Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - cdi kast am6 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1259 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67275 - cdi kast am6 toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 16-2-2013 13:42 Print reply

Posts: 26703
Als je er niet helemaal uitkomt met afstellen; hier ff vraag stellen hea
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markotje 16-2-2013 15:16 Print reply
Posts: 222
Okee je hoort me als ik jullie nodig heb.

Ga morgen en maandag weer bezig.
Ik kijk wel ff op de afstel FAQ
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
Henk-88 16-2-2013 15:26 Print reply

Posts: 26703
Basis van het afstellen is: (als ik het goed heb, ben 'n tijdje er uit geweest, als ik iets raars zeg dan verwacht ik hier van forummers verbeteringen..):

Ongeveer de goede sproeier er in draaien; luchtschroef dichtdraaien en dan anderhalve slag openzetten, gasnaald (in gasschuif) ong. in het midden.

En met die instellingen eerst op zoek gaan naar met welke sproeier 'ie 't beste loopt, eerst maar naar grotere sproeiermaten op zoek (zorg voor een voorraadje sproeiers van ongeveer de goede maat). En dan begint het grote zoeken naar de goede sproeiermaat.

Pas daarna gasnaald bijstellen en daarna pas luchtschroef. Niet eerder aan klooien want dan ga je in de war raken en vind je nooit de goeie sproeier.

Ook niet tijdens het afstellen je luchtfilter gaan veranderen of verwisselen ofzo, alles gelijk houden met wat je op je brom wilt hebben en dan pas naar de goede sproeier zoeken. Als je een ander luchtfilter of andere uitlaat of wat dan ook wilt hebben dan verander je je set-up en moet je dus weer opnieuw beginnen met afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-2-2013 om 15:43 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markotje 19-2-2013 16:28 Print reply
Posts: 222
Moi jongens.

Ik wil gaan afstellen.
Maar waarschijnlijk moet ik dus een sproeier set kopen.
Wleke moet ik hebben?

Ze gaan van 10 maten per doosje.

Ik heb nu 106 sproeier erin, moet ik dan setje kopen van 100 t/m110?
Of hebben jullie er andere meningen over?

Dankuu
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
Aprilia RX 50 2003 19-2-2013 21:51 Print reply

Posts: 6714
wat doet die nu?

we kunnen niet zomaar in de wilde weg gaan roepen. welk geluid maakt ie? bougiekleur? kleur bovenkant zuiger?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
markotje 20-2-2013 14:42 Print reply
Posts: 222
Wou ik vandaag ne gaan afstellen.
Krijg ik hem helemaal niet meer aan loop.

Vonkt wel alleen bij heel hard kicken.
Dus ik dacht ik heb vonk en een mengsel dus hij zou moeten lopen.
Maar niet dus. 2 bobines geprobeert 1 is opgeblazen ofzo (reed in zn 3 toen had ik geen vonk meer) de ander geeft dus deze zwakke tot geen vonk. Jullie zeggen altijd hij werk of hij werkt niet. Maar ik weet het niet meer. Hij werkt maar brommer loopt niet. Terwijl hij eerst wel liep maar alleen slecht.
Wat is jullie mening?
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
NS1-Whisperer 20-2-2013 14:53 Print reply

Posts: 2160
Ontsteking naar de maan, Heb dat zelf ook eens gehad.

Hij vonkte wel, alleen met moeite en ook geen mooie blauwe vonk. Andere ontsteking erop en liep weer als een trein
 
"Risico is extra leven"
markotje 20-2-2013 16:54 Print reply
Posts: 222
ik heb er net een andere ontsteking op gedaan, maar dat heeft niet geholpen. er is wel een beter vonk maar niet echt sterk. en loopt dus nog steeds niet

nog meer suggesties?
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
JantjeMB5 20-2-2013 18:24 Print reply

Posts: 374
wat heb je allemaal vervangen? bougie bobijn met bougiekabel en bougiedop, opnemer spoel van in het vliegwiel, cdi?

 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
markotje 20-2-2013 21:21 Print reply
Posts: 222
Jongens tis klaar.
Andere ontsteking was het.
Nu kan ik weer verder met afstellen.

Owja, als ik stil sta maak ik wel 11 a 12 rmp maar rijdend niet.


 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
lytseleen 20-2-2013 21:29 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markotje
Jongens tis klaar.
Andere ontsteking was het.
Nu kan ik weer verder met afstellen.

Owja, als ik stil sta maak ik wel 11 a 12 rmp maar rijdend niet.



wat heb je rijdend dan? als hij veel minder toeren maakt staat hij te arm afgesteld.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
TZRBart 20-2-2013 21:40 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

wat heb je rijdend dan? als hij veel minder toeren maakt staat hij te arm afgesteld.


Of hij is te zwaar vertand... Sowieso is vol gas geven in de vrij niet echt lekker voor je blok...
 
markotje 20-2-2013 21:46 Print reply
Posts: 222
Ik rij nu ong 8000 a 8500 rmp rijdend.

Twv is 11 - 52 volgens mij.
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
TZRBart 20-2-2013 21:48 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markotje
Ik rij nu ong 8000 a 8500 rmp rijdend.

Twv is 11 - 52 volgens mij.


Heb je een prop in je uitlaat? Hoe ziet je bougie eruit? Dat toerental zegt overigens niets, ik had met mijn oude zuiger (13-60) de topsnelheid ook bij 8500-9000 toeren liggen... Ik heb liever een rustiger toerental op topsnelheid dan een gierend toerental en een hoog verbruik...
 
markotje 20-2-2013 22:06 Print reply
Posts: 222
Okee nee volgens mij is de prop er niet uit (anders heb ik het niet gedaan)
Hoe haal je die prop eruit dan?

Jaa hoog toerental vind ik wel mooi.
En moet nog beter afstellen

 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!

Dit topic is 11010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved