Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Crossmotor carburateurs ect.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67292 - Crossmotor carburateurs ect.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chiel1994 19-2-2013 18:26 Print topicpost

Posts: 628
Heeft het nog zin om op een 125cc crossmotor een groter carburateur te doen? 38mm ipv 34mm.
En Levert een ander membraan,(bijv. v-force) of andere kleppen bijv. Boyson kleppen, veel op?
 
BX nr. 19 Superklasse!

j0ren 19-2-2013 18:44 Print reply

Posts: 1298
Ga je echt niet merken als hobby rijder.
Misschien in de kampioenschappen maar dan gaat het nog om duizendsten van een seconde.
Alleen maar zonde van je geld.

Je kunt het geld veel beter steken in het pro laten afstellen van je vering

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 19-2-2013 om 18:50 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
PRO TUNING 19-2-2013 19:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Heeft het nog zin om op een 125cc crossmotor een groter carburateur te doen? 38mm ipv 34mm.
En Levert een ander membraan,(bijv. v-force) of andere kleppen bijv. Boyson kleppen, veel op?



Hoewel iedereen een V-force wil (na-apers) heeft een Boyesen Rad Valve veel meer effect.

Yamaha heeft de carburateur diameter van 38 weer teruggebracht naar 36 mm.

Kawasaki heeft hele goede ovale carburateurs gehad.

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 19-2-2013 om 19:01 uur.
 
Frysk 19-2-2013 19:36 Print reply

Posts: 34928
Hoe zat het ook alweer, kleinere carb = meer onderin
Grotere carb = meer top vermogen

of zit ik nu verkeerd te denken?
 
giggitybyte
kpotmake 19-2-2013 20:25 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Hoe zat het ook alweer, kleinere carb = meer onderin
Grotere carb = meer top vermogen

of zit ik nu verkeerd te denken?

klopt (dit is wel heel globaal omschreven maar dat is idd the rule of thumb)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Chiel1994 19-2-2013 21:06 Print reply

Posts: 628
Ja kijk ik wil het wel zelf kunnen doen, en zelf een beetje mn motor verberen. Als ik geen sleutelaar was had ik immers niet om het forum gezeten he! haha
Maargoed carb. dus niet. Cilinder tunen of laten doen? Vhm kop is niet normaal moeilijk te vinden voor dit bouwjaar dus evt. kop bewerken..
 
BX nr. 19 Superklasse!
NS1-Whisperer 19-2-2013 21:24 Print reply

Posts: 2160
Als je zelf wat wilt knutselen, zet er een roterende inlaat op
 
"Risico is extra leven"
Chiel1994 19-2-2013 22:08 Print reply

Posts: 628
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Als je zelf wat wilt knutselen, zet er een roterende inlaat op

Haha iets van een turbo bedoel je?
 
BX nr. 19 Superklasse!
Venlonaer 19-2-2013 22:13 Print reply

Posts: 2431
Lees wel eens dat mensen die een Mikuni hebben er een Keihin op gooien... net wat beter gewoon denkz.

Ik weet niet of je van torque spacers hebt gehoord, maar ze geven dus meer koppel onder(en midden?)in.

Weet alleen niet of je dan weer kracht van boven inlevert (denk het wel.


 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kpotmake 19-2-2013 22:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
[...]

Haha iets van een turbo bedoel je?

hij bedoelt roterende inlaat, niet geforceerde inlaat

het punt waarop je inlaat opent en sluit wordt dan mechanisch aangestuurd ipv met drukverschillen zoals bij een membraan

bij de cross is dit niet erg praktisch omdat dit veel vermogen geeft, maar wel in een relatief kort toerenbereik (je zit immers vast aan een bepaalde timing, tov een membraan die zijn 'timing' min of meer aanpast aan het toerental)

iemand die niet zo snel rijdt is overigens vaak sneller met een kleinere carb met vriendelijke koppelcurve als met een grotere carb met een piekerige motor!
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
lytseleen 20-2-2013 0:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

hij bedoelt roterende inlaat, niet geforceerde inlaat

het punt waarop je inlaat opent en sluit wordt dan mechanisch aangestuurd ipv met drukverschillen zoals bij een membraan

bij de cross is dit niet erg praktisch omdat dit veel vermogen geeft, maar wel in een relatief kort toerenbereik (je zit immers vast aan een bepaalde timing, tov een membraan die zijn 'timing' min of meer aanpast aan het toerental)

iemand die niet zo snel rijdt is overigens vaak sneller met een kleinere carb met vriendelijke koppelcurve als met een grotere carb met een piekerige motor!

Roterend kan prima een breed toeren bereik hebben. Ligt eerder aan de uitlaat. Crossers met roterende inlaat zijn er ook wel.

Ik dacht zelf dat een grotere carburateur voor meer kracht onder in zorgde maar dat blijkt dus weer niet zo te zijn.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Frysk 20-2-2013 0:45 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

klopt (dit is wel heel globaal omschreven maar dat is idd the rule of thumb)


Ja klopt, basis technisch gezien inderdaad

natuurlijk scheelt een vlakschuif of je carb aanpassen uiteraard meer dan de diameter.. en natuurlijk het gehele inlaat traject zoals je membraan en luchtfilter.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Lees wel eens dat mensen die een Mikuni hebben er een Keihin op gooien... net wat beter gewoon denkz.

Ik weet niet of je van torque spacers hebt gehoord, maar ze geven dus meer koppel onder(en midden?)in.

Weet alleen niet of je dan weer kracht van boven inlevert (denk het wel.




je bedoelt een busje tussen je cilinder en uitlaat in ? Zo'n torque ring?

kun je ook voor KDX krijgen maar schijnt zo weinig te schelen dat het weggegooid geld is..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 20-2-2013 om 0:46 uur.



@ TS :

ik heb een tijdje terug boyesen klepjes op m'n KDX gemonteerd en ik moet zeggen ik merk al verschil, nou gaat het niet mal maar het verschil is er wel duidelijk op den duur eens een V-force membraan proberen.. *pro tuning zegt dat die van boyesen beter is, gaat niet bij KDX op na reviews te hebben gelezen*

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 20-2-2013 om 0:47 uur.
 
giggitybyte
Venlonaer 20-2-2013 0:51 Print reply

Posts: 2431
Nee, zie afbeelding;





Ik las er wat over en je krijgt d'r meer koppel door, weet nou niet of je dan bovenin wat inlevert maar ik ga er vanuit van wel helaas..



Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 20-2-2013 om 0:51 uur.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Aprilia RX 50 2003 20-2-2013 9:43 Print reply

Posts: 6717
waarom zou een langer inlaattraject helpen bij het verhogen van het koppel?

is gewoon een serieuse vraag.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
honda fryslan 20-2-2013 10:18 Print reply

Posts: 1914
Zo'n plaatje is gewoon kant en klare geld verspilling..

Wat protuning zegt dat een vforce per definitie minder presteerd als een boyesensetje is natuurlijk ook weer wat kort door de bocht..

 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 20-2-2013 10:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Zo'n plaatje is gewoon kant en klare geld verspilling..

Wat protuning zegt dat een vforce per definitie minder presteerd als een boyesensetje is natuurlijk ook weer wat kort door de bocht..



ik bedoel meer wat de theorie erachter is, dat het verschil minimaal is is altijd met dat soort dingen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved