Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Uitlaat omlassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67190 - Uitlaat omlassen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielO 17-1-2013 18:09 Print topicpost

Posts: 322
Ik heb een poos geleden via marktplaats een Homoet uitlaat gekocht voor mijn Honda MB.
In de advertentie stond dat die voor MT en MB was.
toen ik hem thuis had paste die dus niet echt, vorige eigenaar had hem onder zijn MT gehad.
Nou heb ik hem eerst gewoon met een brander voor aan de bocht goed verhit en iets bij gebogen zodat die er nog redelijk onder paste.
Maar achterste ophangpunt komt nog niet overeen met die op het frame dus wil ik hem alsnog gaan omlassen.
Ik was van plan om de hele voorste bocht tot de expansie opnieuw te maken zoals op de tekening.



Zou dit effect hebben op z'n prestaties als ik hem zo uit losse stukken buis maak?

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 17-1-2013 om 18:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 17-1-2013 om 18:24 uur.
 

Cas DT 17-1-2013 18:11 Print reply

Posts: 3131
Het is toch veel makkelijker om de ophanging aan te passen?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
ChielO 17-1-2013 18:18 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Het is toch veel makkelijker om de ophanging aan te passen?


Gaat niet alleen om het ophangpunt.
Hele positie van de pijp staat scheef, steekt er bij de demper nu +-25 cm uit vanaf het frame.


 
mbx-genieter 17-1-2013 18:37 Print reply
Posts: 758
Lijkt alsof die van een nsr is.
Aangezien je de bocht al moet verbuigen en aan de ophanging te zien.
 
WestlandMB 17-1-2013 18:38 Print reply

Posts: 1338
Ik heb zelf nog een mb, mocht je bepaalde afmetingen willen kan ik het voor je opmeten.

Maar in jou positie zou ik hem verkopen en een uitlaat kopen die op een mb hoort. Kost je denk alleen wat verzendkosten, nadat je de mt pijp verkocht hebt. (ik heb nog een 50-70 homoet voor mb liggen, bij interesse stuur je maar een pb)

edit
@mbx-genieter
nsr is het zoiezo niet, die bocht loopt verder door, en het stuk na de expansie zit een pijpje schuin op, wanneer later pas de demper komt.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 17-1-2013 om 18:39 uur.
 
Santa Cruz 17-1-2013 18:41 Print reply

Posts: 716
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt
 
2takt of 4takt? Supermotard!
NS1-Whisperer 17-1-2013 18:49 Print reply

Posts: 2160
Ik zou hem een centimeter of 2 na de flens afzagen en de flens monteren en de uitlaat erbij houden en de boel even aftekenen en dan eraf halen en even vastpunten. Monteren en kijken of die goed is, aflassen en voila. Zo heb ik mijn gilardoni uitlaat aangepast voor de kuip...

Als het een draaibare flens is raad ik aan om hem dan schuin af te zagen. Dan kun je het voorste stukje draaien zodat die onder een hoek komt te staan.

zal eens even speuren op de pc of ik er nog een fototje van heb
 
"Risico is extra leven"
honda fryslan 17-1-2013 19:05 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt


mooi verhaal van internet..


 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ChielO 17-1-2013 19:06 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik heb zelf nog een mb, mocht je bepaalde afmetingen willen kan ik het voor je opmeten.

Maar in jou positie zou ik hem verkopen en een uitlaat kopen die op een mb hoort. Kost je denk alleen wat verzendkosten, nadat je de mt pijp verkocht hebt. (ik heb nog een 50-70 homoet voor mb liggen, bij interesse stuur je maar een pb)

edit
@mbx-genieter
nsr is het zoiezo niet, die bocht loopt verder door, en het stuk na de expansie zit een pijpje schuin op, wanneer later pas de demper komt.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 17-1-2013 om 18:39 uur.


Dingen als radiusen enzo zouden wel handig zijn, zal wel effe keertje bericht doen welke maten handig zouden zijn.
Weer verkopen en inruilen had wel gekund maar dan zou ik hem ook weer fatsoenlijk terug moeten buigen en vind dit opzich ook wel een leuke uitdaging.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt



Hoeken tussen de segmenten zijn nu 22graden, zouden opzich nog wel keer doormidden kunnen als dat een betere doorgang zou geven
 
NS1-Whisperer 17-1-2013 19:40 Print reply

Posts: 2160
Foto's van mijn creatie:










Geheel:

 
"Risico is extra leven"
kpotmake 19-1-2013 13:17 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Foto's van mijn creatie:





welke rotte vogel heeft daar overheen gescheten?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 19-1-2013 om 13:18 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
bennietbeun 19-1-2013 13:32 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Foto's van mijn creatie:


afbeelding

Geheel:
[url=http://i1199.photobucket.com/albums/aa470/Roy_Snelting/DSC01013-1_zps11b96f40.jpg[/IMG][IMG]http://i1199.photobucket.com/albums/aa470/Roy_Snelting/DSC00973_zps5e013aca.jpg]afbeelding[/url]



mooie demper
 
HFH 19-1-2013 23:05 Print reply

Posts: 157
afblijven van die homoet! zouw dood en dood zonde zijn als je er zelf wat aan zou veranderen. verpatsen en een mb homoet kopen!
kun je zelfs nog wel eens winst boeken ook nog ,wand er zijn altijd van de gasten met van die niet pasende onderlangs uitlaten op mt's.
die willen hem graag hebben.
 
m-serie_ownd..
kenny77 19-1-2013 23:07 Print reply

Posts: 29286
Als je toch die voorbocht gaat maken, maak er een paar conussen bij en maak een complete zelfbouw uitlaat.

Laat je van te voren een berekening uitvoeren, en vanuit daar ga je bouwen.

Mooier en beter als de homoet. En als je het zelf kan ook nog stukken goedkoper.
 
NS1-Whisperer 19-1-2013 23:30 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

welke rotte vogel heeft daar overheen gescheten?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 19-1-2013 om 13:18 uur.



30+ jaar oude elektroden die opgeslagen lagen in een bak water en dan krijg je zulke keutels
 
"Risico is extra leven"
kpotmake 19-1-2013 23:54 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



30+ jaar oude elektroden die opgeslagen lagen in een bak water en dan krijg je zulke keutels

waarom bewaar je je elektroden in een bak met water
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 8244 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved