Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67303 - Honda mb
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4757 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Torsten 22-2-2013 14:30 Print topicpost
Posts: 19
Na een aantal jaar zonder gezeten te hebben begon het allemaal weer te kriebelen.
DUS!
wederom een honda mb gekocht maar deze keer met de gedachte "lekker zondag in de zon rijden"!

Maar nu heb ik niet alles onthouden dus heb ik een paar vraagjes!

Mijn setup word malossie 70cc, 20mm mikuni carb.

Nu dacht ik dat het een hoop scheelde om de ontsteking te vervroegen kwa optrekken, klopt dit? en kan ik een stuk vijlen voor nog wat extra voor ontsteking?
Ook de cilinderkop die ik nu heb is een 50cc is deze uit te draaien naar 70cc? Heeft dit nut en is hier een tutorial voor? heb draaibank en freesbank ter beschikking.

Heeft iemand nog meer wat mooie tips om lekker hard te gaan met de 70cc malossie? En wat is een mooie twv? gewoon origneel? en wat was dat ookalweer.

Mvg Torsten
 

Crossmotort gek 22-2-2013 16:39 Print reply

Posts: 866
Vlgns mij kun je een cilinderkop niet uitdraaien
 
85cc op m'n achterwiel
Torsten 22-2-2013 17:16 Print reply
Posts: 19
En afvlakke? heeft dat nut? je kan wel 70cc kop kopen maar heeft dat nut?
Het betreft verder bij de setup: 5bak.

 
Crossmotort gek 22-2-2013 17:19 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torsten
En afvlakke? heeft dat nut? je kan wel 70cc kop kopen maar heeft dat nut?
Het betreft verder bij de setup: 5bak.


Nu vat ik je niet meer, je wil een 70 kop op 50 cillinder?
 
85cc op m'n achterwiel
Torsten 22-2-2013 17:24 Print reply
Posts: 19
als je goed gelezen hebt betreft de setup een 70cc malossie.
mvg torsten
 
Crossmotort gek 22-2-2013 17:24 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torsten
als je goed gelezen hebt betreft de setup een 70cc malossie.
mvg torsten

En er zit nu een 50 kop op?
 
85cc op m'n achterwiel
Torsten 22-2-2013 17:25 Print reply
Posts: 19
nog niet ligt nog uit elkaar!
 
lytseleen 22-2-2013 17:27 Print reply

Posts: 1025
Cilinderkop kun je wel uitdraaien
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Crossmotort gek 22-2-2013 17:28 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torsten
nog niet ligt nog uit elkaar!

Volgens mij heb je met 50 kop meer trekkracht hoor
 
85cc op m'n achterwiel
Torsten 22-2-2013 17:32 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
Cilinderkop kun je wel uitdraaien

heeft dit ook nut? kwa trekkracht etc? en hoeveel uitdraaien voor beste resultaat?>
 
ChielO 22-2-2013 17:41 Print reply

Posts: 322
Kop kun je eventueel uitdraaien of voor 2/3 tientjes via marktplaats een fatsoenlijke 70cc kop halen.

Voor gewoon "lekker zondag in de zon rijden" zou ik je ontsteking gewoon normaal laten.
Zolang je er geen echte sprints mee wil rijden heeft een Malossi 70cc standaard genoeg vermogen om een beetje mee te komen.

Tandwiel verhouding zul je ongeveer met 14/15 -45 wel goed zitten.
 
lytseleen 22-2-2013 17:58 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torsten
[...]

heeft dit ook nut? kwa trekkracht etc? en hoeveel uitdraaien voor beste resultaat?>

ja dit loopt mooier dan dat je met een standaard 50cc kop rijd. plus de boring van een 70cc is groter dus ik denk ook wel dat het echt nodig is dat hij uitgedraaid word.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
PRO TUNING 22-2-2013 19:03 Print reply

Posts: 4000
Mits voorzien van de juiste verbrandingskamer heb je zo 1 pk winst.





Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 22-2-2013 om 19:13 uur.
 
JantjeMB5 22-2-2013 19:06 Print reply

Posts: 374
draai de diameter op maat, (sommige 70 cc kits zijn dan weer geen echte 70) de diameter telt. Daarna ook het volume van de kop nakijken en desnoods afdraaien tot het ok is volgens de benodigde compressieverhouding. die moet best optimaal gemaakt worden voor deze cil. Bij 1 van mijn DR kitjes zat er een blad met instructies, heb het toch even gelezen en daar stond het bij vermeld.

De beste prestaties ga je verkrijgen met een opmaat kop. Hierbij gaat ook de vorm van de squish en verbrandingsruimte een rol spelen!
Er zijn wat members die dit kunnen berekenen voor je. Als je dan toch aan het draaien bent kan je het beter ineens goed doen.

edit: zoals PRO TUNING dus net vermeld is de winst aanzienlijk veel.



Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 22-2-2013 om 19:08 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Torsten 22-2-2013 19:15 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
draai de diameter op maat, (sommige 70 cc kits zijn dan weer geen echte 70) de diameter telt. Daarna ook het volume van de kop nakijken en desnoods afdraaien tot het ok is volgens de benodigde compressieverhouding. die moet best optimaal gemaakt worden voor deze cil. Bij 1 van mijn DR kitjes zat er een blad met instructies, heb het toch even gelezen en daar stond het bij vermeld.

De beste prestaties ga je verkrijgen met een opmaat kop. Hierbij gaat ook de vorm van de squish en verbrandingsruimte een rol spelen!
Er zijn wat members die dit kunnen berekenen voor je. Als je dan toch aan het draaien bent kan je het beter ineens goed doen.

edit: zoals PRO TUNING dus net vermeld is de winst aanzienlijk veel.



Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 22-2-2013 om 19:08 uur.


Klinkt interresant, het is dan wel voor zondag gebruik... maar dan wil ik wel HARD optrekken etc wie van de members kunnen mij hierbij helpen?
of zijn de 70cc koppen die te koop zijn ook goed genoeg?

Dit bericht is gewijzigd door Torsten op 22-2-2013 om 19:16 uur.
 
Torsten 22-2-2013 19:18 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Kop kun je eventueel uitdraaien of voor 2/3 tientjes via marktplaats een fatsoenlijke 70cc kop halen.

Voor gewoon "lekker zondag in de zon rijden" zou ik je ontsteking gewoon normaal laten.
Zolang je er geen echte sprints mee wil rijden heeft een Malossi 70cc standaard genoeg vermogen om een beetje mee te komen.

Tandwiel verhouding zul je ongeveer met 14/15 -45 wel goed zitten.


Maar het vervroegen win je dus wel een hoop mee? ooit met de puch gedaan en dit hielp aardig! Ookal is het voor de zondag wil toch gewoon lekker hard optrekken! dus een beetje vijlen kan geen kwaad?
 

Dit topic is 4757 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved