Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beste Versnellingsbak Olie Crossmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67248 - Beste Versnellingsbak Olie Crossmot...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 7-2-2013 9:51 Print reply

Posts: 2431
Zou die 75w gewoon gebruiken;

http://answers.yahoo...0070925121247AAQoDlX


 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
PRO TUNING 7-2-2013 14:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Zou die 75w gewoon gebruiken;

http://answers.yahoo...0070925121247AAQoDlX





75W, maar in welke uitvoering GL 1-GL 3-GL 4 of GL 5 ???
 
NS1-Whisperer 7-2-2013 15:41 Print reply

Posts: 2160
Persoonlijk vind ik de "Castrol MTX" olie het fijnste.
Die heb je in 10W40 en ook in 75W of 80W. Volgens mij nog wel meer, maar heb zelf de 10W40 erin zitten. Loopt perfect.


 
"Risico is extra leven"
Derbi-Olaf 7-2-2013 18:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
@chiel; Daar zat ik ook aan te denken; putolini GP10. Ik kan alleen niet goed vinden op welke specificaties deze gespecificeerd is..



Putoline GP 10 = machine olie

verklaar u nader ?

of begin je dan weer denicol te promoten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 7-2-2013 19:03 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

verklaar u nader ?

of begin je dan weer denicol te promoten?



Fabrikanten houden elkaar in de gaten en testen producten van de concurentie.
Putoline en nu ook BO motor oil (de broer van Jan Put) vallen hier altijd negatief op.
Ze verkopen vaak minderwaardige producten b.v. GP 10 = machine olie
BO verkoopt zogenaamde speciale koelvloeistof voor betere afvoer warmte, maar is maar geschikt tot ± min 6 graden en steelt de teksten op de bussen van de concurent
 
j0ren 7-2-2013 19:36 Print reply

Posts: 1298
Ik heb hier nu een flesje Eurol 10w-60 versnellingsbakolie staan. Werd me aangeraden door wat pro-gasten hier, dus maar even proberen.
Zou ongeveer het zelfde zijn als de 75w van putoline waar ik nu meer rijd.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Niek de Wildt 7-2-2013 20:14 Print reply
Posts: 7168
Wat je in ieder geval niet moet doen is steeds wisselen van olie...
 
j0ren 7-2-2013 20:19 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Wat je in ieder geval niet moet doen is steeds wisselen van olie...


Dat zou niet veel mogen uitmaken hoor
Ze mixen allemaal goed met elkaar, dat zou geen probleem moeten zijn.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Niek de Wildt 7-2-2013 20:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Dat zou niet veel mogen uitmaken hoor
Ze mixen allemaal goed met elkaar, dat zou geen probleem moeten zijn.


En wat dacht je van het anders inlopen van de versnellingsbak.
Zal lang niet zo kritisch zijn als bij het wisselen van type motorolie, maar des al niet te min raad ik het je niet aan.
 
Marcooow 7-2-2013 20:54 Print reply

Posts: 5713
bij mij moet er binnenkort ook nog nieuwe olie op, als de kx koud is wil de koppeling niet vrij, na ff rijden wel, koppelingsplaten zouden nieuw zijn volgens vorige eigenaar


slippen doet die trouwens niet, niet gemerkt iedergeval op de weg
 
faster than a bullet!
j0ren 8-2-2013 8:04 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


En wat dacht je van het anders inlopen van de versnellingsbak.
Zal lang niet zo kritisch zijn als bij het wisselen van type motorolie, maar des al niet te min raad ik het je niet aan.


Je kunt er beter steeds andere olie inmikken dan blijven rijden met een slechte olie of uberhaupt te lang wachten met vervangen.
Zo maakt het ook echt niet uit welke olie jij door je benzine mixt bijvoorbeeld, zolang het maar van goede kwaliteit is.

@Marco; Dat probleem heb ik vaker gehoord. Pa van een maat van me heeft het ook bij zijn kx250 uit 1986, volgens mij valt er niet zo veel aan te doen.
Je zou eens dunnere olie kunnen proberen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ikkejw 8-2-2013 15:20 Print reply

Posts: 9886
Is het niet zo dat de kwaliteit van de olie vooral afhangt van de eisen die je aan je koppeling stelt?

Volgens mij maakt het je versnellingsbak weinig uit of er nu WD-40 of frituurvet in zit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 8-2-2013 15:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Is het niet zo dat de kwaliteit van de olie vooral afhangt van de eisen die je aan je koppeling stelt?

Volgens mij maakt het je versnellingsbak weinig uit of er nu WD-40 of frituurvet in zit.


niet eerlijk mee eens, de druk die op de bak/tandwielen komt wil de olie ertussenuit persen.. fatsoenlijke olie laat een filmpje achter wat slijtage aan tandwielen voorkomt. maar je kunt het er gerust in gooien het zal niet direkt kapot lopen maar het slijt wel harder
 
giggitybyte
lytseleen 8-2-2013 16:19 Print reply

Posts: 1025
Heb gister avond een am6 blok uit elkaar gehaald waarvan het vermoeden was dat de versnellingsbak vast gelopen was.
Nou bleek dit dus waar te zijn een tandwiel was vast gevreten op de as. Er zat genoeg olie in het blok. zal even kijken welk merk dit nou precies was.

Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 8-2-2013 om 16:45 uur.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
PRO TUNING 8-2-2013 17:19 Print reply

Posts: 4000
Eigenlijk is een 2-takt motor met versnellingsbak en raar geheel.

De zuiger - cilinder - krukas + lagers hebben eigenlijk een olie nodig die niet bestaat, de beste smering en goed verbranden

De versnellingsbak tandwielen hebben het liefst een dikke Hypoid olie, dit kan niet vanwege de koppeling

De koppeling heeft het liefst geen olie of een hele schrale olie zoals hydraulique olie
 

Dit topic is 13735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved