Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mt ploft

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67223 - Honda mt ploft
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crossmotort gek 29-1-2013 13:16 Print topicpost

Posts: 866
Hallo forum leden,
Ik heb lang niet meer gereden op mijn 70cc mt'tje gezien ik mijn knie heb vernield door een val van mijn brommer.
Als ik hem start [koud] gaat dat nog wel goed maar als ik hem warm heb gereden en vol gas rij dan maakt hij een heel blikkerig plof geluid en tikt een beetje.
Kortom hij loopt niet lekker dat was al een tijdje zo ook voordat hij stilhad gestaan.
Ik wil hem graag goed lopend hebben omdat ik hem binnekort ga verkopen.
Greetz Crossbrommert gek
owja ik herrinner me net dat het sinds het vervangen van de lucht filter zo is maar dat lijkt me sterk
 
85cc op m'n achterwiel

ChielO 29-1-2013 13:48 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
Hallo forum leden,
Ik heb lang niet meer gereden op mijn 70cc mt'tje gezien ik mijn knie heb vernield door een val van mijn brommer.
Als ik hem start [koud] gaat dat nog wel goed maar als ik hem warm heb gereden en vol gas rij dan maakt hij een heel blikkerig plof geluid en tikt een beetje.
Kortom hij loopt niet lekker dat was al een tijdje zo ook voordat hij stilhad gestaan.
Ik wil hem graag goed lopend hebben omdat ik hem binnekort ga verkopen.
Greetz Crossbrommert gek
owja ik herrinner me net dat het sinds het vervangen van de lucht filter zo is maar dat lijkt me sterk


Kan zijn dat je oude luchtfilter aardig verstopt was waardoor die minder lucht doorliet, je nieuwe zal dan dus meer door laten waardoor je afstelling veranderd is.

 
Crossmotort gek 29-1-2013 13:52 Print reply

Posts: 866
ik zal is probeeren andere sproeier maar volgens mij heeft het geen zin
 
85cc op m'n achterwiel
ChielO 29-1-2013 14:00 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
ik zal is probeeren andere sproeier maar volgens mij heeft het geen zin


Je geeft zelf al aan dat het begonnen is toen je je luchtfilter vervangen hebt, dus dan lijkt me dat de meest logische oorzaak...
 
Crossmotort gek 29-1-2013 14:02 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Je geeft zelf al aan dat het begonnen is toen je je luchtfilter vervangen hebt, dus dan lijkt me dat de meest logische oorzaak...

moet volgens mij niet veel uitmaken maar de oude is kpot rubber is gescheurd
 
85cc op m'n achterwiel
RstephanK 29-1-2013 14:05 Print reply
Posts: 83
maakt zeker uit! Ik had hetzelfde probleem, rubber was gescheurd, toen deed hij het kut! toen heb ik het rubber dichtgemaakt met tape en toen deed hij het weer super! Het is echt een enorm verschil wat dat luchtfilter met je brommer doet!

 
Crossmotort gek 29-1-2013 14:07 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RstephanK
maakt zeker uit! Ik had hetzelfde probleem, rubber was gescheurd, toen deed hij het kut! toen heb ik het rubber dichtgemaakt met tape en toen deed hij het weer super! Het is echt een enorm verschil wat dat luchtfilter met je brommer doet!


je snapt het denk ik niet want ik bedoel dat mijn oude het rubber der afgescheurt is en dat hij bij de nieuwe raar doet
 
85cc op m'n achterwiel
RstephanK 29-1-2013 16:33 Print reply
Posts: 83
Regel je afstelling maar gewoon!

Ik gaf een voorbeeld wat het luchtfilter voor effect kan hebben. Als je er een ander luchtfilter opzet zul je eerst moeten afstellen. Probeer eerst gewoon even met je luchtschroef te klooien, misschien verhelpt dat het probleem wel. Je begint met 1/2 slag open, en rijd een stukje, dan 1 slag open en rijd weer even, etc..
 
Dscheper 29-1-2013 17:51 Print reply
Posts: 43
Doe der is een nieuwe bougie in. Andere hitregraat.
 
PRO TUNING 29-1-2013 19:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RstephanK
Regel je afstelling maar gewoon!

Ik gaf een voorbeeld wat het luchtfilter voor effect kan hebben. Als je er een ander luchtfilter opzet zul je eerst moeten afstellen. Probeer eerst gewoon even met je luchtschroef te klooien, misschien verhelpt dat het probleem wel. Je begint met 1/2 slag open, en rijd een stukje, dan 1 slag open en rijd weer even, etc..



Wat doet een luchtschroef ?
 
Crossmotort gek 29-1-2013 19:45 Print reply

Posts: 866
Ik zal het morgen als ik tijd heb proberen de sproeier en de luchtschroef proberen

 
85cc op m'n achterwiel
Crossmotort gek 29-1-2013 19:47 Print reply

Posts: 866
Ik vergis me trouwens want ik heb alleen stationair schroef

 
85cc op m'n achterwiel
RstephanK 29-1-2013 21:44 Print reply
Posts: 83
Luchtschroef bepaalt het aantal lucht dat wordt gemengt met benzine. Als je er een ander luchtfilter opzet waar meer lucht door naar binnen wordt gezogen kun je 'm met zo'n luchtschroef weer naar de oude situatie 'nabootsen'. Dat heet afstellen

Luchtschroef lijkt op een klein schroefje, klein stelboutje
 
Henk-88 30-1-2013 8:40 Print reply

Posts: 26703
Zet gewoon je oude luchtfilter er weer op, in dezelfde staat zoals toen 'ie nog goed liep.
Dan staat 'ie vanzelf weer goed afgesteld.

Makkelijker kunnen we het niet maken.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Crossmotort gek 30-1-2013 10:23 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Zet gewoon je oude luchtfilter er weer op, in dezelfde staat zoals toen 'ie nog goed liep.
Dan staat 'ie vanzelf weer goed afgesteld.

Makkelijker kunnen we het niet maken.

die oude is toch kapot
 
85cc op m'n achterwiel
BenjaminDG 30-1-2013 18:36 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RstephanK
Luchtschroef bepaalt het aantal lucht dat wordt gemengt met benzine. Als je er een ander luchtfilter opzet waar meer lucht door naar binnen wordt gezogen kun je 'm met zo'n luchtschroef weer naar de oude situatie 'nabootsen'. Dat heet afstellen

Luchtschroef lijkt op een klein schroefje, klein stelboutje


Nee.

Ik weet niet precies hoe het zit bij 2takt carburateurs maar ofwel:

Regelt die de hoeveelheid lucht voor het stationair mengsel (lijkt me aannemelijker) of is dit misschien een regelbare remlucht sproeier (weet niet of dat bestaat voor een 2takt).

Hoeveelheid lucht die in de benzine wordt gemengd gebeurt in de boring van de carburateur.

Zoveel L lucht per seconde of minuten gaan toch niet door een miniscuul gaatje

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-1-2013 om 18:42 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved