Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Keuze Crossbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67229 - Keuze Crossbrommer
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ashkan45 1-2-2013 15:17 Print topicpost
Posts: 9
Hallo, ik ben 16 en ik ben van plan binnenkort een crossbrommer te kopen, al heb ik weinig verstand van brommers en crossbrommers..

Ik zit nu te twijfelen of ik een yamaha dt 50 ga halen, of een suzuki tsx 50, ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat precies het verschil is tussen deze twee crossbrommers, en welke beter is voor een beginner (onderhoud etc.)


Bij voorbaat dank
 

GRIEVINK 1-2-2013 15:42 Print reply

Posts: 259
Qua onderhoud zou ik voor yamaha gaan (prijzen liggen lager dan tsx)
En tsx onderdelen zijn lastig te krijgen..
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
NS1-Whisperer 1-2-2013 15:46 Print reply

Posts: 2160
Even ter verduidelijking, Gaat hem om deze Yamaha DT:



Of deze:





Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 1-2-2013 om 15:47 uur.
 
"Risico is extra leven"
lytseleen 1-2-2013 15:49 Print reply

Posts: 1025
ik zou een brommer opzoeken met een am6 blok oid.. heb je tenminste een fatsoenlijke basis en veel onderdelen.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
GRIEVINK 1-2-2013 15:52 Print reply

Posts: 259
Jos dijkman doet veel aan Yamaha dt, dus dat is eigenlijk geen probleem

 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
derbi ftw 1-2-2013 16:04 Print reply

Posts: 452
Ik zou een Derbi Senda kopen, goede kwaliteit.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
ashkan45 1-2-2013 16:06 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Even ter verduidelijking, Gaat hem om deze Yamaha DT:
afbeelding

Ja, het gaat om de eerste



 
tsx-elite 1-2-2013 16:11 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zou geen Derbi Senda kopen, slechte kwaliteit.

fix
ff ontoppic, yamaha dt en tsx hebben bijde het zelfde kloten systeem voor de koppeling. tsx rijd wel mooi maar t blok opzich is met 50cc zo tam als een platgespoten hond, dus moet er al gouw 70cc op van een kleine 100 eurie, yamaha dt zijn onderdelen wel iets makkelijker te krijgen en goedkoper, maarja het zelfde kut systeem met een drukstift die midden in de vuurlinie zit als je ketting knapt/eraf vliegt en om het voortandwiel slaat. wat dat betreft kun je beter een mt'tje halen, veel onderdelen voor wijnig geld, alleen zijn de meeste goedkope meestal afgeragt en verbeund, je kunt natuurlijk ook gaan combineren, bijvoorbeeld een mt blok pasmaken in een tsx of dt frame of iets dergelijks

Dit bericht is gewijzigd door tsx-elite op 1-2-2013 om 16:12 uur.
 
shut up muttley
NS1-Whisperer 1-2-2013 16:13 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zou een Derbi Senda kopen, goede kwaliteit.



Doei! Daar gaan we weer.

Als je twijfelt tussen de DT en TSX, dan ben je met de Yamaha DT beter af. Begin niet aan iets wat uit Zuid-Europa komt, is 99% veel te dure rommel wat veel te snel stuk loopt.
 
"Risico is extra leven"
RutgerDTmx 1-2-2013 16:13 Print reply

Posts: 211
ik weet niet hoe het met de tsx is, maar een dt heeft zon stomme contactpuntontsteking.. kheb de mijne wel omgebouwd naar cdi want die contactpunt ontsteking...

omdat er vroeger veel meer Dt's waren is het volgens mij makkelijker om daarvoor aan onderdelen te komen!

ik ben zelf na 2,5 jaar nog steeds tevreden met mijn yamahaatje! gebruik em overigens als woon-werk vervoer en niet om mee te crossen..

Die koppeling is geen probleem.. de ketting is er al 10x af gevlogen (ik span em nooit aan :$, meestal geval van achterwiel optillen en de ketting er weer op gooien als bij de fiets.
de laatste x raakte ie de koppeling idd, stifje eruit, rechtslaan en gaan :P

Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 1-2-2013 om 16:16 uur.
 
De Schout 1-2-2013 16:21 Print reply
Posts: 5327
Zou voor een mtx-ot kijken.
Honda blokje vind ik toch net wat beter. En een mtje is zo'n zwabber ding..
 
tune tweak fiddle bang bummer
HFH 1-2-2013 16:56 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Zou voor een mtx-ot kijken.
Honda blokje vind ik toch net wat beter. En een mtje is zo'n zwabber ding..


mt zwabberding? dat ze altijd tien meter op gehoogt zijn kan een mt zelf ook niks aan doen


--------------------------------------------------------------------
al eens aan een mtx sh gedacht? angezien jij een tsx mooi vind.






 
m-serie_ownd..
bennietbeun 1-2-2013 17:02 Print reply
Posts: 817
of gewoon even door spaaren en een 125cc crossmoto kopen

 
PHB 1-2-2013 17:11 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
of gewoon even door spaaren en een 125cc crossmoto kopen


hij is toch 16 en wil er mee op de weg tenminste dat lijkt me wel

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 1-2-2013 om 17:12 uur.
 
honda power
bennietbeun 1-2-2013 17:16 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]

hij is toch 16 en wil er mee op de weg tenminste dat lijkt me wel

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 1-2-2013 om 17:12 uur.


ik lees toch echt "crossbrommer"
 
WestlandMB 1-2-2013 17:34 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HFH
[...]


mt zwabberding? dat ze altijd tien meter op gehoogt zijn kan een mt zelf ook niks aan doen


--------------------------------------------------------------------
al eens aan een mtx sh gedacht? angezien jij een tsx mooi vind.








mtx-sh is inderdaad een goede keus. Alleen bij aankoop even opletten op de voorste koker van het frame net achter het voorwiel. Die zijn nogal vaak doorgerot.
 

Dit topic is 9846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved