Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tik bij schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67204 - tik bij schakelen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joepevenga 23-1-2013 17:47 Print topicpost
Posts: 6
hallo, als ik mijn rieju rr sport (am6 blok) in de eerst versnelling zet hoor ik een harde tik en als ik niet genoeg gas geef slaat hij af weet iemand waar dit aan kan liggen?
 

j0ren 23-1-2013 18:11 Print reply

Posts: 1298
Of je maakt teveel toeren zodra je hem in de 1 zet, of je trapt niet hard genoeg op het schakelpookje.

Een versnellingsbak klikt altijd als je van versnelling wisselt.

Het uitvallen heeft meer te maken met een te los afgestelde koppeling denk ik.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
rrooyy24 23-1-2013 18:16 Print reply

Posts: 92
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joepevenga
hallo, als ik mijn rieju rr sport (am6 blok) in de eerst versnelling zet hoor ik een harde tik en als ik niet genoeg gas geef slaat hij af weet iemand waar dit aan kan liggen?


dit probleem komt me bekend voor heb het zelf ook gehad heb de koppeling zelf nagekeken en de koppelings platen vervangen
 
Wie niet waagt blijft maagd
Santa Cruz 23-1-2013 18:16 Print reply

Posts: 716
Je olie is wss nog te dik. Je koppeling grijpt een beetje, gevolg: je brommer valt uit zodra je hem in eerste tikt.
Mooi laten warmdraaien (ook geen half uur natuurlijk). Als het probleem blijft ookal staat de brommer warm, even je koppeling afstellen zoals reeds gezegd
 
2takt of 4takt? Supermotard!
ChielTZR 23-1-2013 18:26 Print reply

Posts: 6016
Valt me eigenlijk wel op dat er ontiegelijk veel brommers zijn waarbij dit het geval is (plakkende plaatjes).

bij mijn twee voertuigen is het in elk geval zo terwijl er net beide nieuwe olie in zit. Daarnaast ook veel gevallen op bf... raar.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lytseleen 23-1-2013 18:34 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Valt me eigenlijk wel op dat er ontiegelijk veel brommers zijn waarbij dit het geval is (plakkende plaatjes).

bij mijn twee voertuigen is het in elk geval zo terwijl er net beide nieuwe olie in zit. Daarnaast ook veel gevallen op bf... raar.

komt natuurlijk door de temperatuur van de olie.. olie word dikker/stroperig dus dan gaat het veel meer plakken. dus zo raar is het niet, beter loop je een klein beetje mee als je hem in de 1 zet dit scheelt ook al een end.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielTZR 23-1-2013 18:37 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

komt natuurlijk door de temperatuur van de olie.. olie word dikker/stroperig dus dan gaat het veel meer plakken. dus zo raar is het niet, beter loop je een klein beetje mee als je hem in de 1 zet dit scheelt ook al een end.


Ja weet ik.
maar mijne hebben het zomers ook nog wel hoor, hetzij in mindere mate.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
j0ren 23-1-2013 18:50 Print reply

Posts: 1298
Mijn ervaring is dat het met het stationair toerental te maken heeft.
Zodra een brommer in de versnelling staat heeft hij altijd een beetje weerstand, ook al ik de koppeling ingetrokken. En dan met name wanneer hij koud is door de dikke olie.
Wanneer jij dus je stationair toerental zo laag hebt staan dat hij nét niet uitvalt kan het zijn dat hij uitvalt wanneer je hem in de versnelling zet.
Zelfde verschijnsel al bij veel brommers opgelost door gewoon stationairschroef iets in te draaien.

Plakkende plaatjes is heel snel gezegd, terwijl het vaak niet zo is hoor
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 23-1-2013 18:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Mijn ervaring is dat het met het stationair toerental te maken heeft.
Zodra een brommer in de versnelling staat heeft hij altijd een beetje weerstand, ook al ik de koppeling ingetrokken. En dan met name wanneer hij koud is door de dikke olie.
Wanneer jij dus je stationair toerental zo laag hebt staan dat hij nét niet uitvalt kan het zijn dat hij uitvalt wanneer je hem in de versnelling zet.
Zelfde verschijnsel al bij veel brommers opgelost door gewoon stationairschroef iets in te draaien.

Plakkende plaatjes is heel snel gezegd, terwijl het vaak niet zo is hoor


Ja oke, maar wat zijn plakkende platen.
Ik bedoel, platen die voor 50% plakken is genoeg om dat ding bij een beetje gas uit te laten vallen.

Zou toch zo moeten zijn dat het met een klein tikje in de versnelling zit zonder dat het ding onder je reet vandaan schiet
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
TZRBart 23-1-2013 19:47 Print reply
Posts: 946
Mijn tzr heeft bij een koude start (dus als hij buiten kijkt na een nachtje slapen) ook last van platen die een beetje plakken... Dat kan geen kwaad, desnoods duw je hem ietsje vooruit, dan klapt het wat minder hard.
 
.luuk 23-1-2013 19:54 Print reply

Posts: 1483
Ik duwde m met zulke kou altijd ff heen en weer in zijn versnelling, met koppeling in.
 
TZRBart 23-1-2013 20:03 Print reply
Posts: 946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
Ik duwde m met zulke kou altijd ff heen en weer in zijn versnelling, met koppeling in.


Ja dat doe ik soms ook, dat wil ook wel eens helpen, maar echt kwaad zal het niet kunnen.
 
joepevenga 23-1-2013 21:37 Print reply
Posts: 6
oke bedankt voor de tips maar bij mij is het echt een klap hebben meer mensen dit die een am6 blok hebben want het is al zo sinds ik hem gekocht heb bij mijn yamaha rd heb ik ook wel een tikje maar dat is echt niets vergeleken met de klap die ik hoor bij mijn rieju
 
j0ren 24-1-2013 8:14 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joepevenga
oke bedankt voor de tips maar bij mij is het echt een klap hebben meer mensen dit die een am6 blok hebben want het is al zo sinds ik hem gekocht heb bij mijn yamaha rd heb ik ook wel een tikje maar dat is echt niets vergeleken met de klap die ik hoor bij mijn rieju


Probeer je koppelingshendel eens wat strakker te stellen zonder dattie gaat slippen tijdens het rijden.
Als je hem in de 1 zet vanuit stilstand moet je zo min mogelijk toeren maken. De 1 klapt altijd hard.
Ook kan het helpen wat harder op het schakelpookje te stampen zoals ik al zei. Dus niet heel rustig je voet erop laten zakken, maar echt een wat snellere beweging.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 2711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved