kenny77 |
15-2-2013 14:21 |
Posts: 29286 |
wat is je setup?
|
|
|
|
ChielTZR |
15-2-2013 20:01 |
Posts: 6016 |
Denk nu eerst eens na voordat je een ander CDI koopt.
Elke ontgrenste CDI die ik ken draait meer als 13k toeren.
Kan je wel een andere CDI kopen, maar hier los je je probleem niet mee op.
al ben ik er nog niet helemaal achter wat je probz nu eigenlijk is ?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-2-2013 20:39 |
Posts: 6717 |
ik zag dat je een V6 hebt? waarschijnlijk haalt je setup gewoon de 13k niet
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
markotje |
15-2-2013 23:20 |
Posts: 222 |
Ja volgens mij is het een leo v6.
Setup:
50cc dr
18 mm carb.
Leovince v6 uitlaat
Sproeier 106
Nu we het toch over de setup en alles hebben.
Heb ik wel de goede sproeier.
Ik kan wel gaan afstellen maar met verkeerde cdi gaat dat moeilijk.
En mijn (volgens jullie) ontgrensde cdi kast maakt maar 8000 toeren.
Dus dat betekent dat mijn cdi kapot is toch?
Klopt niet want ik heb er 2 en met allebij 8000 rmp.
De ontsteking kan het volgens mij ook niet aan liggen want die had ik geprobeert van een vriend en hielp niks.
Hopen dat jullie hier iets mee kunnen.
|
|
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-2-2013 23:24 |
Posts: 6717 |
cdi kapot gebeurt er niks meer. die setup van jou zal een keer naar de 10500/11000 gaan max.
die cdi die er op een mrx zit is niet begrenst. denk dat je eerder in de afstelling moet zoeken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Venlonaer |
15-2-2013 23:31 |
Posts: 2431 |
Daar draai je echt geen 13k mee?
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
15-2-2013 23:48 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Daar draai je echt geen 13k mee?
met een std ducati onsteking?kan prima, maar niet die setup.
met een boel wind mee en berg af pusht ie m wel over zn toeren heen maar verder.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Venlonaer |
15-2-2013 23:55 |
Posts: 2431 |
Had het ook over de setup ja
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
markotje |
16-2-2013 9:05 |
Posts: 222 |
Okee ligt niet aan der ontsteking dus.
Dus als ik het goed begrijp lukt 11 a 12 000 met deze setup.
Maar hoe? Afstellen?
Dus 106 sproeier heb ik nu.
Welke raden jullie me aan?
|
|
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee! |
|
Henk-88 |
16-2-2013 9:08 |
Posts: 26703 |
Ik raad je geen sproeiermaat aan maar ik raad je aan om te leren afstellen, daar heb je veel meer aan.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-2-2013 9:40 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik raad je geen sproeiermaat aan maar ik raad je aan om te leren afstellen, daar heb je veel meer aan.
^ dat. sproeiermaat is niet te zeggen.
maar 10500 tot 11000 en dan zit je al flink in de overtoeren. gaat een keer tot 9500/10000 rpm in de powerband met waarschijnlijk de max bij 8500/9000.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Henk-88 |
16-2-2013 9:45 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
maar 10500 tot 11000 en dan zit je al flink in de overtoeren. gaat een keer tot 9500/10000 rpm in de powerband met waarschijnlijk de max bij 8500/9000.
Ligt dat aan z'n uitlaat of aan z'n cilinder?
Eig zelfde vraag die TS al eerder stelde, maar ik wil 't ook wel weten..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-2-2013 9:49 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Ligt dat aan z'n uitlaat of aan z'n cilinder?
Eig zelfde vraag die TS al eerder stelde, maar ik wil 't ook wel weten..
beide wel ongeveer.
de V6 is de laagtoerigste vervangingsuitlaat en de dr50 is hetzelfde als ori, alleen ietsje laagtoeriger naar mijn idee.
ik heb de dr80 setup, met dezelfde uitlaat enz. daar heb ik die getallen vandaan.
misschien dat hij iets meer uit kan pushen maar meer dan 12000 zal in geen geval en dat moet je ook helemaal niet willen met die setup.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Henk-88 |
16-2-2013 10:53 |
Posts: 26703 |
Ok
En dan is nu eerst 't woord aan de TS
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
markotje |
16-2-2013 12:37 |
Posts: 222 |
Okee dan weet ik genoeg.
Afstellen dus. Daar kom ik wel uit.
Bedankt voor de reacties!
Deze kan gesloten worden.
|
|
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee! |
|