Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sterke setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 762 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67267 - sterke setup
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 12-2-2013 19:58 Print topicpost
Posts: 529
halleeej

wat zou nou een setup zijn voor n am6 blok dat:
-veel koppel heeft
-laagtoerige cilinder (70/80cc)
-redelijk zuinig is

tis de bedoeling om mooi 60/70 te rijden en echt hard te trekken. maar ik wil er ook lange afstanden mee rijden dus t mag niet zoon toerenjanker zijn.

maar wat is aan te raden qua cilinder, carburateur, uitlaat?

thx
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

JB1 12-2-2013 20:02 Print reply

Posts: 14881
DR80 19mm V6
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 12-2-2013 20:02 Print reply

Posts: 6717
DR80/ TP zwarte top 80
17.5/19 mm carb
std/V6/Yasuni HM uitlaat
14 op 50 vertand ong.

wat Jelmer zegt rij ik mee rond

Ik rij enkel plezier ritten enz maar ik rij 1 op 18. kan vast beter.

verder in de stad kun je makkelijk rond de 5 a 6 duizend toeren blijven.

ik rij 60 met ca 5700 toeren

edit: wat jij wil volstaat iedere carb wel. van 14 tot 19 is dan prima

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 12-2-2013 om 20:06 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
grasmaaier89 12-2-2013 20:16 Print reply

Posts: 14412
alluhz MHR!!!111 J3 W33T T0CH!


of is die grap te oud geworden ?

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 12-2-2013 om 20:17 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
markRD 12-2-2013 20:27 Print reply

Posts: 1178
Is je huidige cilinder kapot? Want je moet wel echt een hele vreemde cilinder hebben wil je niet vlot de 60 km/u halen. Dan een originele ontgrensde uitlaat of iets dergelijk, als hij maar lang is, want 80cc voor 60 á 70km/u is wellicht wat overdreven.
 
Aprilia RX 50 2003 12-2-2013 20:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Is je huidige cilinder kapot? Want je moet wel echt een hele vreemde cilinder hebben wil je niet vlot de 60 km/u halen. Dan een originele ontgrensde uitlaat of iets dergelijk, als hij maar lang is, want 80cc voor 60 á 70km/u is wellicht wat overdreven.


rijdt wel rustiger en veel stiller.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 13-2-2013 0:46 Print reply

Posts: 1025
Als je 60/70 gaat rijden kun je prima met een 50cc blijven rijden goed uitlaatje netjes afstellen 14/16mm carb en rijd je ook nog lekker zuinig. Heb zelf ook 15000 km gereden met mijn 50cc lekker zuinig en een top van 80/90 max.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Aprilia RX 50 2003 13-2-2013 9:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
Als je 60/70 gaat rijden kun je prima met een 50cc blijven rijden goed uitlaatje netjes afstellen 14/16mm carb en rijd je ook nog lekker zuinig. Heb zelf ook 15000 km gereden met mijn 50cc lekker zuinig en een top van 80/90 max.


ik net zo. maar ik heb nu een laagtoerige 80. en dat rijdt veel rustiger.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
bartbrouwer 13-2-2013 13:47 Print reply
Posts: 529
ik wil niet men kentekenbewijs kwijt zijn als ik op een roller moet en t geheel moet gewoon beresterk zijn en lekker laagtoerig. een beetje zoals die ouwe mtx 80cc duitse cilinders, maar dan n am6 blokkie

 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
ChielTZR 13-2-2013 14:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ik wil niet men kentekenbewijs kwijt zijn als ik op een roller moet en t geheel moet gewoon beresterk zijn en lekker laagtoerig. een beetje zoals die ouwe mtx 80cc duitse cilinders, maar dan n am6 blokkie



ja dus precies wat JB1 en Aprilia RX zeggen, of in combinatie met ori uitlaat. en dan begrenzer erop?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1707 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved