Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2013 20:52 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
hallo,
ik heb een yamaha aerox uit 2001 met een 70cc en 24mm carburateur en de uitlaat is yasuni c16
is het mogelijk om zo'n brute set up naar 55-60 km/h de begrenzen?
met een euro begrenzer?
zeker wel, alleen t valt wel op.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
j0ren |
20-1-2013 22:20 |
Posts: 1298 |
Als je je zo'n setup in elkaar hebt gezet en ermee gaat rijden moet je ook de risico's accepteren. En daaronder valt niet alleen een kleine boete..
Je kunt hem misschien begrenzen naar een kilometertje of 80, maar als je lager gaat gaat hij stotteren en valt het op.
Als de politie vermoed dat je hem hebt begrensd heb je alleen nog maar meer problemen
succes
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2013 22:21 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Als je je zo'n setup in elkaar hebt gezet en ermee gaat rijden moet je ook de risico's accepteren. En daaronder valt niet alleen een kleine boete..
Je kunt hem misschien begrenzen naar een kilometertje of 80, maar als je lager gaat gaat hij stotteren en valt het op.
Als de politie vermoed dat je hem hebt begrensd heb je alleen nog maar meer problemen
succes
als je de juiste begrenser hebt en je doet m goed afstellen dan merk je er niet zoveel van.
Die van mij loopt 110, met de begrenser goed afgesteld loopt ie 60. t kan minder maar 60 is mooie snelheid, trekt minder argwaan. en je kunt geen stotter merken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
GRIEVINK |
20-1-2013 22:45 |
Posts: 259 |
T is wel mogelijk.
Vind je het niet een beetje opvallen met die specs??
|
|
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis! |
|
jeroentjen13 |
20-1-2013 22:53 |
Posts: 850 |
50cc erop en 14mm carb, direct ook een stuk zuiniger
|
|
|
|
maxxx11 |
21-1-2013 10:52 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
als je de juiste begrenser hebt en je doet m goed afstellen dan merk je er niet zoveel van.
Die van mij loopt 110, met de begrenser goed afgesteld loopt ie 60. t kan minder maar 60 is mooie snelheid, trekt minder argwaan. en je kunt geen stotter merken.
mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan??
|
|
[blue]Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee? Ja maar wel op de snelweg jongeman![/blue] |
|
Brommers en meer |
21-1-2013 10:54 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
50cc erop en 14mm carb, direct ook een stuk zuiniger
alleen zit op een standaart scooter 17,5 mm carb
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
Aprilia RX 50 2003 |
21-1-2013 11:10 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxxx11
[...]
mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan??
http://www.josdijkma...od&productId=196
deze, met de ene stel je in hoeveel hij begrenst, met de ander werk je de stotter weg.
was wel voor een am6 schakelbrommer. maar scooter is t nog makkelijker onopvallend te maken lijkt me omdat je geen vaste overbrenging hebt en je eindsnelheid dus afhankelijk is van hoeveel de vario ''uitzet''
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jeroentjen13 |
21-1-2013 12:40 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]
alleen zit op een standaart scooter 17,5 mm carb
neem dan 50cc met 17,5mm carb zal toch zuiniger en trager zijn dan 70 en 24mm
|
|
|
|
JB1 |
21-1-2013 13:07 |
Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
21-1-2013 18:04 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1716680
Maar dit is wel een scooter, die draaien continu hoge toeren of het nu 50 of 70cc is.
Veel cc met een schakel brommer kan je zwaarder vertanden en dan rustiger rijden met minder gas.
|
|
|
|
bartbrouwer |
21-1-2013 19:34 |
Posts: 529 |
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?
dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?
|
|
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125 |
|
Diamond0313 |
22-1-2013 18:28 |
Posts: 435 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?
dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?
een scooter heeft geen versnellingen
|
|
|
|
ChielTZR |
22-1-2013 18:44 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
ik begin me nou ook iets af te vragen he, als je je cilinder tuned dat ie mooi hard loopt en veel toeren maakt maar toch wilt dat ie maar 60 loopt ofzo he, zouden daar ook begrenzers voor zijn?
dat je wel gewoon in alle vernsnellingen door kunt rammen in volle toeren maar dat ie bij de 60km/h niet meer sneller wil?
In zon geval zul je je ontsteking moeten begrenzen op een maximaal toerental. Je wilt wel het maximale toerental hebben in de lagere versnellingen, dus zul je een schakeling moeten maken die ergens een signaal oppikt in welke versnelling je blok zit (wals of schakelpedaal).
Wat miss ook kan is een schakeling maken die gps geschakeld is, maar daar heb je dan op de rollerbank weer niks aan.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|