Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wedstrijden of voor de hobby

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67253 - Wedstrijden of voor de hobby
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brommers en meer 8-2-2013 23:10 Print reply

Posts: 1966
En wat dacht je van fitness, om een beetje in vorm te komen om de motor te kunnen handelen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
ktm 4 ever 8-2-2013 23:54 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
En wat dacht je van fitness, om een beetje in vorm te komen om de motor te kunnen handelen


in vorm komen doe je door het werk om de hobby van te kunnen betalen. 2 vliegen in 1 klap
 
der Chef 9-2-2013 0:35 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
[...]


in vorm komen doe je door het werk om de hobby van te kunnen betalen. 2 vliegen in 1 klap

Nee.
 
Crossmotort gek 9-2-2013 9:52 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
En wat dacht je van fitness, om een beetje in vorm te komen om de motor te kunnen handelen

Ik ben sinds kort al begonnen met fitness en dat vind ik ook leuk dus dat doe ik al
 
85cc op m'n achterwiel
Aprilia RX 50 2003 9-2-2013 17:43 Print reply

Posts: 6717
alle bescherming en kleren excl helm kun je hebben voor 140 euro.

ik had daarvoor crosslaarzen, broek, kniekappen, bodyprotector, shirt, handschoenen en een enduro jas.

allemaal flink gebruikt, maar allemaal nog wel veilig. gewoon afgeleefde laarzen, de bodyprotector hangt het schouder stuk aan mekaar met een dikke tyrerip. nu kun je dat heel beun noemen, maar normaal zit die met een dus koortje wat bij lange na niet zo sterk is. dit alles komt van de zolder van hofstede racing staphorst.

het is allemaal niet meer het toppunt van comfortabel, maar zeker goed te doen, tenminste 8 uur brommercross is toch wel minstens gelijk aan een trainingdag waarbij je een half uur tot uur op de motor zit.

je kunt natuurlijk nog veel meer protectie kopen, maar als je rustig aan mee rijdt en weet wanneer je moet stoppen is dit genoeg (ook volgens hofstede racing)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 9-2-2013 20:03 Print reply

Posts: 866
Dus 2 de hands bescherming kan nog wel?
 
85cc op m'n achterwiel
Henk-88 9-2-2013 20:06 Print reply

Posts: 26703
Cker, motor ook.
Alles is tweedehands als het eenmaal is gebruikt
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Aprilia RX 50 2003 9-2-2013 20:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
Dus 2 de hands bescherming kan nog wel?


bijna alles wel, een paar dingen niet, maar dat vertellen we over ene paar jaartjes wel weer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 9-2-2013 21:20 Print reply

Posts: 2938
Ik raad je toch aan om een wat nieuwere motor te kopen, ik ben zelf ook begonnen op de oudere motor maar er is eigelijk om de haveklap wat aan de hand.

Voor de rest zullen buiten de motor om nog aardig kosten er bij komen.

Laarzen (150eu)
Body protector ( 90 eu)
Nekbrace ( 250eu)
Shirt en broek +- 80 eu
Helm moet je ook wel denken 150 of meer voor een goeie
cross bril hand schoenen 50 eu
District licentie 60 eu

Prijzen kunnen natuurlijk wel wat verschillen.

En natuurlijk het onderhoud van de motor om de 5 uur bakolie enz enz.

Ik wil het je zeker NIET afraden want het is de mooiste sport die er bestaat.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
j0ren 9-2-2013 21:28 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
Ik raad je toch aan om een wat nieuwere motor te kopen, ik ben zelf ook begonnen op de oudere motor maar er is eigelijk om de haveklap wat aan de hand.

Voor de rest zullen buiten de motor om nog aardig kosten er bij komen.

Laarzen (150eu)
Body protector ( 90 eu)
Nekbrace ( 250eu)
Shirt en broek +- 80 eu
Helm moet je ook wel denken 150 of meer voor een goeie
cross bril hand schoenen 50 eu
District licentie 60 eu

Prijzen kunnen natuurlijk wel wat verschillen.

En natuurlijk het onderhoud van de motor om de 5 uur bakolie enz enz.

Ik wil het je zeker NIET afraden want het is de mooiste sport die er bestaat.



Wauw. Overdreven.

Een oudere motor kan prima meekomen. Ik rij zelf op een 1996 Honda cr125 en ik hou zo'n beetje alle nieuwere 125's bij.
Motor heeft me 1000 euro gekost en misschien nog voor 250 aan onderdelen.

Qua kleding moet je rekenen op 75 voor fijne 2e hands laarzen, 50 bodyprotector, shirt en broek 80, helm vanaf 100, kniebeschermers 20, handschoenen 20, crossbril 40, KNMV licentie 55. Letop, ik reken in 2e hands prijzen. Nekbrace is aan te raden maar ERG duur. Ik rijd zelf ook nog (helaas) zonder. Je kunt eventueel zo'n soort schuim nekbeschermer pakken, die kosten een tientje.

Vergeet ook niet dat je onder andere een motoraanhanger, jerrycan, doos met gereedschap en olieën etc ook voor elkaar moet hebben.

Al met al was ik tegen de 2000 euro kwijt voordat ik echt netjes op de crossbaan stond. Voor veel minder gaat het niet lukken, tenzij je een beunmotor koopt waar je naderhand nog veel meer kosten aan gaat hebben.

Succes, en hopelijk kom ik je dan eens tegen op de baan
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 9-2-2013 21:38 Print reply

Posts: 6016
Je bent 13 jaar, als ik jouw was zou ik eerst hobbymatig gaan crossen, ervaring en geld opdoen en dan later alsnog als het je wat lijkt wat minder hobbymatig gaan crossen
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mx-jacob 9-2-2013 21:42 Print reply

Posts: 2938
haha overdreven? Ik ben dan wel uit gegaan van gewoon de nieuw prijzen!

Maar ik denk wij zeker wel meer als 1000 eu aan onderhoud uitgeven aan onze ktm in het jaar, en dan doen we nog alles zelf, Voorvork lek nou op nieuw afvullen en afveren, Achterbrug lagers, keerrinkje, paar zuigers kickstartje lekke waterpomp seal om de 30 uur rij je ook wel een ketting tandwiel setje weg.


 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
j0ren 9-2-2013 22:14 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
haha overdreven? Ik ben dan wel uit gegaan van gewoon de nieuw prijzen!

Maar ik denk wij zeker wel meer als 1000 eu aan onderhoud uitgeven aan onze ktm in het jaar, en dan doen we nog alles zelf, Voorvork lek nou op nieuw afvullen en afveren, Achterbrug lagers, keerrinkje, paar zuigers kickstartje lekke waterpomp seal om de 30 uur rij je ook wel een ketting tandwiel setje weg.




Ja oke, maar voor puur hobby zoals hij gaat doen, kom je zulk soort kosten niet snel tegen. Afveren enzo is dan niet zo belangrijk, dus scheelt al een bult kosten. En waarschijnlijk doet hij ook wat langer met een zuigertje als wij.

Ik ben zelf ook wel 1000 euro kwijt aan onderhoud ja.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Aprilia RX 50 2003 9-2-2013 22:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Ja oke, maar voor puur hobby zoals hij gaat doen, kom je zulk soort kosten niet snel tegen. Afveren enzo is dan niet zo belangrijk, dus scheelt al een bult kosten. En waarschijnlijk doet hij ook wat langer met een zuigertje als wij.

Ik ben zelf ook wel 1000 euro kwijt aan onderhoud ja.



Ik denk dat een hobby rijder toch wel een jaar met een zuigertje doet. verder heeft die jongen van 13 nog niet de spiermassa die jullie waarschijnlijk al hebben dus hij zal het minder lang uithouden op een trainingdag.

Alles krijgt dus veel minder te leiden in dezelfde tijd en niet alles hoeft tip top te blijven. als hij na een jaar of 2 er nog heel veel lol in heeft kan hij de afgeleefde/slecht onderhouden motor altijd nog weg doen en een goede nieuwe kopen.
voor puur hobby moet je er niet zo zwaar aan tillen.

edit: als een motor van 600 euro oid serieuse gebreken krijgt met veering enz haal je gewoon 2e hands spul en ga je niet alles gloednieuw reviceren. misschien zelfs wel gwn een andere motor.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-2-2013 om 22:22 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
koetjeboe91 9-2-2013 22:25 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Ja oke, maar voor puur hobby zoals hij gaat doen, kom je zulk soort kosten niet snel tegen. Afveren enzo is dan niet zo belangrijk, dus scheelt al een bult kosten. En waarschijnlijk doet hij ook wat langer met een zuigertje als wij.

Ik ben zelf ook wel 1000 euro kwijt aan onderhoud ja.


Afveren enzo is dan niet zo belangrijk,

HIER BEN IK NIET MEE EENS. het afveren van de motor is zeer belangrijk dit heeft mij bijna een gebroken rug bezorgt. en voor 360 euro voor en achter vind ik persoonlijk niet duur dit kosten mij destijds bij reiger
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 8326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved