Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Uitlaat omlassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67190 - Uitlaat omlassen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 19-1-2013 23:57 Print reply

Posts: 2160
Nah, dat is misschien wat overdreven. Maar die dingen zijn in ieder geval al heeeeel oud en hebben altijd in de schuur gelegen waar het weer net zo is als buiten de schuur. vochtig als de pest.

Bovendien is dat uitlaatje vrij dun en brand je overal gaten in met de dunste elektroden op de laagste stand

Tig of autogeen heb ik niet bij huis om dat voor me kaar te krijgen :(
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 20-1-2013 0:06 Print reply

Posts: 4605
Met mig/mag lukt dat kun je ook netjes dun materiaal lassen.

Is makkelijker dan tig.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-1-2013 om 0:06 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Ice Ap rs50 20-1-2013 2:00 Print reply

Posts: 7149
Ik zou toch TIG lassen als je de kans hebt, niet iedereen heeft het materiaal natuurlijk. Anders met een goeie halfautomaat lukt het ook wel.
 
GTI - GTD - BMW
NS1-Whisperer 20-1-2013 2:17 Print reply

Posts: 2160
thuis hebben we alleen maar een electrode apparaat. Kun je op zich heel mooi mee lassen alleen het hele dunne materiaal is amper te doen...
Wil er nog wel een keer en goed tig apaaraat bij hebben.
 
"Risico is extra leven"
Ice Ap rs50 20-1-2013 9:37 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
thuis hebben we alleen maar een electrode apparaat. Kun je op zich heel mooi mee lassen alleen het hele dunne materiaal is amper te doen...
Wil er nog wel een keer en goed tig apaaraat bij hebben.


ik ook, voor carroserie is een tig wel aan te raden ook.
 
GTI - GTD - BMW
kpotmake 20-1-2013 10:02 Print reply

Posts: 3065
een elektrode aparaat kun je ook vrij eenvoudig en goedkoop ombouwen naar een primitief tig apparaat
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
lytseleen 20-1-2013 14:20 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
een elektrode aparaat kun je ook vrij eenvoudig en goedkoop ombouwen naar een primitief tig apparaat
voor deze prijs zou ik er niet een ombouwen. alleen moet je bij dezen eerst het materiaal aan raken wil je hem opstarten met het lassen.
http://www.marktplaa...&previousPage=lr
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielO 20-1-2013 14:45 Print reply

Posts: 322
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik was sws al van plan om ze met tig te lassen, lijkt mooier en heb er afgelopen weken tijdens m'n stage veel mee kunnen oefenen.
Maar nou heb ik eigenlijk nog steeds niet echt antwoord op mijn vraag..

Wat voor effect zal dit hebben op de prestaties van de uitlaat als ik de voorbocht zo van stukken buismateriaal maak?
En als de voorbocht iets langer word, heeft dat nog effect?

Heb nog effe nieuwe tekening gemaakt waarbij er meerdere segmenten zijn en de bocht dan soepeler verloopt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je toch die voorbocht gaat maken, maak er een paar conussen bij en maak een complete zelfbouw uitlaat.

Laat je van te voren een berekening uitvoeren, en vanuit daar ga je bouwen.

Mooier en beter als de homoet. En als je het zelf kan ook nog stukken goedkoper.


Zie het eerlijk gezegd niet zitten om de expansie gedeeltes los te slijpen en meerdere tussen te zetten of wat dan ook.
De uitlaat presteert naar mijn mening al goed genoeg, gaat mij puur om de voorbocht om te lassen.
 
BenjaminDG 20-1-2013 17:39 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
voor deze prijs zou ik er niet een ombouwen. alleen moet je bij dezen eerst het materiaal aan raken wil je hem opstarten met het lassen.
http://www.marktplaa...&previousPage=lr


Dan kun je beter een laspost zoeken met meer ampere want 80A is wel heel weinig.

Dikkere stukken kan je dan al vergeten.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 21-1-2013 0:59 Print reply

Posts: 29286
Die bocht hoef je niet uit zoveel conussen te maken, gezien de rest van de uitlaat ook niet optimaal is merk je dit niet. Alleen maar werk voor niks.

Ik bedoelde trouwens niet de homoet uit elkaar halen, maar een complete zelfbouw uitlaat maken.
Maar als de homoet goed genoeg voor je is, dat is dit natuurlijk wel minder werk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-1-2013 om 0:59 uur.
 
lytseleen 21-1-2013 19:51 Print reply

Posts: 1025
gewoon de bocht ongeveer de zelfde lengte na maken dat je hem uit meerdere stukken maakt zal je toch niet merken in het vermogen. weet niet precies wat het effect is als de lengte van de voorbocht langer is maar als de uitlaat langer word word hij laagtoeriger.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielO 21-1-2013 20:20 Print reply

Posts: 322
Vanmiddag op school maar eens leuk aan het knutselen geweest.



Originele hoek van de bocht was 90 graden, zelfgemaakte is 110.

Wss wel iets te ver maar moet toch nog stukje langer worden dus word nog aan gewerkt.




Vrijdag hele zooitje mee naar school en ter plaatse alles uitlijnen en in mekaar bakken en braden
 
lytseleen 21-1-2013 20:49 Print reply

Posts: 1025
wat voor materiaal dikte gebruik je? en als je de bocht iets rechter wilt hebben moet je hem even warm stoken tussen 2 las naden aan de kan waar hij heen krimpen moet.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
ChielO 21-1-2013 20:56 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
wat voor materiaal dikte gebruik je? en als je de bocht iets rechter wilt hebben moet je hem even warm stoken tussen 2 las naden aan de kan waar hij heen krimpen moet.


2mm, maar uiteinden moeten toch nog iets aangepast worden dus komt nog wel.
Wou er nog een recht stuk van +- 2/3cm aan maken zodat ophangpunt ook beter overeen komt, lijkt me niet dat dat al te veel effect heeft op toeren gebied toch?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-1-2013 9:47 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


2mm, maar uiteinden moeten toch nog iets aangepast worden dus komt nog wel.
Wou er nog een recht stuk van +- 2/3cm aan maken zodat ophangpunt ook beter overeen komt, lijkt me niet dat dat al te veel effect heeft op toeren gebied toch?


2mm? Neem volgende keer anders meteen dikwandige stoompijp
 

Dit topic is 8245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved