carburateur loopt dit prima, je kunt voor 50euro klaar zijn
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Harriehonda 28-2-2013 17:15 Print reply
Posts: 1
Als je bijna niks wil uitgeven zou ik gaan tunen .
Cilinder carb uitboren kost niks.
En anders kijk op puchmaxi.nl voor setups en hoe je moet afstellen enzo
Maar een snelle en goedkope setup lijkt mij:
70 cc
18 mm carb
En proma cc

Had ik ook liep 80 en trok makkelijk door modder heen zonder noppen

Succes
 
Brommers en meer 28-2-2013 18:39 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harriehonda
Als je bijna niks wil uitgeven zou ik gaan tunen .
Cilinder carb uitboren kost niks.
En anders kijk op puchmaxi.nl voor setups en hoe je moet afstellen enzo
Maar een snelle en goedkope setup lijkt mij:
70 cc
18 mm carb
En proma cc

Had ik ook liep 80 en trok makkelijk door modder heen zonder noppen

Succes


ja das niet zo moeilijk doet zelfs een scooter



zolang het maar een kymco 2t is
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Aprilia RX 50 2003 28-2-2013 19:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harriehonda
Als je bijna niks wil uitgeven zou ik gaan tunen .
Cilinder carb uitboren kost niks.
En anders kijk op puchmaxi.nl voor setups en hoe je moet afstellen enzo
Maar een snelle en goedkope setup lijkt mij:
70 cc
18 mm carb
En proma cc

Had ik ook liep 80 en trok makkelijk door modder heen zonder noppen

Succes


carb uitboren gaat vaak alleen maar slechter omdat het beunhazerig gebeurt.
cilinder uitboren wil je? zou t niet doen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Banis97 4-3-2013 17:59 Print reply
Posts: 88
Wat ik heb gedaan is je cilinder onder je blok vandaan trekken en dan gewoon aan beide kanten van de inlaat poort (dus links en rechts) 1 mm vijlen dan netjes afwerken met schuurpapier totdat je erop kan schaatsen. daarna de uitlaatpoort 1,5mm naar de platte kant van je cilinder vijlen (dus waar de cilinder kop zit). Zorg dat de uitlaat poort dan wel weer een mooi rondje word door de zijkanten ook een beetje mee te vijlen. Daarna weer afmaken met schuurpapier (dit is echt heel belangrijk aangezien alles er makkelijker doorheen stroomt). Nu koop je een 15mm carburateur replica of niet maakt geen donder uit, en je zorgt dat je een 15mm spruitstuk hebt. deze monteer je. Je kunt eventueel een hogedrukkop kopen maar dat verschil zal je niet meer voelen als je het vijlen goed hebt gedaan. Dan koop je een proma gp uitlaat voor een tientje op marktplaats. En dan zet je alles er weer op met een nieuw pakking setje (dit is heel belangrijk). Zorg ervoor dat je uitlaatpakking niet te klein is anders dan werkt dit als een begrenzer. Nu gooi je de stnd. luchtfilter erop want powerfilter werkt nauwelijks op een 50cc en eventueel boor je een gaatje een cm onder de aansluiting van de carburateur zodat je luchtfilter wat meer lucht zuigt. Nu denk je dat je klaar bent en dat je een puchje hebt die 65 loopt en heerlijk trekt. maar je vergeet een ding: de sproeier. die moet tussen de 70 en de 76. Kan je vinden op puchshop.de. Vervolgens koop je ook een extra bougie (of 2) en nu is het een kwestie van afstellen net zolang totdat die perfect rijdt. Soms duurt dit 1 dag en soms 5 minuten. Dit alles kost bij elkaar zo'n 50 euro en je hebt een puchje dat lekker trekt een mooie 60-65 haalt.

Maak je niet druk als het vijlen de eerste keer niet lukt tegenwoordig is zo'n los cilindertje 5 euro ofzo.

Wil je al deze moeite besparen dan gooi je er gewoon een 70cc onder en 15mm maar dan ben je iets meer geld kwijt.

Die 15mm ontkom je niet aan want die 12mm is gewoon te weinig en daarmee zal je nooit van je plaats komen.
Ik zou als ik jou was ook niks uitboren want dat gaat veel te snel en dan kan je het ook sneller fout doen, gewoon vijlen want dan kan je tenminste gecontroleerd te werk gaan, liever langzaam maar goed dan snel en fout!

Let er op dat je alles zo afstelt dat het goed loopt op een warme motor dus eerst ff je achterkant optillen en goed gas geven en dan pas met die lucht toevoer gaan klooien.
En daarna LEKKER CROSSEN JONGUH!


Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 4-3-2013 om 19:22 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Dit topic is 3644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved