Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wedstrijden of voor de hobby

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67253 - Wedstrijden of voor de hobby
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 8322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crossmotort gek 8-2-2013 1:20 Print topicpost

Posts: 866
Hallo beste forum leden,
Ik ben naar lang zeuren toch dichter bij mijn crossmotor gekomen,
Maar nou zit ik met het volgende, ik wil graag wedstrijden gaan rijden maar ik zit ten eerste met een geld kwestie en motor kwestie,
Zal een wat oudere motor uit 1996 ofzo nog meekomen in wedstrijden?
Want het word lang sparen dus zat ik te denken aan een motor van 800 euro
Ik weet dat er meer bij komt kijken maar daar ga ik over praten met pa en ma.
Ik kan. natuurlijk ook gewoon op de baan gaan alleen trainen dus maar als ik train denk ik dan moet je er ook wat mee doen dus ik wil.graag wedstrijden maar is dit nou wel echt zo verstandig?
Hoor het graag

 
85cc op m'n achterwiel

Royal Club 8-2-2013 2:23 Print reply

Posts: 60390
meekomen met wedstrijden ligt niet alleen aan de motor maar voornamelijk aan de bestuurder. Je kan de nieuwste fiets vers uit de fabriek hebben maar als je er niet mee om kan gaan rijd je alsnog achteraan.

Je bent 13 en ik denk zelf dat beginnen met trainingen geen verkeerde is.

De kosten zijn natuurlijk niet laag met een crossmotor. als je op een 125cc 2takt rijd en je stampt een beetje door kan je er elke 20uur of minder wel een nieuwe zuiger indrukken, en dat is maar 1 van de vele kosten.

een motor van 800euro zal niet nieuw zijn en vanaf dag 1 al kosten met zich meebrengen..

Als je ouders je niet vol willen steunen en je hebt geen sponsors zou ik 't lekker bij hobbymatig crossen houden.

Naast de vaste onderhoud kosten zit je ook met kleding, brandstof, vervoer van een naar de baan, en alles wat je verder zelf sloopt aan dat ding. Een motor is een stuk duurder tov een brommer wat betreft onderdelen en dergelijke. Ja het is een stuk steviger, maar als je er niet goed voor zorgt zullen de kosten zich opstapelen en kan je het snel voor gezien houden.
Buiten dat zal je ook niet alles aan de motor zelf kunnen doen. een schakelpookje of remblokken monteren kan iedereen wel met een beetje technisch inzicht, maar een schokbreker reviseren, voorvork keerringen vervangen etc zijn vaak zaken waar toch wel wat specifieke kennis aan te pas komt en soms beter is om uit te besteden, en dat kost ook weer geld. Ik ben zelf niet thuis in de crosswereld en bijbehorend dealer werk maar bij een normale motorzaak betaal je al snel tussen de 50 en 65euro euro per uur..

Als ik jou was zou ik er nog eens goed over nadenken en misschien overwegen om t komende jaar eerst maar eens hard te werken en sparen zodat je een beetje een ruim budget hebt om überhaupt alle benodigdheden aan te kunnen schaffen.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 8-2-2013 om 2:30 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Crossmotort gek 8-2-2013 8:26 Print reply

Posts: 866
Ja dat van de motor zelf hoeft niet waar te zijn dat het meteen een slecht ding is maar als mijn ouders en ik de kosten delen bijv. Ik de motor plus onderhoud en zij kleding lidmaatschap vervoer etc.
Zou dat iig geen slecht idee zijn maar ik snap ook wel dat ik nooit meteen BAM op die baan een wedstrijd rij maar denk wel goed is rustig te wennen aan de baan en anderen.
Bedankt voor je antw
 
85cc op m'n achterwiel
Aprilia RX 50 2003 8-2-2013 9:25 Print reply

Posts: 6717
ik lees net dat je 13 bent. zelf denk ik dat als je het alleen moet betalen je er niet komt.

verder weet ik niet wat je postuur is enz, maar misschien is het beter om bij een 85cc grote wielen te beginnen.

wedstrijden hoef je je t eerste jaar nog niet echt druk over te maken denk ik

even een indicatie voor low budget crossen, ik rij zelf nl brommercross:

Compleet pak met laarzen, knie protectors en bodyprotector waarvan 1 schouderstuk met een dikke tyrerip vast moet excl helm: 140 euro
Cross licentie vorig jaar: 50 euro per jaar. + boven de 18 50 euro lidmaatschap (was op terschelling).

verder zijn alle kosten net hoe gek je het maakt, maar dit is echt onderaan de kosten.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-2-2013 om 9:30 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 8-2-2013 9:34 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ik lees net dat je 13 bent. zelf denk ik dat als je het alleen moet betalen je er niet komt.

verder weet ik niet wat je postuur is enz, maar misschien is het beter om bij een 85cc grote wielen te beginnen.

wedstrijden hoef je je t eerste jaar nog niet echt druk over te maken denk ik

even een indicatie voor low budget crossen, ik rij zelf nl brommercross:

Compleet pak met laarzen, knie protectors en bodyprotector waarvan 1 schouderstuk met een dikke tyrerip vast moet excl helm: 140 euro
Cross licentie vorig jaar: 50 euro per jaar. + boven de 18 50 euro lidmaatschap (was op terschelling).

verder zijn alle kosten net hoe gek je het maakt, maar dit is echt onderaan de kosten.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-2-2013 om 9:30 uur.

ik was zelf wel van plan voor 80cc tegaan want 125 zal teveel zijn ik ben 1.65m en weeg 55 kilo 80cc grote wielen is precies goed voor mij dus denk dat dat hem het wel gaat worden en ik ga ook werk zoeken
 
85cc op m'n achterwiel
PRO TUNING 8-2-2013 13:57 Print reply

Posts: 4000
80 cc grote wielen is een goede keus.

