Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - maakt het uit of je 50cc cilinderkop hebt of 70cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67195 - maakt het uit of je 50cc cilinderko...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RobinGremmer 20-1-2013 21:00 Print topicpost
Posts: 2
hallo
een vriend van me zei dat het niet uitmaakt of je nou 50cc kop hebt of een 70cc is dat ook zo?
 

JB1 20-1-2013 21:02 Print reply

Posts: 14881
hallo
een vriend van me zei dat het niet uitmaakt of je nou 50cc zuiger hebt of een 70cc is dat ook zo?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 20-1-2013 21:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinGremmer
hallo
een vriend van me zei dat het niet uitmaakt of je nou 50cc kop hebt of een 70cc is dat ook zo?


hangt er vanaf welke brommer

am6 dan wordt het een sootje, puch enz schijnt het te kunnen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
derbi ftw 20-1-2013 21:09 Print reply

Posts: 452
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
hallo
een vriend van me zei dat het niet uitmaakt of je nou 50cc zuiger hebt of een 70cc is dat ook zo?


hahahaah ja
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
RobinGremmer 20-1-2013 21:10 Print reply
Posts: 2
oh oke ik heb zelf een puch
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-1-2013 22:44 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
ligt er inderdaad aan welke brommer je hebt want elk merk berekent zijn eigen cilinderkop zelf en soms komt het overeen met een 50cc cilinderkop[...]



Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 20-1-2013 om 21:35 uur.



Nee, dat komt t nooit! Je zit toch met een diameter verschil in je zuiger?
 
Aprilia RX 50 2003 20-1-2013 22:47 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Nee, dat komt t nooit! Je zit toch met een diameter verschil in je zuiger?


sommige past t wel, maar zal nooit optimaal wezen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-1-2013 22:49 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


sommige past t wel, maar zal nooit optimaal wezen.

Hij heeft t over optimaal berekende koppen... Dat t bij een puch wel lam is een ander verhaal
 
der Chef 21-1-2013 10:05 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Nee, dat komt t nooit! Je zit toch met een diameter verschil in je zuiger?

Niet helemaal, een 70cc airsal van puch heeft een zuiger waarvan de bovenkant zo loopt _/ _ dus rondom de zuiger zit een platte rand waardoor je een 50cc kop kunt gebuiken.

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 21-1-2013 om 19:58 uur.
 
Brommers en meer 21-1-2013 10:40 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinGremmer
hallo
een vriend van me zei dat het niet uitmaakt of je nou 50cc kop hebt of een 70cc is dat ook zo?


wat voorn cilinder heb je
50 kop op een 70 is laagtoeriger dan een 70 met een 70 dan wordt je brommer gelijk hoogtoeriger, is net wat jij wilt
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
PRO TUNING 21-1-2013 10:43 Print reply

Posts: 4000
Bereken je MSV dan weet je of het kan
 
Mr.Trololo 22-1-2013 15:19 Print reply

Posts: 194
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


wat voorn cilinder heb je
50 kop op een 70 is laagtoeriger dan een 70 met een 70 dan wordt je brommer gelijk hoogtoeriger, is net wat jij wilt


g*dver zeg ! wat een onzin :(

het enige verschillen zijn eventueel : compressieverhouding , squish , en vorm van de verbrandingskamer, heeft dit invloed op het hoogtoerigheid van een cilinder ? nee, alleen de timingen en de uitlaat hebben hier veel invloed op, het is wel zo dat hoe hoger de compressie is, hoe moeilijker het is om de zuiger naar het bdp te krijgen, dus draai je minder toeren, maar dit zul je niet snel merken, en dit heeft nog steeds geen invloed op de powerband zelf.



Dit bericht is gewijzigd door Mr.Trololo op 22-1-2013 om 15:20 uur.
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
JB1 22-1-2013 15:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Trololo
[...]


g*dver zeg ! wat een onzin :(

het enige verschillen zijn eventueel : compressieverhouding , squish , en vorm van de verbrandingskamer, heeft dit invloed op het hoogtoerigheid van een cilinder ? nee, alleen de timingen en de uitlaat hebben hier veel invloed op, het is wel zo dat hoe hoger de compressie is, hoe moeilijker het is om de zuiger naar het bdp te krijgen, dus draai je minder toeren, maar dit zul je niet snel merken, en dit heeft nog steeds geen invloed op de powerband zelf.



Dit bericht is gewijzigd door Mr.Trololo op 22-1-2013 om 15:20 uur.


Een kop heeft er toch echt invloed op
Ga jij maar eens rijden met een kop met een te hoge compressieverhouding. Dan gaat dat ding detoneren als een gek, eens zien hoeveel vermogen je overhoud.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mr.Trololo 22-1-2013 15:41 Print reply

Posts: 194
@jb1

ja, dat klopt zeker, maar een 70cc kop voor een puch geeft niet zo veel compressie dat de brommer gaat pingelen, ik blijf er bij dat je cilinder niet laag of hoog toeriger wordt door een 50cc of 70cc kop te gebruiken
 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]
JB1 22-1-2013 15:44 Print reply

Posts: 14881
Zeg dan niet dat het geen invloed heeft
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mr.Trololo 22-1-2013 15:54 Print reply

Posts: 194
heb ik niet gezegd ?

Quote:
het is wel zo dat hoe hoger de compressie is, hoe moeilijker het is om de zuiger naar het bdp te krijgen, dus draai je minder toeren, maar dit zul je niet snel merken

 
[quote] dit gaat toch nooit lopen je hele karter moet nieuw en bovendien blijfdt de smering er nu niet in! [/quote]

Dit topic is 4616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved