PHB |
31-1-2013 9:04 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
En de wielen, als hij zijn brommer niet harder dan 60 wil laten lopen kan er weinig kapot gaan...
oja en de wielen ja.
wat jij zecht klopt/klopt niet is maar net hoe je er mee om gaat als je hem niet warm rijd enzo en koppeling niet indoen met het schakelen zulk soort dingen.
maar als je er voorzichtig mee om gaat en je hooguit 60 gaat heb je wijnig echte slijtage plekken.
|
|
honda power |
|
GRIEVINK |
31-1-2013 11:53 |
Posts: 259 |
Yamaha dt??
Suzuki tsx??
misschien 1 van de honda m serie's?
succes
|
|
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis! |
|
roelvvv |
31-1-2013 14:32 |
Posts: 52 |
Bedankt voor alle snelle reacties, waarschijnlijk ga ik de brommer van mijn broer overnemen maar moet ik er wel zelf aan sleutel, is dit moeilijk te leren zonder hulp?
En wat adviseren jullie voor het brommerrijbewij gewoon 1 les nemen en daarna examen? Dat had mijn broer namelijk gedaan.
|
|
|
|
Mark300 |
31-1-2013 15:13 |
Posts: 440 |
Roelvvv, ik had je een PB'tje gestuurd. Bij personal kan je naar je inbox gaan.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
roelvvv |
31-1-2013 15:24 |
Posts: 52 |
Dat is zeker wel een mooie brommer, enige probleem is dat hij op dit moment niet in mijn budget past.
|
|
|
|
Blommetje |
31-1-2013 16:21 |
Posts: 230 |
De TSX van je broer bedoel je? Jaren een TSX gehad en was altijd stuk. Mn zusje zei altijd dat Suzuki in het Japans 'Ik duw' betekent. Su = ik, zuki = duw. Maar als het reed, reed het prima. Heerlijke vering en lekker tempo.
En ja, sleutelen kun je vrij simpel leren mits je niet uit een ei komt. Het past eigenlijk altijd maar op 1 manier. Rustig dingen bekijken, openmaken, schoonmaken en weer er inkrijgen is goed te doen. Daarnaast zijn er altijd mensen die het wel kunnen. De brommerboer op de hoek kan je helpen, dit forum en soms gewoon de buurman.
|
|
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail |
|
tsx-elite |
31-1-2013 17:10 |
Posts: 1798 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Bedankt voor alle snelle reacties, waarschijnlijk ga ik de brommer van mijn broer overnemen maar moet ik er wel zelf aan sleutel, is dit moeilijk te leren zonder hulp?
En wat adviseren jullie voor het brommerrijbewij gewoon 1 les nemen en daarna examen? Dat had mijn broer namelijk gedaan.
tsx is als ie goed gerepareerd is, dus niet op een beun manier, en er voorzichtig genoeg mee omgegaan word wel een betrouwbare brommer opzig, je moet alleen wel een paar extra koppelings stiften bij huis hebben, die willen namelijk nog wel eens sneuvelen, maar voor de rest zijn ze aardig betrouwbaar
|
|
shut up muttley |
|
WestlandMB |
31-1-2013 17:49 |
Posts: 1338 |
Je kan natuurlijk ook kiezen voor een moderne schakelbrommer. Aprilia mx is ongeveer vergelijkbaar met een senda, alleen degelijker en goedkoper. Ze zijn er ook al in jouw budget.
|
|
|
|
roelvvv |
31-1-2013 18:20 |
Posts: 52 |
Die aprilla mx lijkt me ook wel wat, maar gaan daar minder snel dingen aan kapot? En is het sleutelen eraan moeilijk?
|
|
|
|
WestlandMB |
31-1-2013 18:39 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roelvvv
Die aprilla mx lijkt me ook wel wat, maar gaan daar minder snel dingen aan kapot? En is het sleutelen eraan moeilijk?
De brommers zijn gewoon degelijk gebouwd. Omdat het een brommer is van vaak 2005+ en niet 1980+ is de kans dat hij verbeunt is kleiner. Sleutelen is bij elke brommer denk vergelijkbaar. Zo lang er nog steeds goede onderdelen voor te vinden zijn is het geen probleem.
|
|
|
|
fonsie2 |
31-1-2013 19:03 |
Posts: 468 |
ooh laatmaar niet voor mij xD
Dit bericht is gewijzigd door fonsie2 op 31-1-2013 om 19:04 uur.
|
|
if it aint dutch it aint much |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
31-1-2013 20:45 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Je kan natuurlijk ook kiezen voor een moderne schakelbrommer. Aprilia mx is ongeveer vergelijkbaar met een senda, alleen degelijker en goedkoper. Ze zijn er ook al in jouw budget.
niks niet degelijker, is gewoon een derbi. De oudere mx'en zijn wel mooie brommers, degelijk en sterk. Het jaartal zou ik niet precies weten, maar je moet ze met een am6 blok hebbben. Die met derbi blok zijn derbi's met Aprilia stickers.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-1-2013 21:07 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
niks niet degelijker, is gewoon een derbi. De oudere mx'en zijn wel mooie brommers, degelijk en sterk. Het jaartal zou ik niet precies weten, maar je moet ze met een am6 blok hebbben. Die met derbi blok zijn derbi's met Aprilia stickers.
als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks.
Iedere aprilia MX is nog aprilia vanaf 2006 is t derbi geworden. en toen werden t ineens SX'en.
zijn oerdegelijke brommers die degelijker zijn dan mt/mtx enz. zelfs genoeg honda eigenaren heb ik het horen zeggen (zelfs jelmer ene keer )
Edit: aprilia mx motorblok delen zijn er zat te vinden. rijwieldelen zijn duurder of goedkoop lastig te vinden. maarja stuk maak je het niet echt en slijtage delen als lagers kun je wel gewoon goed krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-1-2013 om 21:12 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PHB |
31-1-2013 21:11 |
Posts: 536 |
|
|
honda power |
|
TZRBart |
31-1-2013 22:17 |
Posts: 946 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks.
Iedere aprilia MX is nog aprilia vanaf 2006 is t derbi geworden. en toen werden t ineens SX'en.
zijn oerdegelijke brommers die degelijker zijn dan mt/mtx enz. zelfs genoeg honda eigenaren heb ik het horen zeggen (zelfs jelmer ene keer )
Edit: aprilia mx motorblok delen zijn er zat te vinden. rijwieldelen zijn duurder of goedkoop lastig te vinden. maarja stuk maak je het niet echt en slijtage delen als lagers kun je wel gewoon goed krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-1-2013 om 21:12 uur.
Met die SX'en is niets mis hoor, enkel de wiellagers zijn slecht, maar daar staat derbi om bekend. Voor de rest is er niks aan de hand, gewoon normaal onderhoud.
|
|
|
|