Ga eerst en jaar aleen wekelijks trainen en doe wat aan je conditie.

Na een jaar kun je dan beginnen met clubwedstrijden.

Vraag eens bij een dealer of bij mede club coureurs naar gebruikte kleding (niet helm deze nieuw kopen).

Onderhoud van een nieuwe of bij een gebruikte crosser maakt qwa kosten (na enkele maanden) niet veel verschil.
 
GRIEVINK 8-2-2013 15:16 Print reply

Posts: 259
Hallo forumleden,
mijn motor koste ook onder de 800. BJ1997. prima ding en zeer snel. Dus ik denk dat als je 13 bent een 85cc grote wielen wel prima is.. En 85 brengt minder kosten met zich mee als een 125 of 250 (weet niet wat je van plan was )
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
Crossmotort gek 8-2-2013 17:37 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
80 cc grote wielen is een goede keus.

Ga eerst en jaar aleen wekelijks trainen en doe wat aan je conditie.

Na een jaar kun je dan beginnen met clubwedstrijden.

Vraag eens bij een dealer of bij mede club coureurs naar gebruikte kleding (niet helm deze nieuw kopen).

Onderhoud van een nieuwe of bij een gebruikte crosser maakt qwa kosten (na enkele maanden) niet veel verschil.

Ik heb al nieuwe helm incl bril dus dat heb ik al maar ik ga in april naar de wedstrijden van mijn mentor dus ga daar ook info vragen
 
85cc op m'n achterwiel
ChielTZR 8-2-2013 18:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
Hallo forumleden,
mijn motor koste ook onder de 800. BJ1997. prima ding en zeer snel. Dus ik denk dat als je 13 bent een 85cc grote wielen wel prima is.. En 85 brengt minder kosten met zich mee als een 125 of 250 (weet niet wat je van plan was )


waarom brengt 85cc minder kosten met zich mee?

kwa zuiger vervangen kan je relatief langer doen met 250.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
PHB 8-2-2013 18:45 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


waarom brengt 85cc minder kosten met zich mee?

kwa zuiger vervangen kan je relatief langer doen met 250.



de tand wielen komt minder druk enzo op of niet? is die van een 250 wel sterker maar toch(weet niet als het klopt maar gewoon een gokje)
 
honda power
kpotmake 8-2-2013 22:40 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


waarom brengt 85cc minder kosten met zich mee?

kwa zuiger vervangen kan je relatief langer doen met 250.

prijs v/d onderdelen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
j0ren 8-2-2013 22:56 Print reply

Posts: 1298
Als je 13 bent en geen andere inkomsten hebt zou ik er echt niet aan beginnen.
Je kunt wel zeggen van ik heb 800 euro van een motor, maar reken er maar op dat dat minstens 1500 is tegen de tijd dat jij voor het eerst op de baan staat.
En dan nog een eurotje of 20 per dag rijden aan benzine, olie etc.

Het is echt duur

125cc is sowieso te veel voor jou ja, dus als je wat wilt haal dan een 80/85.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kpotmake 8-2-2013 22:57 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Als je 13 bent en geen andere inkomsten hebt zou ik er echt niet aan beginnen.
Je kunt wel zeggen van ik heb 800 euro van een motor, maar reken er maar op dat dat minstens 1500 is tegen de tijd dat jij voor het eerst op de baan staat.
En dan nog een eurotje of 20 per dag rijden aan benzine, olie etc.

Het is echt duur

125cc is sowieso te veel voor jou ja, dus als je wat wilt haal dan een 80/85.


als je voor 20 euro een dag rijd ben je heel goed bezig het is idd gewoon duur
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Venlonaer 8-2-2013 22:58 Print reply

Posts: 2431
Denk ook nog maar eens aan andere kosten zoals kleding.
Een volledig pak (bodyprotector, shirt, broek, laarzen, helm, bril, handschoenen, knieprotectors eventueel) kost flink wat... vanaf 600
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
j0ren 8-2-2013 23:01 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Denk ook nog maar eens aan andere kosten zoals kleding.
Een volledig pak (bodyprotector, shirt, broek, laarzen, helm, bril, handschoenen, knieprotectors eventueel) kost flink wat... vanaf 600


Dat valt best wel mee.
Als je 2e hands goed zoekt naar bodyprotector en onderliggende bescherming ben je ongeveer 100 euro kwijt. Dan een nieuw shirtje 30, 2e hands laarzen 50-75 en dan 150 voor een mooie helm als je die nog niet hebt.

Ik had mijn complete pak voor ongeveer 150euro, maar had wel wat goede connecties daarvoor.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Venlonaer 8-2-2013 23:04 Print reply

Posts: 2431
Ja ik ga ook van nieuw spul uit, ik heb ook wat duiten bespaard met laarzen voor 50 euro die goed zijn en maar 10 wedstrijden zijn gebruikt.



 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.

Dit topic is 8322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved