Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - oudere suzuki rm 125 in de cross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67282 - oudere suzuki rm 125 in de cross
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha dt125lc 17-2-2013 15:32 Print topicpost
Posts: 8
Hey
ik zag een suzuki rm 125 van 1997
kunnen deze nog mee met de anderen in de motorcross ?
 

Brommers en meer 17-2-2013 15:45 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha dt125lc
Hey
ik zag een suzuki rm 125 van 1997
kunnen deze nog mee met de anderen in de motorcross ?


licht er aan als amateur motorcrosser moet je daar aan genoeg hebben neem ik aan

Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 17-2-2013 om 15:45 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
yamaha dt125lc 17-2-2013 16:03 Print reply
Posts: 8
Dit is misschien nog een domme vraag van mij maar wat is een powervalve en hoe voel je tijdens het rijden al deze nog werkt ?
 
Brommers en meer 17-2-2013 16:36 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha dt125lc
Dit is misschien nog een domme vraag van mij maar wat is een powervalve en hoe voel je tijdens het rijden al deze nog werkt ?


hieronder een uitleg over powervalve:

Een powervalve is een draaiende klep, aangedreven door centrifugaalgewichten, elektrisch of zoals bij RAVE (Rotax) zelfs pneumatisch, die de hoogte van het uitlaatkanaal van een tweetaktmotor aanpast aan het toerental, waardoor de bruikbare powerband groter wordt.
Voorbeelden bij motorfietsen:
AEC (Suzuki),
ATAC (Honda),
CTS (Cagiva),
KIPS (Kawasaki), Kawasaki Integrated Powervalve System, geïntroduceerd op de KX 125 en KX 250 crossers van 1985, vanaf 1986 ook op de 500 cc crossmotoren.
YPVS (Yamaha).
In de loop der jaren kregen vrijwel alle sportieve tweetakten een of andere vorm van powervalve. De eerste was YPVS (1977). Ook wel uitlaatwals genoemd.

ik hoop dat ik je hiermee kan helpen

hier een schematische tekening wat in mijn geval gemakkelijker denkt


Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 17-2-2013 om 16:40 uur.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
mx-jacob 17-2-2013 16:39 Print reply

Posts: 2938
alleen ff op lette met de bak volgens mij hebben die oude suzuki's nog wel een last van de 1e versnelling
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
yamaha dt125lc 17-2-2013 17:24 Print reply
Posts: 8
dank u ik zal op de 1e versnelling letten en hoe kan ik voelen tijdens het rijden of de powervalve nog werkt ?
 
bennietbeun 17-2-2013 18:02 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha dt125lc
dank u ik zal op de 1e versnelling letten en hoe kan ik voelen tijdens het rijden of de powervalve nog werkt ?


aan de zij kan van de cilinder zit een plastic kapje met 5/6 bouten af zit .
haal dat klepje er af en start de motor dan .
gaat het stripje om hoog en naar benden dan doet de powervalve het
 
yamaha dt125lc 17-2-2013 18:10 Print reply
Posts: 8
ah oke dank u
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-2-2013 19:23 Print reply

Posts: 7728
moet je wel eerst de uitlaat eraf halen, anders kun je niet bij dat dekseltje. is trouwens niet van plastic, maar van aluminium of magnesium. en indd, als dat stangetje omhoog gaat als de toeren stijgen werkt de aandrijving van de powervalve in ieder geval nog. om zeker te weten of je kleppen ook omhoog gaan, moet je even in de cilinder kijken en met de hand dat stangetje op en neer bewegen. je hebt nog kans dat er een klep is gebroken, komt wel eens voor bij die jaren. heb zelf ook een rm125 van 97 en daarvan heb ik 1 klep doormidden gehad.

de versnellingsbak klopt wel een beetje, suzuki staat niet bekend om de beste versnellingsbakken in de crossers. 1ste versnelling lijkt me sterk trouwens, daar rij je nauwelijks in. maar of de bak slecht is zul je misschien niet achterkomen bij een testritje, maar komt naar boven als je er echt de baan mee op gaat en kracht op zet. schiet dan uit de versnelling. maja, moet je gewoon geluk mee hebben, net als met zoveel dingen op een oudere motor.
of hij nog mee kan met een moderne motor ligt het meeste aan de staat van onderhoud en de capaciteiten van de berijder
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
SUPERmotardcruiser 17-2-2013 19:50 Print reply
Posts: 77
perfect om mee te crossen als amateur, heb er zelf een van 1999, en die kan goed volgen hoor, was wel in t zak gezet, aangezien de versnellingsbak serieus wa probleempjes had.

Zeker eerst testrijden en als je in de powerband komt en hij schiet uit versnelling, niet kopen tenzij hij echt weinig kost. Bij mij is namelijk de versnellingsbak volledig gereviseerd nu en dit was niet bepaald goedkoop.

Let ook op hoe de motor zelf klinkt, of er niets ratelt in het blok ofzo.
 
-- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you --
Chiel1994 17-2-2013 19:54 Print reply

Posts: 628
Prima te doen. Ik rij met een kawa van 1993 op de baan
 
BX nr. 19 Superklasse!

Dit topic is 2349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved