Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke schakelbrommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67227 - welke schakelbrommer?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelvvv 30-1-2013 22:18 Print topicpost
Posts: 52
Hoi, ik word binnenkort 16 en ben van plan een brommer te gaan kopen, ik zag dat hier al topics over zijn maar de meeste brommers daar zijn iets te prijzig voor mij.
Mijn broers hadden allebij een TSX die vind ik opzich wel mooi maar daar moet je heel veel aan sleutelen, daar heb ik niet echt bepaald aanleg voor.
Dus ik vroeg me af hoeveel geld ik nou nodig heb voor een brommer die niet vaak weer een onderdeel kapot heeft (met een tsx gaat er vaak iets kapot en duurt het lang voordat de onderdelen aankomen).
Weet iemand een goede brommer voor een prijsklasse rond 500 euro een beetje zoals een TSX? Ik ben niet van plan hem harder te laten rijden dan 60 ofzoiets.
Alvast bedankt
 

kenny77 30-1-2013 22:21 Print reply

Posts: 29286
Voor 500 een schakel brommer kopen, dan krijg je altijd wel iets waar je aan moet gaan sleutelen. (misschien in het begin niet, maar zal vast wel iets aankomen)

Alles is te leren.
 
PHB 30-1-2013 22:27 Print reply

Posts: 536
sleutelen blijf je altijd aan brommers en als je het een beetje wilt leren en een goede betrouwbare brommer wilt hebben zou ik honda mt doen zitten heel simpel in elkaar, blok is betrouw baar, en gaat naar mijn mening niet vaak wat kapot als je er goed op past.
http://www.marktplaa...&previousPage=lr


 
honda power
TZRBart 30-1-2013 22:29 Print reply
Posts: 946
Ben je van plan veel kilometers te maken? Dat kan ook nog een factor zijn...
 
maerijn 30-1-2013 22:36 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
sleutelen blijf je altijd aan brommers en als je het een beetje wilt leren en een goede betrouwbare brommer wilt hebben zou ik honda mt doen zitten heel simpel in elkaar, blok is betrouw baar, en gaat naar mijn mening niet vaak wat kapot als je er goed op past.
http://www.marktplaa...&previousPage=lr



Beter die niet, die is geinfecteerd met senda
 
NS1-Whisperer 30-1-2013 22:39 Print reply

Posts: 2160
Als je voorkeur uit gaat naar een "cross" model wat geen tsx is. Dan zou ik kijken naar een Honda MTX of Honda MT. Goeie brommers met goeie kwaliteit.

Sleutelen houd je toch, maar voor de Honda bromfietsen zijn veel liefhebbers en specialisten die onderdelen voor weinig kunnen aanbieden. Je kunt onderdelen hierzo ook nieuw uit de Honda fabriek bestellen.

 
"Risico is extra leven"
Aprilia RX 50 2003 30-1-2013 22:44 Print reply

Posts: 6717
voor dat budget heb je al best wel redelijke brommers. Als je niet te vele eist en idd maar 60 wil voldoen honda mt/mtx wel. dat zijn oldtimers waar goed onderdelen voor te vinden zijn.

Verder al het nieuwere spul met AM6 loopt ook prima.

Beetje goedkoop, goede kwaliteit (alleen roestige frames):
Rieju RR enz. Moderne brommer met AM6 waar alles voor te krijgen is.

Maar met dit budget en jou wensen kun je eigenlijk best veel bereiken op deze brommermarkt. Sleutelen hou je toch, maar dit zijn brommers waarvoor de onderdelen op iedere hoek wel liggen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
maerijn 30-1-2013 22:45 Print reply

Posts: 2455
Als je geen zin hebt om te sleutelen laat je dat toch gewoon je broers doen?
 
drestar 30-1-2013 22:47 Print reply

Posts: 631
ik zou beter nog twee jaar wachten en lekker voor een auto gaan,dan kun je nog even doorsparen en heb je meer keuze ook
 
HFH 30-1-2013 22:47 Print reply

Posts: 157
idd mt,mtx: als je goed zoekt kun je voor dat geld best een leuke kopen. koop wel een redelijk orgineele en niet een of ander een beun hok. teminste als je geen zin hebt in sleutelen.

mocht er tog wat stuk gaan mt/mtx onderdelen zijn vol op tekrijgen zoals ns1-whisperer als zij.


 
m-serie_ownd..
JB1 30-1-2013 23:26 Print reply

Posts: 14881
http://www.brommerfo...es/detail/33734/last

Dat frame ophalen en zelf een brommer opbouwen, mocht je een blokje gereviseerd willen hebben, dan houd ik mijzelf wel aanbevolen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 30-1-2013 23:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
http://www.brommerfo...es/detail/33734/last

Dat frame ophalen en zelf een brommer opbouwen, mocht je een blokje gereviseerd willen hebben, dan houd ik mijzelf wel aanbevolen


hij wil niet te veel sleutelen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 30-1-2013 23:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


hij wil niet te veel sleutelen.


Als er dingen kapotlopen enzo, daar zit ie aan te denken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PHB 31-1-2013 7:13 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Beter die niet, die is geinfecteerd met senda


heb niet goed bekeken maar volgens mij ist alleen het voorspat bord
 
honda power
Brommers en meer 31-1-2013 8:17 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


heb niet goed bekeken maar volgens mij ist alleen het voorspat bord


En de wielen, als hij zijn brommer niet harder dan 60 wil laten lopen kan er weinig kapot gaan...
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Blommetje 31-1-2013 9:03 Print reply

Posts: 230
Yamaha FS1 vind ik altijd erg vet. Geen idee of ze goed zijn en of er onderdelen voor zijn... Kijk er eens naar. Succes!
 
A great deal of money is invested in this project and we can't allow it to fail

Dit topic is 5548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved