Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Crossmotor carburateurs ect.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 557 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67292 - Crossmotor carburateurs ect.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cas DT 20-2-2013 18:58 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]

Chiel, als je een keer echt een verbetering wil, laat je cilinder dan professioneel tunen, of ruil je cilinder in op een getunede.

Mijne is door RIWA getuned en jezus, dat loopt hoor :P
Kan merken dat ie echt veeeel pittiger is als de standaard motoren van mijn vrienden.
Je eigen cilinder laten tunen is erg duur, van daar dat je beter een getunede al kan kopen of inruilen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Aan een crossmotor cilinder valt veeeeeeel minder te tunen dan aan een brommer cilinder oid. Dat merk je inderdaad erg goed.
Maar bij een crosser is het verschil echt minimaal hoor.




Wat wil je nou?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Marcooow 20-2-2013 18:59 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


[...]


Wat wil je nou?


eigenlijk gaat het er niet om wat die sjaakie van een joren wil, maar wat de ts wil
 
faster than a bullet!
j0ren 20-2-2013 19:07 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


nou kan ik me wel indenken dat joren dit zegt, iemand die een cilinder wil tunen voor redelijk weinig geld komt meteen al over als iemand die niet weet wat die doet, kan best zijn dat die gene dat wel kan maar vaak is een bedrijf betrouwbaarder omdat zij het al langer doen en dus meer ervaring hebben, nou is dit ook duurder omdat hun het niet voor de hobby doen (maar dat weet je zelf denk ik ook wel)

en idd dom gezeik over stickers, maar hij heeft wel gelijk, ik heb liever een motor die er goed uitziet en ook met een goed blok(origineel, dus niet getuned) dan een motor die er niet uitziet en waarbij allerlei lagers en kappen etc in en aan het frame gaar zijn/er niet uitzien met een getuned blok

tuurlijk is het mooi om straks te zeggen dat je motor niet meer standaart is en van allerlei tuning onderdelen heeft, maar je moet je ook afvragen of je dit wel het eerst zou doen

IK zou persoonlijk liever EERST geld uitgeven aan de vering, als hobby rijder ga je toch niet zo veel gebruik maken van die extra power in je blok en vaak word de motor na het tunen alleen maar piekeriger, beter dus je vering in orde hebben, vind je rug etc ook wat fijner.

en ik denk dat je door de vering ipv tunen ook veel meer verschil zult zien in rondetijden


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 20-2-2013 om 18:58 uur.


Dankjewel marco, jij snapt het

en @ CasDt; Ik bedoel het vooral qua felheid. Het verschil qua snelheid is minimaal. Pakt sneller op etc.
Maar of het 500 euro waard is? Nee. Vandaar nooit laten doen wanneer je cilinder nog orgineel is. Als er al een getunede cilinder op je motor zit; mooi meegenomen. Of als je bijvoorbeeld je cilinder kan inruilen en 50 euro ofzo bijleggen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
PRO TUNING 20-2-2013 19:21 Print reply

Posts: 4000
Tunen van een crosser heeft aleen zin / nut als je hebt bewezen vol gas in zijn hoogste versnelling het circuit te nemen, pas dan komt je motor te kort.
 
kpotmake 20-2-2013 21:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Wat kunnen jullie zeuren zeg.

Ik ben persoonlijk van mening dat je dingen als cilinder tunen of andere membraanklepjes echt NIET gaat merken. Bovendien denk ik verder, bijvoorbeeld aan de waarde van de motor. Ik zie veel liever een mooie motor rijden die gewoon prima in orde is, dan een "getunede" motor. Verschil ertussen ga je niet merken.

@kpotmake; jij trekt conclusies uit dingen die ik niet zeg. Hou dan gewoon je mond.
Tuurlijk zijn er zat mensen die prima kunnen tunen, maar kans is veel groter dat ze je cilinder verneuken.
Verder, als die motor nu gewoon goed rijd en niet abnormaal weinig power heeft dan lekker in elkaar laten zitten en niet aan prutsen. Zeker niet als t voor de hobby is.

That's my piece of cake. Als je het er niet mee eens bent hou dan lekker je mond en ga niet op elkaar huilen. Gebeurt veel te veel hier op brommerforum.

ik dacht dat jij bedoelde dat je stickers e.d. belangrijker vond als performance upgrades in het algemeen (dus ook vering), had niet in de gaten dat je het alleen over blok tunen had

ben met je eens dat (zeker voor een niet zo snelle rijder) vering 100 keer meer waard is als een snel blok
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Chiel1994 21-2-2013 10:07 Print reply

Posts: 628
Jaja optisch mooier maken ben ik ook wel mee bezig. Tuurlijk zal ik niet alles merken van wat ik aan mijn motor doe of dat ik er wat aan heb. Maar ik vind het wel mooi om er iets aan te doen, motorisch. En afveren komt wel een keer zo vaak ben ik toch niet op de baan.
 
BX nr. 19 Superklasse!
j0ren 21-2-2013 11:18 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Jaja optisch mooier maken ben ik ook wel mee bezig. Tuurlijk zal ik niet alles merken van wat ik aan mijn motor doe of dat ik er wat aan heb. Maar ik vind het wel mooi om er iets aan te doen, motorisch. En afveren komt wel een keer zo vaak ben ik toch niet op de baan.


Dan kun je waarschijnlijk nog het allerbeste investeren in flink wat liters benzine en gewoon veel gaan trainen!
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 21-2-2013 14:35 Print reply

Posts: 14881
Vering > Vermogen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 5116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved