Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kop pakking am6 opgelost?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 512 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67260 - kop pakking am6 opgelost?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 11-2-2013 22:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

Zou ik ook zeggen als ik voor iemand anders moest sleutelen..

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 11-2-2013 om 22:55 uur.


op een gegeven moment zijn er jongetjes die denken het goed te kunnen enz. en die roppen dan op gevoel die kop vast, zonder enige vorm van technisch inzicht of wat ook.

veel te strak, trekken ze de kop krom en komen ze bij mij dat het niet meer lekdicht wil.

no shit die dingen staan af en toe als een hoepel als je ze op een vlakke plaat zet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lytseleen 11-2-2013 23:06 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


op een gegeven moment zijn er jongetjes die denken het goed te kunnen enz. en die roppen dan op gevoel die kop vast, zonder enige vorm van technisch inzicht of wat ook.

veel te strak, trekken ze de kop krom en komen ze bij mij dat het niet meer lekdicht wil.

no shit die dingen staan af en toe als een hoepel als je ze op een vlakke plaat zet.

Nu zeg je het zelf al roppen die dingen vast. 14nm met een momentsleutel is geen roppen dat kan met de pink. Dus dat die kop zo krom als een hoepel is is wss niet waar dus die kop vlakken en onnodige kosten maken heeft nu geen enkele zin. Lucht gekoeld of een lompe gietijzeren kop zal het vast een anderverhaal zijn en daar heb ik het ook niet over. Alleen de desbetreffende cilinder waar de ts om vraagt.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Aprilia RX 50 2003 11-2-2013 23:08 Print reply

Posts: 6717
je kunt zelf ook vlakken. kost niks.
kun je dingen uitsluiten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-2-2013 8:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
je kunt zelf ook vlakken. kost niks.
kun je dingen uitsluiten.



Dan kun je uitsluiten dat het ooit nog lekvrij word ja...
 
BenjaminDG 12-2-2013 15:06 Print reply

Posts: 4605
Bij mijn motor kan je een kromme kop terug recht trekken.

Tot zelfs 0.2mm

dus meet maar eens of de kop of cillinder krom is.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-2-2013 om 16:54 uur.
 
Vlaanderen vrij!
diedje1996 12-2-2013 17:08 Print reply
Posts: 164
heb hem weer in elkaar gezet,
alleen hij liep slechter dan eerst,

En als ik de startmotor starte dan hoorde ik om de zoveel seconden een tik, ik kopje er af gedraaid, pakkingkje is nog helemaal mooi!,

toen zonder kop gestart, geen tik?

Vond het wel raar dat mijn zuiger nu al pikzwart was na nog geen 1 km gereden te hebben.

dus nu dat probleem oplossen maar het komt wel goed
 
tsx-elite 12-2-2013 17:14 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996

toen zonder kop gestart, geen tik?




das knap, hoe doe je dat? liep dat een beetje mooi? goede prestaties?

zat er nog wel koelvloeistof in het blok?
 
shut up muttley
diedje1996 12-2-2013 17:18 Print reply
Posts: 164
ja beetje verkeerd geformuleerd
Bedoel dat ik de startmotor liet ronddraaien zonder kop,

ja koelvloeistof heb ik daarna weer netjes aangevuld,

Maar jij enig idee waarom die heel veel roet afzet heeft?
 
tsx-elite 13-2-2013 7:09 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
ja beetje verkeerd geformuleerd
Bedoel dat ik de startmotor liet ronddraaien zonder kop,

ja koelvloeistof heb ik daarna weer netjes aangevuld,

Maar jij enig idee waarom die heel veel roet afzet heeft?


hij liep slechter tog? nou daar zit je probleem, beetje gaan spelen met de luchtschroef
 
shut up muttley
BenjaminDG 13-2-2013 14:13 Print reply

Posts: 4605
Helpt bij stationair de luchtschroef.
 
Vlaanderen vrij!
BDW 13-2-2013 19:29 Print reply

Posts: 97
Niet gewoon omdat er nog kvs in je krukasruimte zat? Rij eerst es een flink eindje.
 
Once we die, just drive.

Dit topic is 5208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved