Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Skelter met motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 623 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67211 - Skelter met motor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JelteHuibers 24-1-2013 17:08 Print topicpost
Posts: 1
Hallo,

Ik heb thuis nog een skelter staan waar ik niks meer mee doe.
Nu wou ik hier graag een motorblokje opzetten. Ik heb op een tweedehandssite een 50cc pocketbike gevonden, maar ik denk dat die niet sterk genoeg is. Ik heb ook nog een 125ccblok met 5 versnellingen gevonden. Deze lijkt mij eerder geschikt. Maar hoe kan ik die monteren??? Hoe moet ik het maken zodat ik kan schakelen?

Gr JelteHuibers

Ps. Niet boos worden dat ik niet zoveel begrijp ik ben namelijk 14 en het is een grote droom om een motorskelter te hebben
 

fonsie2 24-1-2013 17:13 Print reply
Posts: 468
motor op het zijspatbord en koppelings hevel aan het stuur maken en schakelen kun je wel iets op verzinnen met stangen
 
if it aint dutch it aint much
shirioko 24-1-2013 17:18 Print reply

Posts: 2273
Ga Googlen. Er zijn genoeg mensen die zoiets gedaan hebben. Of ga er een nachtje over slapen, de boel een beetje op papier schetsen.

Eerste vraag is natuurlijk: kan je uberhaupt lassen? Want een 125cc blok kan je niet even snel vastplakken met ducttape. Ik had mijn 4takt blokken in mijn brommers gehangen aan subframes die ik in elkaar had geschroefd, maar ik denk niet dat je skelter frame stevig genoeg is om daar 8mm gaten in te boren.

Loopt het blok? Is het blok compleet (ontsteking, carburateur enz)? Heb je elektrische start of kickstart?
 
arjensik 24-1-2013 17:19 Print reply

Posts: 552
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/6478
kwam ik ook nog tegen als je een beetje kan lassen lukt dit ook wel en dan heb je het versnellingspookje direct goed zitten
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Santa Cruz 24-1-2013 17:42 Print reply

Posts: 716
een 50cc brommermotortje zal het eenvoudigst te maken zijn onder je skelter. Je kan de motor dan proberen daar op te hangen waar je trappers normaal zitten of achter het zadel is ook wel plaats. Het tandwiel op de achteras van je skelter best vervangen door een groter tandwiel.
Het beste is eigenlijk een complete brommer te zoeken. Dan kan je de hele overbrenging overzetten en heb je alles van elektriciteit, carburator enzo.

Stel je gaat voor de 125cc motor:
Denk er dan maar even over dat daar heel wat meer pit inzit! Je standaard skelter zal dat "geweld" niet lang verdragen. Om te beginnen zal je achteras het helemaal niet lang uithouden. Remmen is nog zo iets.
In dit geval zou ik van nul af aan beginnen en een heel nieuw chassis bouwen.

Op youtube kun je wel wat filmpjes vinden van mensen die zelf een skelter hebben gebouwd. Probeer anders via die weg contact te maken

In ieder geval veel succes

 
2takt of 4takt? Supermotard!
shirioko 24-1-2013 18:17 Print reply

Posts: 2273
Een 125cc 4takt blokje uit China heeft niet zo gek veel pit.
Gevaar is dat hij een koppeling heeft en dat je die per ongeluk laat schieten in hoge toeren, want dan klapt je frame waarschijnlijk dubbel.

Ander nadeel is dat 4takt gaat bokken in lage toeren, wat ook niet al te best is voor je frame.
Ik zou dan ook voor een 50cc of 70cc blok gaan, heb je ook geen gezeik met koppelen en schakelen en kan je je richten op sturen en remmen

EDIT
50cc of 70cc automaat dus (Puch o.i.d.)

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 24-1-2013 om 18:18 uur.
 
Stardust 24-1-2013 18:37 Print reply
Posts: 72
ik heb nog een 3pk briggs & stratton motortje liggen met centrifugale koppeling voor 65 euris mag je em hebben
 
fonsie2 24-1-2013 18:42 Print reply
Posts: 468
wij hadden een 100cc 4 takt robbin engine gebruikt met een scooter overbrenging zodat ie stil kon staan. van de motor naar de scooter overbrenging een v snaar en vanaf de scooter overbrening naar de as een ketting werkte goed! alleen zorgen dat je alles recht heb anders vliegt de ketting eraf! en we hadden de scooter overbrenging met een scharnier vastgezet zodat je de ketting/ v snaar kon spannen
 
if it aint dutch it aint much
Santa Cruz 24-1-2013 19:04 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Een 125cc 4takt blokje uit China heeft niet zo gek veel pit.
Gevaar is dat hij een koppeling heeft en dat je die per ongeluk laat schieten in hoge toeren, want dan klapt je frame waarschijnlijk dubbel.

Ander nadeel is dat 4takt gaat bokken in lage toeren, wat ook niet al te best is voor je frame.
Ik zou dan ook voor een 50cc of 70cc blok gaan, heb je ook geen gezeik met koppelen en schakelen en kan je je richten op sturen en remmen

EDIT
50cc of 70cc automaat dus (Puch o.i.d.)

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 24-1-2013 om 18:18 uur.


Ik zat eigenlijk met een 2taktblok in mn hoofd toen ik dat alineaatje schreef
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved