Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #67294 - mikilon 250cc
|
Pagina 6 van 15
|
Dit topic is 16127 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
drestar |
25-2-2013 11:14 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ja maar denk dat jij een niet heel onderbouwde mening hebt wat dit soort zaken betreft.
O Nee??? wat valt hier verder nog over te zeggen? als ze al filmpjes of foto's laten zien van achterbruggen die afscheuren en het internet vol staat geschreven met andere mankementen binnen afzienbare tijd,
het blijft zwak matriaal en daarom betaal je er ook niet veel voor,dat is mijn mening en is ook de realiteit... goedkoop is in dit geval duurkoop! hoe mooi het er ook uitziet.. ik heb dit zelf in het verleden ook eens ervaren met een goedkope 2 takt vliegtuigmotor uit china omdat ik zelf aan modelvliegen doe..de uitlaat scheurde al na een week,na regelmatig en nog niet eens bij intensief gebruik finaal af!! ,en eerst liep de motor wel goed maar plots kreeg je hem niet meer afgesteld.bleek achteraf dat er een scheur in het carter zat.Nee ik kan mijn mening heus wel onderbouwen omdat ik weet wat voor chinees prut matriaal je krijgt voor je geld..natuurlijk leuk dat je voor 425 euro een zo goed als nieuwe crosser kan kopen die er op het zicht goed uitziet.maar ik blijf erbij dat je beter zulk goedkoop spul niet kan kopen.en toch zeker niet als je er al honda CR achterbruggen in moet gaan steken zoals hier al als idee geoppert word..koop dan gelijk een CR want als die achterbrug erin zit dan scheurd het volgende onderdeel weer af..en dan kun je het ene gat met het andere gaan dichten..Zo hier heb je mijn onderbouwde en vooral uitgesproken mening!
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2013 11:30 |
Posts: 6717 |
vooral uitgesproken idd. als deze jongen er op een normale manier mee omgaat en enkel maisland rijdt zal hij amper meer gezeik hebben dan met een andere crossmotor.
er zijn ook ktm's die bij het balhoofd afbreken. honda's waar bij het landen de achterveer ophanging afbreekt. kawa's waar accuut de drijfstang een frisse neus komt halen door het carter heen.
crossmotoren zijn op het randje gebouwt en zullen altijd mankementen hebben. het klopt dat chinese spullen vaak niet aankunnen waar ze voor gebouwd zijn. zo kan een chinese cross motor niet tegen het geweld op een crossbaan, waar hij eigenlijk oor gebouwd is. echter een maisland oid is het prima voor bestemd. vastlopen zal ie wel een keer. maar welke crossmotor heeft na een paar jaar nog nooit een vastnaaier gehad? denk dat er maar een klein percentage is dat dat kan zeggen.
edit: stel je kunt hier een jaar lang lol van hebben voor 425 euro. je koopt een cr voor 1000 euro en je kunt er anderhalf jaar lol mee hebben voordat t onderhoud duur wordt.
kan hij beter eerst kijken of hij schik heeft aan de hobby met een goedkoop apparaatje. als daarna blijkt dat hij het tof vindt is hij weer een jaartje ouder, heeft hij ervaring opgedaan en verdient hij wat meer.
Nu kan die met goede voorkennis bij een motor voor een wat hoger budget gaan kijken, aangezien hij waarschijnlijk al meer verdient.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 11:33 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
25-2-2013 11:41 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
vooral uitgesproken idd. als deze jongen er op een normale manier mee omgaat en enkel maisland rijdt zal hij amper meer gezeik hebben dan met een andere crossmotor.
er zijn ook ktm's die bij het balhoofd afbreken. honda's waar bij het landen de achterveer ophanging afbreekt. kawa's waar accuut de drijfstang een frisse neus komt halen door het carter heen.
crossmotoren zijn op het randje gebouwt en zullen altijd mankementen hebben. het klopt dat chinese spullen vaak niet aankunnen waar ze voor gebouwd zijn. zo kan een chinese cross motor niet tegen het geweld op een crossbaan, waar hij eigenlijk oor gebouwd is. echter een maisland oid is het prima voor bestemd. vastlopen zal ie wel een keer. maar welke crossmotor heeft na een paar jaar nog nooit een vastnaaier gehad? denk dat er maar een klein percentage is dat dat kan zeggen.
edit: stel je kunt hier een jaar lang lol van hebben voor 425 euro. je koopt een cr voor 1000 euro en je kunt er anderhalf jaar lol mee hebben voordat t onderhoud duur wordt.
kan hij beter eerst kijken of hij schik heeft aan de hobby met een goedkoop apparaatje. als daarna blijkt dat hij het tof vindt is hij weer een jaartje ouder, heeft hij ervaring opgedaan en verdient hij wat meer.
Nu kan die met goede voorkennis bij een motor voor een wat hoger budget gaan kijken, aangezien hij waarschijnlijk al meer verdient.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 11:33 uur.
Je moet er wel bij bedenken dat een CR een stuk sneller is als dit bamiapparaat.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
shirioko |
25-2-2013 11:43 |
Posts: 2273 |
Ik vind het wel hilarisch dat iemand die zijn brommer eerst probeert te spuiten met verf van de Action vervolgens ons de les gaat lezen over kwaliteit
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 25-2-2013 om 11:47 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2013 11:45 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Je moet er wel bij bedenken dat een CR een stuk sneller is als dit bamiapparaat.
ik hemel het apparaatje ook zeker niet op, als je toch een flink budget hebt koop dan een echte cross motor. maar zeker een jongere die zelf moet wekren voor zn geld en enkel een beetje rondcrosst op een weiland is dit leuk genoeg.
edit: wedstrijden worden er toch niet gereden op een weiland dusja snel...
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 11:48 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Venlonaer |
25-2-2013 11:55 |
Posts: 2431 |
Wat?? 425€!?
Haha wtf
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
WestlandMB |
25-2-2013 11:55 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
vooral uitgesproken idd. als deze jongen er op een normale manier mee omgaat en enkel maisland rijdt zal hij amper meer gezeik hebben dan met een andere crossmotor.
er zijn ook ktm's die bij het balhoofd afbreken. honda's waar bij het landen de achterveer ophanging afbreekt. kawa's waar accuut de drijfstang een frisse neus komt halen door het carter heen.
crossmotoren zijn op het randje gebouwt en zullen altijd mankementen hebben. het klopt dat chinese spullen vaak niet aankunnen waar ze voor gebouwd zijn. zo kan een chinese cross motor niet tegen het geweld op een crossbaan, waar hij eigenlijk oor gebouwd is. echter een maisland oid is het prima voor bestemd. vastlopen zal ie wel een keer. maar welke crossmotor heeft na een paar jaar nog nooit een vastnaaier gehad? denk dat er maar een klein percentage is dat dat kan zeggen.
edit: stel je kunt hier een jaar lang lol van hebben voor 425 euro. je koopt een cr voor 1000 euro en je kunt er anderhalf jaar lol mee hebben voordat t onderhoud duur wordt.
kan hij beter eerst kijken of hij schik heeft aan de hobby met een goedkoop apparaatje. als daarna blijkt dat hij het tof vindt is hij weer een jaartje ouder, heeft hij ervaring opgedaan en verdient hij wat meer.
Nu kan die met goede voorkennis bij een motor voor een wat hoger budget gaan kijken, aangezien hij waarschijnlijk al meer verdient.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 11:33 uur.
Op die manier kan je het ook zien. Als geld geen rol speelt zou hij natuurlijk ook wel een cr/yz/kx/rm/tm/ktm etc hebben gekocht.
Je kan natuurlijk ook een oude kapotte cr125 kopen van voor 1990. Kost ongeveer 200 euro, dan pak je een m-serie blok (mbx 80 of mt80 blok) en bouw je deze erin. Je mist dan wel wat vermogen, maar het is zeker de goedkoopste manier om te beginnen. Motorisch heb je minder onderhoud en je hebt wel een stevig frame, achterbrug, voorvork etc.
@luc-hendriks
Ondanks dat je 250cc mikilon misschien minder vermogen levert dan een 125cc 2 takt crossmotor, zou ik wel gewoon zorgen voor goede motorkleding. Ik weet niet of je dit al hebt, maar het lijkt me wel belangerijk.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2013 12:04 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]
Op die manier kan je het ook zien. Als geld geen rol speelt zou hij natuurlijk ook wel een cr/yz/kx/rm/tm/ktm etc hebben gekocht.
Je kan natuurlijk ook een oude kapotte cr125 kopen van voor 1990. Kost ongeveer 200 euro, dan pak je een m-serie blok (mbx 80 of mt80 blok) en bouw je deze erin. Je mist dan wel wat vermogen, maar het is zeker de goedkoopste manier om te beginnen. Motorisch heb je minder onderhoud en je hebt wel een stevig frame, achterbrug, voorvork etc.
@luc-hendriks
Ondanks dat je 250cc mikilon misschien minder vermogen levert dan een 125cc 2 takt crossmotor, zou ik wel gewoon zorgen voor goede motorkleding. Ik weet niet of je dit al hebt, maar het lijkt me wel belangerijk.
ja dan ben je al een paar weken bezig eer je kan rijden. met waarschijnlijk een heleboel kleine tegenvalletejs. remblokjes, paar nieuwe lagertjes enz. ben je toch al gou een bak geld kwijt. ik merk het zelf ook met blokken opknappen. je bent zo bij alleen een blok al 7 euro verder voor alleen wat boutjes en moertjes. dan nog even paar nieuwe wiellagers, even nieuwe remblokjes, even een ander tandwiel setje. telt sneller op dan je denkt
niet aanvallend bedoelt ofzo want je hebt een punt. maar vaak gaat het helaas niet zo makkelijk als je zou willen.
edit: pak die uren en dagen werk die erin zitten, doe de hoeveelheid uren die je anders had kunnen werken/geld verdienen maal je uurloon.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 12:07 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
drestar |
25-2-2013 12:53 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Ik vind het wel hilarisch dat iemand die zijn brommer eerst probeert te spuiten met verf van de Action vervolgens ons de les gaat lezen over kwaliteit
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 25-2-2013 om 11:47 uur.
Ja je moet overal zelf een keertje achterkomen he
en was er bij mij ook maar iemand die me ervan kon weerhouden deze verf niet te kopen
maar gouden verf van de action voor mij dan ook nooit meer hahaha!
maar het is niet dat ik mensen met weinig geld geen bamirijder gun,
integendeel,ik hoop zelfs dat TS er veel plezier aan zal beleven en er veel geluk mee zal hebben.maar de waarheid moet je daarbij niet verhullen.met een crossmotor moet je lekker(ruig) kunnen raggen en dat vraagt om enig goede kwaliteit.en niet steeds met het idee in je achterhoofd rondrijden van als ik dat heuveltje neem of ik ga door dat putje dan kan die wel eens door midden breken want ik rijd op een chinees, want dan kun je hem net zo goed gelijk achter het raam zetten.nee eigenlijk vind ik het absurd dat er een crossmotor op de markt word gebracht die bedoeld is om mee te crossen waar vervolgens binnen de kortste keren met veel kans de achterbrug van door kan scheuren omdat er soepstaal voor word gebruikt,de kleppen krom kunnen gaan,de voorvork kan afbreken en het frame ook nog eens kan scheuren.dat is toch een pure joke. en natuurlijk kan er aan een suzuki RM,Honda CR en kawa en andere goede merk crossmotoren ook iets komen,niks is uit te sluiten maar dit is een meer voor de hand liggend geval.
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 25-2-2013 om 12:59 uur.
|
|
|
|
shirioko |
25-2-2013 13:02 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
nee eigenlijk vind ik het absurd dat er een crossmotor op de markt word gebracht die bedoeld is om mee te crossen waar vervolgens binnen de kortste keren met veel kans de achterbrug van door kan scheuren omdat er soepstaal voor word gebruikt,de kleppen krom kunnen gaan,de voorvork kan afbreken en het frame ook nog eens kan scheuren.
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 25-2-2013 om 12:59 uur.
nee ze zijn niet gemaakt om er ruig mee te crossen, dat staat ook op hun site :')
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Zag dit er ook staan:
Note: Bike is for recreation purposes only. Buyer should consider their use for this bike. For demanding use We recommend Honda motorcycles.
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 20-2-2013 om 18:03 uur.
dus hij zal uitstekend geschikt zijn om rondjes te rijden door een maisveld
|
|
|
|
drestar |
25-2-2013 13:07 |
Posts: 631 |
en dan nog op een maisveld gaan ze evengoed kapot
kan me goed voorstellen ..in het begin doe je er wel enigsinds voorzichtig mee maar als je lekker bezig bent dan ga je toch steeds een stapje verder
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2013 13:08 |
Posts: 6717 |
waar de ts deze motor voor wil gebruiken heb ik zelfs zien gebeuren met een skyteam 50 SM. en die bleef ook soort van heel. past toen we gingen springen trok de voorvork krom. maar dat is wel een extreem gammel dingetje. en relatief groot met erg dun materiaal (gewoon een volwaardige brommer).
edit: hoeveel wil je verder gaan op een maisland
maak even een begrensertje op de gashendel. dat je mag 3 kwart gas geeft. in deellast gebeurt er vrij weinig met die dingetjes. als je dat vanaf het begin doet mis je als jonge rijder zonder echte ervaring helemaal niks voor je gevoel.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 13:10 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
luc-hendriks |
25-2-2013 17:19 |
Posts: 424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
waar de ts deze motor voor wil gebruiken heb ik zelfs zien gebeuren met een skyteam 50 SM. en die bleef ook soort van heel. past toen we gingen springen trok de voorvork krom. maar dat is wel een extreem gammel dingetje. en relatief groot met erg dun materiaal (gewoon een volwaardige brommer).
edit: hoeveel wil je verder gaan op een maisland
maak even een begrensertje op de gashendel. dat je mag 3 kwart gas geeft. in deellast gebeurt er vrij weinig met die dingetjes. als je dat vanaf het begin doet mis je als jonge rijder zonder echte ervaring helemaal niks voor je gevoel.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-2-2013 om 13:10 uur.
hoe bedoel je dat met de begrenzer?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-2-2013 17:25 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
[...]
hoe bedoel je dat met de begrenzer?
gewoon een boutje oid in de gashendel maken zodat je max bijvoorbeeld 3 kwart gas kan geven. veel brommers en motoren lopen kapot omdat ze eigenlijk net te veel vermogen hebben. als je het vermogen iets verlaagt blijft het vaak wel heel.
kwa laptops en pc's hebben prut merken als toshiba (ja heb ik me zelf ook aan laten smeren helaas) de temperaturen ook iets hoger staan zodat er net wat meer geheugen uit hetzelfde gehaald kan worden. dus fikt de hele zooi om de zoveel tijd door. zelf wat verlaagd en blijft het wel heel. voor brommers, motoren en auto's net zo.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
luc-hendriks |
25-2-2013 17:43 |
Posts: 424 |
ooh maar ik rij alleen met het opschakelen even volgas
|
|
|
|
Dit topic is 16127 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 15
|
|