Cas DT |
17-1-2013 18:11 |
Posts: 3131 |
Het is toch veel makkelijker om de ophanging aan te passen?
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
ChielO |
17-1-2013 18:18 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Het is toch veel makkelijker om de ophanging aan te passen?
Gaat niet alleen om het ophangpunt.
Hele positie van de pijp staat scheef, steekt er bij de demper nu +-25 cm uit vanaf het frame.
|
|
|
|
mbx-genieter |
17-1-2013 18:37 |
Posts: 758 |
Lijkt alsof die van een nsr is.
Aangezien je de bocht al moet verbuigen en aan de ophanging te zien.
|
|
|
|
WestlandMB |
17-1-2013 18:38 |
Posts: 1338 |
Ik heb zelf nog een mb, mocht je bepaalde afmetingen willen kan ik het voor je opmeten.
Maar in jou positie zou ik hem verkopen en een uitlaat kopen die op een mb hoort. Kost je denk alleen wat verzendkosten, nadat je de mt pijp verkocht hebt. (ik heb nog een 50-70 homoet voor mb liggen, bij interesse stuur je maar een pb)
edit
@mbx-genieter
nsr is het zoiezo niet, die bocht loopt verder door, en het stuk na de expansie zit een pijpje schuin op, wanneer later pas de demper komt.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 17-1-2013 om 18:39 uur.
|
|
|
|
Santa Cruz |
17-1-2013 18:41 |
Posts: 716 |
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
NS1-Whisperer |
17-1-2013 18:49 |
Posts: 2160 |
Ik zou hem een centimeter of 2 na de flens afzagen en de flens monteren en de uitlaat erbij houden en de boel even aftekenen en dan eraf halen en even vastpunten. Monteren en kijken of die goed is, aflassen en voila. Zo heb ik mijn gilardoni uitlaat aangepast voor de kuip...
Als het een draaibare flens is raad ik aan om hem dan schuin af te zagen. Dan kun je het voorste stukje draaien zodat die onder een hoek komt te staan.
zal eens even speuren op de pc of ik er nog een fototje van heb
|
|
"Risico is extra leven" |
|
honda fryslan |
17-1-2013 19:05 |
Posts: 1914 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt
mooi verhaal van internet..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
ChielO |
17-1-2013 19:06 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Ik heb zelf nog een mb, mocht je bepaalde afmetingen willen kan ik het voor je opmeten.
Maar in jou positie zou ik hem verkopen en een uitlaat kopen die op een mb hoort. Kost je denk alleen wat verzendkosten, nadat je de mt pijp verkocht hebt. (ik heb nog een 50-70 homoet voor mb liggen, bij interesse stuur je maar een pb)
edit
@mbx-genieter
nsr is het zoiezo niet, die bocht loopt verder door, en het stuk na de expansie zit een pijpje schuin op, wanneer later pas de demper komt.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 17-1-2013 om 18:39 uur.
Dingen als radiusen enzo zouden wel handig zijn, zal wel effe keertje bericht doen welke maten handig zouden zijn.
Weer verkopen en inruilen had wel gekund maar dan zou ik hem ook weer fatsoenlijk terug moeten buigen en vind dit opzich ook wel een leuke uitdaging.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Santa Cruz
Hoeken in de uitlaatbocht zorgen voor turbulenties. Iets wat te vermijden is. Maar ik denk dat je niet veel andere keuze hebt. Je kunt misschien proberen meer segmenten te maken? Waardoor de overgang wat vloeiender wordt
Hoeken tussen de segmenten zijn nu 22graden, zouden opzich nog wel keer doormidden kunnen als dat een betere doorgang zou geven
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
17-1-2013 19:40 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kpotmake |
19-1-2013 13:17 |
|
bennietbeun |
19-1-2013 13:32 |
Posts: 817 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Foto's van mijn creatie:
afbeelding
Geheel:
[url=http://i1199.photobucket.com/albums/aa470/Roy_Snelting/DSC01013-1_zps11b96f40.jpg[/IMG][IMG]http://i1199.photobucket.com/albums/aa470/Roy_Snelting/DSC00973_zps5e013aca.jpg]afbeelding[/url]
mooie demper
|
|
|
|
HFH |
19-1-2013 23:05 |
Posts: 157 |
afblijven van die homoet! zouw dood en dood zonde zijn als je er zelf wat aan zou veranderen. verpatsen en een mb homoet kopen!
kun je zelfs nog wel eens winst boeken ook nog ,wand er zijn altijd van de gasten met van die niet pasende onderlangs uitlaten op mt's.
die willen hem graag hebben.
|
|
m-serie_ownd.. |
|
kenny77 |
19-1-2013 23:07 |
Posts: 29286 |
Als je toch die voorbocht gaat maken, maak er een paar conussen bij en maak een complete zelfbouw uitlaat.
Laat je van te voren een berekening uitvoeren, en vanuit daar ga je bouwen.
Mooier en beter als de homoet. En als je het zelf kan ook nog stukken goedkoper.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
19-1-2013 23:30 |
|
kpotmake |
19-1-2013 23:54 |
|