Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer valt uit bij indrukken koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1169 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67297 - Brommer valt uit bij indrukken kopp...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Boeman 20-2-2013 19:10 Print topicpost
Posts: 28
Hallo,

Ik zit hier met een nogal vreemd probleem.

Het gaat om een Sachs Madass uit 2003. De Schakelbrommer rijd koud perfect maar zodra hij warm is doet hij nogal vreemd.

Zodra de motor warm is en ik rij langzaam dan valt hij zodra ik de koppeling indruk uit. wil ik hem starten dan kan dat nog wel. echter moet ik hem dan in zijn neutraal zetten en na het starten met overtoeren in zijn een zetten om weg te rijden. anders valt hij weer uit.

Als ik wat harder rij dan zijn er een problemen. het probleem speelt alleen als ik tussen de 0 en 15 kilometer zit.


Er zijn een aantal dingen die ik veranderd heb voordat dit probleem zich voordeed:

Kabelboom vervangen door een simpelere zelfgemaakte kabelboom.(ontstekings bedrading van het orginele schema gebruikt)

Nieuwe gaskabel + koppelingskabel

Heb de bedrading nu al merdere keren nagelopen maar deze is precies gemaakt als dat het orgineel was.

Iemand enig idee?
 

maerijn 20-2-2013 19:17 Print reply

Posts: 2455
Ik heb exact zoiets gehad, maar dat was een geval verkeerde olie in het blok
 
Boeman 20-2-2013 19:32 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Ik heb exact zoiets gehad, maar dat was een geval verkeerde olie in het blok


Zou dus kunnen zijn dat de olie te oud was? heb vanmiddag wel even gekeken of het er achter de kap nog goed uitzag. was niks vreemds. dus meteen even de olie vervangen maar heb nog geen stuk gereden. morgen maar even proberen. vind het een beetje vreemd...

;;;edit;;;;

Klinkt overigens wel als olie. als de olie warm word word hij dunner. dus misschien dat deze gewoon te oud was? heb hem niet al te lang geleden nog vervangen maar de olie die eruit kwam was wel goed zwart.

Heb echter nog nooit gehoord van dit soort problemen door te oude olie.
het lijkt er meer op dat hij met de koppeling ingedrukt niet genoeg spanning levert om de bougie te laten vonken ofzo. dat kan komen door kortsluiting met iets. maar de koppeling is volgens mij volledig mechanisch dus dat is dan ook buitengesloten.

Dit bericht is gewijzigd door Boeman op 20-2-2013 om 19:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Boeman op 20-2-2013 om 19:55 uur.
 
puchcobra4t 20-2-2013 20:31 Print reply

Posts: 116
Hoe is het met je klepspeling, deze al gesteld, bougie afstellen/ vervangen en stationair afstellen. Als je dit gedaan hebt zal je sachs wel blijven lopen,
Succes
 
ook ik maak fouten!
Boeman 20-2-2013 20:37 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchcobra4t
Hoe is het met je klepspeling, deze al gesteld, bougie afstellen/ vervangen en stationair afstellen. Als je dit gedaan hebt zal je sachs wel blijven lopen,
Succes


Het punt is dat hij prima loopt totdat ik de koppeling indruk. lijkt mij raar als dat komt door een verkeerde afstelling. of is dit mogelijk?

Dit bericht is gewijzigd door Boeman op 20-2-2013 om 21:33 uur.
 
jellopie 21-2-2013 16:41 Print reply
Posts: 103
loopt ie in zn vrij wel goed stationair?
 
Boeman 21-2-2013 19:42 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jellopie
loopt ie in zn vrij wel goed stationair?


ja zonder problemen :(
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-2-2013 21:50 Print reply

Posts: 17929
stationair regeling doet het niet goed

controleer je klepspeling eens, en maak je carb eens goed schoon
 
Boeman 22-2-2013 11:37 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
stationair regeling doet het niet goed

controleer je klepspeling eens, en maak je carb eens goed schoon



Ik zal zondag even kijken
 
Boeman 23-4-2013 11:54 Print reply
Posts: 28
Ik moest nog even melden dat het gelukt was het probleem op te lossen.

ik heb eigenlijk niet veel gedaan. ik heb de olie ververst en daarna deed hij weer normaal. de oude olie was goed dik geworden
 
GRIEVINK 23-4-2013 16:13 Print reply

Posts: 259
een veiligheidsschakelaar ergens verkeerd verbonden?
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
Boeman 3-6-2013 18:01 Print reply
Posts: 28
Helaas is het probleem teruggekomen met meer..

de brommer valt dus uit wanneer ik de koppeling indruk.

maar als ik nu snelheid opbouw knalt de brommer uit de uitlaat en heb ik een enorme vermogensverlies met resultaat dat de motor uitvalt en ik stilsta. als ik hem daarna weer wil starten dan loopt hij weer mooi stationair.

ik heb meerdere keren geprobeerd de kleppen te stellen maar of ik doe iets verkeerd. of het licht gewoon niet aan de afstelling. ik heb de inlaat op 0,05 gesteld en de uitlaat op 0,10.

heeft iemand een gouden tip voor mij
 
Boeman 3-6-2013 23:18 Print reply
Posts: 28
Probleem helemaal opgelost

Ik keek even bij mijn vliegwiel en kwam erachter dat deze tegen de de bedrading van de ontsteking schuurde. de isolatie was er al afgeschuurd.

was dus een kortsluitingsprobleem.
 

Dit topic is 4447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved