Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch powerfilter en carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67304 - puch powerfilter en carburateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

uhjoey 22-2-2013 22:53 Print topicpost
Posts: 23
Ik heb een oud puchje gekocht en hij rij 55 km/u, maar ik wil er een crosspuch van maken, dus ik wil hem wat meer power geven.

Hij trek wel goed op maar in de start (0 km/u - 15 km/u) trekt hij niet erg goed ik kan hem zelfs makkelijk tegen houden.

Ik vind de top snelheid goed genoeg (een paar km sneller is altijd mooi meegenomen) maar hij heeft niet genoeg trekkracht om op gras te rijden, althans niet om mooi mee te crossen.

kortom: ik wil hem wat beter laten trekken en optrekken.

Ik heb van een vriend een powerfilter gekregen en ik wil graag weten wat ik nog meer moet doen, aan de carburateur, gasnaald etc.

Mijn puch's specificaties:

- 50cc
- duwstarter
- 12mm bing carburateur
- power filter

alvast bedankt,

Joey.
 

Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 22:54 Print reply

Posts: 6717
geen powerfilter in het zand en bij die setup.

wat voor uitlaat heb je? meestal is daar veel meer winst uit te halen.

dan zul je wel de carb af moeten stellen. grotendeels door andere sproeier.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
uhjoey 22-2-2013 22:59 Print reply
Posts: 23
een standaard puch maxi s 50cc uitlaat.
 
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:00 Print reply

Posts: 6717
dan kun je beter naar een andere uitlaat kijken. ik ben geen puch kenner, maar ik dacht dat proma het wel aardig deed onderin de toeren...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bennietbeun 22-2-2013 23:01 Print reply
Posts: 817
het licht er aan of je een andere cilinder wil kopen ??
zo als een hmm gila 80/74cc cilinder
aan gezien je meer kracht onder in wil enzo zijn dit (duure cilinders maar ook goede cilinders

en dan er ook een 24mm carb en een twin air filter
en om hem dan helemaal af te maken
crossbanden
kappen van een cross motor er op zetten

i't is your call
 
uhjoey 22-2-2013 23:03 Print reply
Posts: 23
kan echt niet ik heb niet het geld, dit is wat ik heb en mee kan werken, een vriend van mij heeft een grotere voor me die zou hij zoeken maar hij weet niet zeker of hij die heeft. volgens mij was het een 17mm
 
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:04 Print reply

Posts: 6717
als ik het zo lees gaat het om een low budget project.
puch uitlaatjes kosten ca 3 tientjes meen ik dus dat is iig te proberen.

daar zit kwa prijs de meeste winst voor het minste geld.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
uhjoey 22-2-2013 23:04 Print reply
Posts: 23
geef me maar zo veel mogelijk opties, ik ga er morgen lekker de hele dag aan sleutelen
 
uhjoey 22-2-2013 23:05 Print reply
Posts: 23
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:06 Print reply

Posts: 6717
17 mm heb je geen biet ana bij 50 cc puch met std uitlaat.

een goedkope 60/70 cc kopen EN/OF een goedkope expnasie uitlaat.

daar heb je voor een paar centen een boel winst. powerfilter is amper merkbaar op jou setup. zal me niks verbazen als je het verschil niet eens merkt.

alleen wel veel meer kans op troep in het blok.

edit: die uitlaat komt dus gene prestatie uit.

een proma/leovince circuit enz is al een hele vooruitgang.

weet je hoe je je carb moet afstellen wanneer je een uitlaat/cilinder/filter vervangt?

15 mm is echt de max voor zo'n setup.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-2-2013 om 23:09 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
uhjoey 22-2-2013 23:12 Print reply
Posts: 23
http://www.euroscoot...vince_tt_uitlaat.jpg

vriend van mij heeft zo een tekoop voor 30 euro, voor 50/70cc zou ik dat doen

ik probeer eerst gwn die filter, uitlaat kan altijd nog

 
uhjoey 22-2-2013 23:13 Print reply
Posts: 23
ja ik kan goed overweg met carburateurs trouwens
 
BenjaminDG 22-2-2013 23:16 Print reply

Posts: 4605
Powerfilter is rommel.

Als je toch zoiets wilt koop dan een type dat tenminste fatsoenlijk het vuil tegen houdt en niet die ijzeren gaas filterjes.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-2-2013 om 23:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: uhjoey
http://www.euroscoot...vince_tt_uitlaat.jpg

vriend van mij heeft zo een tekoop voor 30 euro, voor 50/70cc zou ik dat doen

ik probeer eerst gwn die filter, uitlaat kan altijd nog



ik zou die uitlaat regelen dat filter win je niks op en ben je de hele middag aan het kloten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
uhjoey 22-2-2013 23:41 Print reply
Posts: 23
kan je mij standaard uitlaat ook nog gewoon aanpassen, boren ofzo ik heb het gereedschap dus als het kan zou ik erg blij zijn. ik heb morgen toch de hele dag.
 
Aprilia RX 50 2003 22-2-2013 23:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: uhjoey
kan je mij standaard uitlaat ook nog gewoon aanpassen, boren ofzo ik heb het gereedschap dus als het kan zou ik erg blij zijn. ik heb morgen toch de hele dag.


nee. dat is gewoon een rechtoe rechtaan pijp. de moderne brommers kun je de prop uithalen maar die zit er hier niet in.

je bent wel een expansie pijp nodig wil je er wat uit halen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved