Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mikilon 250cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 619 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67294 - mikilon 250cc
Pagina 7 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 25-2-2013 17:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
ooh maar ik rij alleen met het opschakelen even volgas



was maar een voorstel
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Venlonaer 25-2-2013 18:02 Print reply

Posts: 2431
Waar heb je deze gekocht?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
luc-hendriks 25-2-2013 18:07 Print reply
Posts: 424
putten
 
drestar 25-2-2013 19:57 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
ooh maar ik rij alleen met het opschakelen even volgas



wacht maar totdat je hem volledig gewent bent,dan wil je alleen maar volgas
 
j0ren 25-2-2013 20:07 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]



kwa laptops en pc's hebben prut merken als toshiba (ja heb ik me zelf ook aan laten smeren helaas) de temperaturen ook iets hoger staan zodat er net wat meer geheugen uit hetzelfde gehaald kan worden. dus fikt de hele zooi om de zoveel tijd door. zelf wat verlaagd en blijft het wel heel. voor brommers, motoren en auto's net zo.


Je weet dat je hier echt de grootste onzin lult he? :P

Maar om daar niet verder op in te gaan; Motoren lopen vaak het beste en schoonste op volgas. Dat geld ook voor 4 takt. Eens in de zoveel tijd goed volgas blaast hem lekker schoon.
Zelfs die chinese motortjes houden dat wel vol. Dat ze kapot gaan heeft meer te maken met mensen die ze niet onderhouden, té zwaar belasten of koeling niet in de gaten houden etc.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
luc-hendriks 25-2-2013 20:52 Print reply
Posts: 424
elke keer voor ik ga rijden check ik de oilie, koelvloeistof, ketting en remmen.

Dit bericht is gewijzigd door luc-hendriks op 25-2-2013 om 20:52 uur.
 
Venlonaer 25-2-2013 21:02 Print reply

Posts: 2431
Waar hedde m nou gekocht?
495 is echt abnormaal weinig
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
luc-hendriks 25-2-2013 21:04 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Waar hedde m nou gekocht?
495 is echt abnormaal weinig


in putten bij n particulier die er 10 ingekocht had en de laatste 4 niet kwijt kon
 
j0ren 25-2-2013 21:31 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
elke keer voor ik ga rijden check ik de oilie, koelvloeistof, ketting en remmen.

Dit bericht is gewijzigd door luc-hendriks op 25-2-2013 om 20:52 uur.


Vervang die eerst maar eens.
Is orgineel chinese troep olie die waarschijnlijk al 3 jaar in dat blok heeft kunnen bezinken en rotten :P


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
drestar 25-2-2013 21:50 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
495 is echt abnormaal weinig


425 toch??
 
luc-hendriks 25-2-2013 22:06 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Vervang die eerst maar eens.
Is orgineel chinese troep olie die waarschijnlijk al 3 jaar in dat blok heeft kunnen bezinken en rotten :P





Volgens de vorige eigenaar is de motor 2 waken gelden opheboiwd en zit er valvoline olie in
 
luc-hendriks 25-2-2013 22:07 Print reply
Posts: 424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]


425 toch??

Jep
 
j0ren 25-2-2013 22:31 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
[...]



Volgens de vorige eigenaar is de motor 2 waken gelden opheboiwd en zit er valvoline olie in


Ja en ik ben God..
Niet alles geloven, zeker niet van verkopers
Denk jij dat hij er dure olie in gooit als hij jou die motor al heeft verkocht met (waarschijnlijk) verlies?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 25-2-2013 23:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Je weet dat je hier echt de grootste onzin lult he? :P

Maar om daar niet verder op in te gaan; Motoren lopen vaak het beste en schoonste op volgas. Dat geld ook voor 4 takt. Eens in de zoveel tijd goed volgas blaast hem lekker schoon.
Zelfs die chinese motortjes houden dat wel vol. Dat ze kapot gaan heeft meer te maken met mensen die ze niet onderhouden, té zwaar belasten of koeling niet in de gaten houden etc.


daar wil ik wel serieus op ingaan. niet aanvallend ofzo.

motoren lopen idd het beste op vollast. echter de meeste cross motoren zijn zo opgefokt dat volgas meer is dan de vollast wat het motortje eigenlijk aan kan. de temperaturen lopen hoger op dan ideaal is voor de verbranding enz.
doordat de compressie verhoudingen zo over de top zijn wordt de motor bij volgas dus als het ware voor pak en beet 120% belast.

in de scheepsmotoren zie je het ook veel. je hebt vollast en voor pieken in noodsituaties kan de motor tot 120/130% belast worden. draait hij daar langer dan een bepaalde tijd op dan loopt het gewoon aan gort.

edit: waarom denk je dat een 250cc 4 takt crossmotor een keer 40 uur met een zuiger doet en een 250 cc 4 takt straatmotor soms wel 20 jaar

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 23:52 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 26-2-2013 7:08 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


daar wil ik wel serieus op ingaan. niet aanvallend ofzo.

motoren lopen idd het beste op vollast. echter de meeste cross motoren zijn zo opgefokt dat volgas meer is dan de vollast wat het motortje eigenlijk aan kan. de temperaturen lopen hoger op dan ideaal is voor de verbranding enz.
doordat de compressie verhoudingen zo over de top zijn wordt de motor bij volgas dus als het ware voor pak en beet 120% belast.

in de scheepsmotoren zie je het ook veel. je hebt vollast en voor pieken in noodsituaties kan de motor tot 120/130% belast worden. draait hij daar langer dan een bepaalde tijd op dan loopt het gewoon aan gort.

edit: waarom denk je dat een 250cc 4 takt crossmotor een keer 40 uur met een zuiger doet en een 250 cc 4 takt straatmotor soms wel 20 jaar

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 23:52 uur.



Crossmotoren worden inderdaad op max specificaties gebouwd, maar dat betekend niet dat je niet volgas kan rijden. Je kunt ze dus niet kapot laten lopen omdat je continu volgas rijd.
Sterker nog als je bike goed in elkaar zit kan je ook echt letterlijk 40 uur non-stop volgas rijden.
Doe je het wat rustiger aan dan kan het veel langer mee.

Chinese bikes lopen vaak aan stront omdat die beunhazen denken dat onderhoud voor hun niet nodig is. Blokolie en zuigers niet vervangen, kleppen niet stellen etcetera en het dan gek vinden dat het kapot loopt en de schuld geven aan china.
Edit; Ja oke, het is van iets mindere kwaliteit, maar loopt ook een stuk minder hard. Dat zou elkaar een beetje moeten opheffen.



Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 26-2-2013 om 7:09 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 16135 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved