Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Crossmotor carburateurs ect.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 671 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67292 - Crossmotor carburateurs ect.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

der Chef 20-2-2013 12:40 Print reply

Posts: 3265
Beginnen met een andere uitlaat misschien?
 
j0ren 20-2-2013 12:59 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Beginnen met een andere uitlaat misschien?


Schijnt zelfs dat je vaak met de ori pijp het snelst bent.
Omdat deze meestal wat meer koppel onderin hebben anders dan een HGS enzo.

Chiel, als je een keer echt een verbetering wil, laat je cilinder dan professioneel tunen, of ruil je cilinder in op een getunede.

Mijne is door RIWA getuned en jezus, dat loopt hoor :P
Kan merken dat ie echt veeeel pittiger is als de standaard motoren van mijn vrienden.
Je eigen cilinder laten tunen is erg duur, van daar dat je beter een getunede al kan kopen of inruilen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
PRO TUNING 20-2-2013 14:08 Print reply

Posts: 4000
De goedkoopste manier om een 1993 KX te tunen ??

Koop een 20 jaar jongere SX
 
kpotmake 20-2-2013 17:17 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

Roterend kan prima een breed toeren bereik hebben. Ligt eerder aan de uitlaat. Crossers met roterende inlaat zijn er ook wel.

Ik dacht zelf dat een grotere carburateur voor meer kracht onder in zorgde maar dat blijkt dus weer niet zo te zijn.

ik weet dat er crossers zijn geweest met roterende inlaat; maar de rule of thumb is toch dat een membraan een mooiere koppelcurve geeft; en een roterende inlaat meer piekvermogen geeft (globaal gezegd)

dat is de reden dat het overgrote merendeel van de crossmotors membraaninlaat heeft; op een crossmotor wil je geen piekerig blok hebben zoals onder een wegracer, maar een brede powerband en een vriendelijke koppelkromme
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Chiel1994 20-2-2013 17:28 Print reply

Posts: 628
Sowieso dan maar eens wat proberen met het membraam, eventueel boyesen setje of zon plaat ertussen. Ik ken jongens die mijn cilinder tunen voor 100 euro en dan ben ik verzekerd van strak werk dus dat is alle geld niet.
 
BX nr. 19 Superklasse!
j0ren 20-2-2013 18:02 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Sowieso dan maar eens wat proberen met het membraam, eventueel boyesen setje of zon plaat ertussen. Ik ken jongens die mijn cilinder tunen voor 100 euro en dan ben ik verzekerd van strak werk dus dat is alle geld niet.


Voor 100 euro je cilinder laten verneuken, tja, is maar wat je wil.
Een crossmotor cilinder tunen gaat er iets anders aan toe dan een scootercilindertje he

Laat het door een bekend iemand doen en anders gewoon niet.

Ik zie uberhaupt niet in waarom je je motor sneller wil maken, je gaat het waarschijnlijk niet eens merken.

Steek dat geld dan in mooie dingen zoals kappen, stickers en geannodiseerde goodies :P
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Brommers en meer 20-2-2013 18:04 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Voor 100 euro je cilinder laten verneuken, tja, is maar wat je wil.
Een crossmotor cilinder tunen gaat er iets anders aan toe dan een scootercilindertje he

Laat het door een bekend iemand doen en anders gewoon niet.

Ik zie uberhaupt niet in waarom je je motor sneller wil maken, je gaat het waarschijnlijk niet eens merken.

Steek dat geld dan in mooie dingen zoals kappen, stickers en geannodiseerde goodies :P


En weer komt die aan met zijn stickers
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
kpotmake 20-2-2013 18:20 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Voor 100 euro je cilinder laten verneuken, tja, is maar wat je wil.
Een crossmotor cilinder tunen gaat er iets anders aan toe dan een scootercilindertje he

Laat het door een bekend iemand doen en anders gewoon niet.

Ik zie uberhaupt niet in waarom je je motor sneller wil maken, je gaat het waarschijnlijk niet eens merken.

Steek dat geld dan in mooie dingen zoals kappen, stickers en geannodiseerde goodies :P

als iemand geen bekende naam heeft levert hij bras? grootste onzin die er is (vaak is het zelfs het tegenovergestelde omdat iemand met een naam per uur staat te werken en dus alles snelsnelsnel doet; en iemand die het voor de hobby erbij doet er meer zijn tijd voor neemt)

jij gelooft zeker ook dat als een cilinder tunen 100 euro kost het nooit goed kan zijn, en als het 500 euro kost het 100% zeker perfect is

is trouwens een beetje rare logica als je een crosser gaat opbouwen: mooie spullen hebben voorrang op functionele spullen??
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
j0ren 20-2-2013 18:35 Print reply

Posts: 1298
Wat kunnen jullie zeuren zeg.

Ik ben persoonlijk van mening dat je dingen als cilinder tunen of andere membraanklepjes echt NIET gaat merken. Bovendien denk ik verder, bijvoorbeeld aan de waarde van de motor. Ik zie veel liever een mooie motor rijden die gewoon prima in orde is, dan een "getunede" motor. Verschil ertussen ga je niet merken.

@kpotmake; jij trekt conclusies uit dingen die ik niet zeg. Hou dan gewoon je mond.
Tuurlijk zijn er zat mensen die prima kunnen tunen, maar kans is veel groter dat ze je cilinder verneuken.
Verder, als die motor nu gewoon goed rijd en niet abnormaal weinig power heeft dan lekker in elkaar laten zitten en niet aan prutsen. Zeker niet als t voor de hobby is.

That's my piece of cake. Als je het er niet mee eens bent hou dan lekker je mond en ga niet op elkaar huilen. Gebeurt veel te veel hier op brommerforum.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 20-2-2013 18:43 Print reply

Posts: 6717
getunede cilinder gedaan door iemand die weet wat hij doet is een wereld van verschil.
verder willen mensen graag opgelicht worden. een auto van een maat van me stond voor 1000 te koop, niemand wou m hebben. diezelfde auto met andere foto's en een vraagprijs van 1750 leverde hij diezelfde week nog 1500 op.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 20-2-2013 18:45 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik bedoel meer wat de theorie erachter is, dat het verschil minimaal is is altijd met dat soort dingen.


kortere inlaat is toch ook meer toeren kunnen draaien..?
meer toeren is vaak niet meer koppel, dus een langere inlaat zou voor meer koppel zorgen??
 
faster than a bullet!
j0ren 20-2-2013 18:48 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
getunede cilinder gedaan door iemand die weet wat hij doet is een wereld van verschil.
verder willen mensen graag opgelicht worden. een auto van een maat van me stond voor 1000 te koop, niemand wou m hebben. diezelfde auto met andere foto's en een vraagprijs van 1750 leverde hij diezelfde week nog 1500 op.


Aan een crossmotor cilinder valt veeeeeeel minder te tunen dan aan een brommer cilinder oid. Dat merk je inderdaad erg goed.
Maar bij een crosser is het verschil echt minimaal hoor.
Dat laatste zie ik niet precies in wat het hiermee te maken heeft?


 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 20-2-2013 18:51 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Aan een crossmotor cilinder valt veeeeeeel minder te tunen dan aan een brommer cilinder oid. Dat merk je inderdaad erg goed.
Maar bij een crosser is het verschil echt minimaal hoor.
Dat laatste zie ik niet precies in wat het hiermee te maken heeft?




omdat jij het over de prijsen had

@marco: ja maar korter dan hoeft het minder weg af te leggen, dus wordt het in princiepe beter. een langere inlaat lijkt me alleen de gasreactie maar vertragen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
j0ren 20-2-2013 18:55 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


omdat jij het over de prijsen had

@marco: ja maar korter dan hoeft het minder weg af te leggen, dus wordt het in princiepe beter. een langere inlaat lijkt me alleen de gasreactie maar vertragen.


Geef mij een reden waarom iemand meer zou betalen voor een auto met andere foto's. Behalve dan dat ze een IQ van onder de 40 hebben of op afstand kopen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Marcooow 20-2-2013 18:55 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

als iemand geen bekende naam heeft levert hij bras? grootste onzin die er is (vaak is het zelfs het tegenovergestelde omdat iemand met een naam per uur staat te werken en dus alles snelsnelsnel doet; en iemand die het voor de hobby erbij doet er meer zijn tijd voor neemt)

jij gelooft zeker ook dat als een cilinder tunen 100 euro kost het nooit goed kan zijn, en als het 500 euro kost het 100% zeker perfect is

is trouwens een beetje rare logica als je een crosser gaat opbouwen: mooie spullen hebben voorrang op functionele spullen??


nou kan ik me wel indenken dat joren dit zegt, iemand die een cilinder wil tunen voor redelijk weinig geld komt meteen al over als iemand die niet weet wat die doet, kan best zijn dat die gene dat wel kan maar vaak is een bedrijf betrouwbaarder omdat zij het al langer doen en dus meer ervaring hebben, nou is dit ook duurder omdat hun het niet voor de hobby doen (maar dat weet je zelf denk ik ook wel)

en idd dom gezeik over stickers, maar hij heeft wel gelijk, ik heb liever een motor die er goed uitziet en ook met een goed blok(origineel, dus niet getuned) dan een motor die er niet uitziet en waarbij allerlei lagers en kappen etc in en aan het frame gaar zijn/er niet uitzien met een getuned blok

tuurlijk is het mooi om straks te zeggen dat je motor niet meer standaart is en van allerlei tuning onderdelen heeft, maar je moet je ook afvragen of je dit wel het eerst zou doen

IK zou persoonlijk liever EERST geld uitgeven aan de vering, als hobby rijder ga je toch niet zo veel gebruik maken van die extra power in je blok en vaak word de motor na het tunen alleen maar piekeriger, beter dus je vering in orde hebben, vind je rug etc ook wat fijner.

en ik denk dat je door de vering ipv tunen ook veel meer verschil zult zien in rondetijden


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 20-2-2013 om 18:58 uur.
 
faster than a bullet!

Dit topic is 5117 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved