Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch maxi krijgt benzine wanneer gas los, en maakt zeer veel lawaai

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 558 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67288 - Puch maxi krijgt benzine wanneer ga...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TristannW 17-2-2013 21:32 Print topicpost
Posts: 33
Hallo

Ik heb 2 problemen met mij puch maxi

1) Wanneer ik mijn gas los laat en de gaskabel helemaal terug gaat blijft mijn puch benzine krijgen en op toeren komen, en dit zonder gas te geven.
Ik heb mijn gasnaald al op de bovenste ring , tweede van boven en de derde van onderen gezet maar allemaal zelfde probleem. Hoe los ik dit op?

2) Mijn puch maxi maakt veelste veel lawaai, dit is sinds ik een nieuwe cilinder heb van een vriend. De inlaat gat is wel groter gemaakt maar dit is het enigste. ik heb al een spruitstuk geprobeerd met een klein rond gat in het deel wat op de cilinder gaat. Ook dit werkt niet. Er zit een proma gp uitlaat op. maar met de originele sigaar is het nog steeds veelste veel lawaai. Hoe kan ik mijn puch minder lawaaierig maken?

Groeten uit drenthe
 

Crossmotort gek 17-2-2013 21:34 Print reply

Posts: 866
Zit er demper wol in je proma?
Dit kan veel uitmaken
 
85cc op m'n achterwiel
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-2-2013 21:36 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TristannW
Hallo

Ik heb 2 problemen met mij puch maxi

1) Wanneer ik mijn gas los laat en de gaskabel helemaal terug gaat blijft mijn puch benzine krijgen en op toeren komen, en dit zonder gas te geven.
Ik heb mijn gasnaald al op de bovenste ring , tweede van boven en de derde van onderen gezet maar allemaal zelfde probleem. Hoe los ik dit op?

2) Mijn puch maxi maakt veelste veel lawaai, dit is sinds ik een nieuwe cilinder heb van een vriend. De inlaat gat is wel groter gemaakt maar dit is het enigste. ik heb al een spruitstuk geprobeerd met een klein rond gat in het deel wat op de cilinder gaat. Ook dit werkt niet. Er zit een proma gp uitlaat op. maar met de originele sigaar is het nog steeds veelste veel lawaai. Hoe kan ik mijn puch minder lawaaierig maken?

Groeten uit drenthe


heb je je gasschuif goedom in je carburateur en je stationairschroef goed staan?

en zit er nog dempwol in je demper, en sluit de pijp goed gasdicht aan op je cilinder?

 
fonsie2 17-2-2013 21:37 Print reply
Posts: 468
kijk even of de buitenkabel (de kabel die om je gastkabel) goed in de carburateur zit had ik ook
 
if it aint dutch it aint much
TristannW 17-2-2013 21:41 Print reply
Posts: 33
Ik zal morgen even kijken.

Maar over dat dempwol, met de originele sigaar maakt de puch ook zeer veel lawaai. dit hoort ook niet?
 
Ijzeren Rinus 17-2-2013 21:50 Print reply

Posts: 399
trekt die nergens valse lucht waardoor die hoog in de toeren schiet?
 
TristannW 17-2-2013 21:54 Print reply
Posts: 33
Geen idee, kan ik dit testen ofzo?
 
TristannW 17-2-2013 21:58 Print reply
Posts: 33
Iets met deo ergens in spuiten heb ik gehoord?
 
Ijzeren Rinus 17-2-2013 22:06 Print reply

Posts: 399
overal waar je een pakking hebt zitten even met deo spuiten inderdaad.

bij het spruitstuk dus
tussen cilinder en cilinderkop
tussen cilinder en blok
bij de uitlaat

veranderd het toerental dan heb je valse lucht.
en moet je op die plek even nieuwe pakking ertussen doen.
 
TristannW 17-2-2013 22:15 Print reply
Posts: 33
Net gedaan hij trekt inderdaad valse lucht aan. Tussen de cilinder en blok. Hoe is dit op te lossen? Gewoon nieuwe pakking?
 
TristannW 17-2-2013 22:26 Print reply
Posts: 33
Oh sorry laatste zin niet gelezen , dank je voor de tip.
 
NS1-Whisperer 17-2-2013 22:53 Print reply

Posts: 2160
wel zorgen dat je de oude pakking goed hebt weggehaald en beide oppervlakten mooi vlak en schoon hebt, anders is de kans groot dat die weer gaat lekken.
 
"Risico is extra leven"
TristannW 17-2-2013 23:45 Print reply
Posts: 33
Maar wat veroorzaakt de valse lucht dan? Welk van mijn problemen? Het lawaai zekers
 
Crossmotort gek 18-2-2013 9:05 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TristannW
Maar wat veroorzaakt de valse lucht dan? Welk van mijn problemen? Het lawaai zekers

Nee dat kan het gas probleem zijn
 
85cc op m'n achterwiel
Henk-88 18-2-2013 9:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

Nee dat kan het gas probleem zijn



Dat kan wat duidelijker kerl

iig alleen al om lui die de oorlog hebben meegemaakt niet op te winden:P

Over valse lucht: dat is vaak tussen carb en cilinder.

En het lawaai: hmm, mensen denken vaak dat het meeste lawaai uit de uitlaat komt. Ik denk dat het meestal bij het luchtfilter vandaan komt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TristannW 18-2-2013 14:53 Print reply
Posts: 33
Het valse lucht is opgelost. Wat me is opgevallen is dat ik met de ene carburateur meer lawaai maar ook meer kracht heb dan de andere carburateur.

allebei 12 mm volgens mij.
 

Dit topic is 3386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved