Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kop pakking am6 opgelost?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 627 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67260 - kop pakking am6 opgelost?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

diedje1996 10-2-2013 21:26 Print topicpost
Posts: 164
hey,
Vandaag voor het eerst me brommer weer gestart na het opnieuw opbouwen,

starte redelijk snel,
paar keer rond gereden mischien net een half litertje benzine weg gereden,

Wilt die opeens niet meer starten,

Ik weer thuis, zie ik koelwater bij de voetpakking,
ff snel kopje er af gedraaid,

En dit kom ik tegen






Mijn pakking is opgelost?

Toen uitlaatje er maar afgedraaid,

keer ik het ding om komt dit er allemaal uit zetten,
volgens mij een mix van benzine roet en koelwater,




Toen cilinder er af gehaald,

En toen dit




De krukas ruimte staat vol? met wat weet ik niet precies benzine en misschien ook wel een mix van koelwater.


Hoe kan dit???

en wat moet ik nu doen?


Ik gebruik eurol formax full syntetic 2 takt olie
euro 95

koelwater is putoline coolant nf


 

Aprilia RX 50 2003 10-2-2013 21:29 Print reply

Posts: 6717
kop niet goed aangedraaid en de koppakking kon de druk niet waarderen denk ik.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 10-2-2013 21:33 Print reply

Posts: 3131
De vloeistof uit de krukasholte halen en het spul weer opbouwen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
diedje1996 10-2-2013 21:43 Print reply
Posts: 164
Niet goed aangedraaid?
Heb zelfs nog speciaal een moment sleutel van iemand geleend,

volgende keer maar gewoon weer op gevoel doen

En Hoe kan het eigenlijk dat die holte vol staat?
Bleef de carb. maar benzine geven zodat die holte langzaam vol liep?



En hoe kan het dat die pakking rubber zo is aangetast?
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2013 21:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Niet goed aangedraaid?
Heb zelfs nog speciaal een moment sleutel van iemand geleend,

volgende keer maar gewoon weer op gevoel doen

En Hoe kan het eigenlijk dat die holte vol staat?
Bleef de carb. maar benzine geven zodat die holte langzaam vol liep?



En hoe kan het dat die pakking rubber zo is aangetast?


ja maar als jij eerst de ene vol aanhaalt en dan gewoon de volgende op vol moment trek je de kop krom en is het logisch dat je pakking er tussen wegfikt.

ik heb al weet ik hoeveel cilinders vervangen, bijna alle met moment sleutel en er heeft nog nooit 1 gelekt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
diedje1996 10-2-2013 21:48 Print reply
Posts: 164
nee dus, gewoon kruis links eerst allemaal met de hand, dan iets vaster en dan op moment,

Maar hoe kan het dan dat de pakking ook is gaan oplossen?

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 10-2-2013 om 21:49 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2013 21:49 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
nee dus, gewoon kruis link eerst allemaal met de hand, dan iets vaster en dan op moment,

Maar hoe kan het dan dat de pakking ook is gaan oplossen?


die pakking los niet op van benzine, smering of wat ook. hij is er waarschijnlijk gewoon tussen weg gefikt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
diedje1996 10-2-2013 21:51 Print reply
Posts: 164
oke dan wordt het weer opnieuw opbouwen die hap

hoeveel nm moet een kop eigenlijk ( jij zal het wel weten als je er al zo veel hebt gedaan )

mij is toen verteld 14nm
 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2013 21:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
oke dan wordt het weer opnieuw opbouwen die hap

hoeveel nm moet een kop eigenlijk ( jij zal het wel weten als je er al zo veel hebt gedaan )

mij is toen verteld 14nm


tussen de 14 en de 16 volgens het werkplaatshandboek. als je opgefokt met hoge druk rijdt kun je zat 16 Nm gebruiken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 10-2-2013 21:55 Print reply

Posts: 4605
Laat ze deze keer vastzetten door iemand met een goed gevoel.

Ik gebruik zelden een moment sleutel, zeker niet voor M6 moeren/bouten.

Vast = Vast

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-2-2013 om 21:55 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 10-2-2013 21:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Laat ze deze keer vastzetten door iemand met een goed gevoel.

Ik gebruik zelden een moment sleutel, zeker niet voor M6 moeren/bouten.

Vast = Vast

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 10-2-2013 om 21:55 uur.


M7

maar op moment moet het prima kunnen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
diedje1996 10-2-2013 22:04 Print reply
Posts: 164
he, wacht is ff,
als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dat ik hem deze keer niet op gevoel heb gedaan maar juist met een moment sleutel,

Normaal doe ik altijd alles op gevoel en ik heb nog nooit in me leven een lekke kop pakking gehad op nu na.
 
PRO TUNING 11-2-2013 13:28 Print reply

Posts: 4000
Kop of cilinder is niet vlak, paking is gewoon weggebrand
 
lytseleen 11-2-2013 18:27 Print reply

Posts: 1025
gewoon met de hand vast draaien is goed zat.. heb hier voor nog nooit een moment sleutel gebruikt en ook nog nooit problemen gehad.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
lukas puch 11-2-2013 18:29 Print reply

Posts: 611
same here.
al heb ik trouwens nooit met een lc cilinder gewerkt
 
diedje1996 11-2-2013 19:45 Print reply
Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Kop of cilinder is niet vlak, paking is gewoon weggebrand



dus wat moet ik dan doen als 1 van de 2 niet vlak is?
 

Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved