Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Setup puch maxi 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67185 - Setup puch maxi 50cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ijzeren Rinus 14-1-2013 23:06 Print reply

Posts: 399
in feite maakt dat niks uit.
Alleen is de proma beter van kwaliteit.
Techno's beginnen heel snel te roesten.

De uitlaat die ik noem is een proma grand prix.
Die kun je vinden op mp voor ongeveer een tientje.
Een Proma cc betaal je al gauw 3 tientjes voor een tweedehandse.
Maar die keus is aan jou.
 
Ijzeren Rinus 14-1-2013 23:08 Print reply

Posts: 399
ook kun je in deze tabel een kijkje nemen naar set up's

http://www.puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php
 
Banis97 14-1-2013 23:15 Print reply
Posts: 88
dus die proma grand prix trekt beter onder die setup?
dan word dit hem dus:

50cc airsal (snel)
50cc hd kop
proma grand prix uitlaat
15mm bing carburateur

en de rest is gewoon een beetje uitvogelen. en hopen dat die rond de 60 blijft anders heb ik een probleem

 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
lukieluke 15-1-2013 2:25 Print reply
Posts: 48
Je bent opzoek naar een setup welke een lage top geeft, maar welke wel hard optrekt. Dit is natuurlijk iedereen zijn droom, alleen moeilijk.
Ik zou zelf gaan voor een 50cc (airsal of origineel maakt niet heel veel uit, airsal zal meer vermogen hebben) met een 50cc hd kop. Daarnaast een 15mm bing, het liefst origineel bing en dan een proma cc of leovinci HM. Proma cc, trekt harder op dan gp en een lagere top dan gp. Leovinci HM schijnen nog beter op te trekken, alleen niet meer nieuw te krijgen en zeer gewild. Hier wat meer over puch uitlaten: http://www.puchmaxi.nl/uitlaten.php
Als vertanding zou ik 15-45 nemen. Als je hier een te hoge top mee hebt, dan een kleiner voortandwiel. Let hierbij wel op, dat het blok eerder overtoeren gaat maken wat niet goed is voor je blok.
Vergeet ook niet naar je koppeling te kijken. Blauwe veertje erin en netjes afstellen. Indien je verder wilt gaan en je handig bent, dan kan je hem aanpassen door de koppeling te verlichten. Alleen zal dit niet echt extreem hard nodig zijn op een 50cc.

Hoop dat je hier wat mee kunt!

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 15-1-2013 om 2:30 uur.
 
Banis97 15-1-2013 8:22 Print reply
Posts: 88
Daar kan ik zeker wat mee! bedankt dan weet ik nu waar ik naar moet gaan kijken.

van mij mag dit topic gesloten worden.

Nogmaals bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 15-1-2013 om 8:22 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-1-2013 9:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lieuwe
zo een electrise ontsteking zorgt dat de benzine sneller en constanter verbrand de electrise ontsteking hoort onder het vlieg wiel en als je zo een ontsteking hebt heb je ook geen vlieg wiel meer nodig



Dit is toch wel de grootste zwets die ik in tijden gezien heb
 
Aprilia RX 50 2003 18-1-2013 10:14 Print reply

Posts: 6717
ik zou hem eerst eens lekker opvoerne met een aantal van de genoemde tips die er al staan. en dan met de tandwielverhouding gaan prutsen tot die ong 60 gaat

oude buurman van mij ging 63 met: DMP 50 cc cilinder, leovince circuit uitlaat, meen een 15 mm bing en een std ontsteking.
twv weet ik niet meer.

die 3 km kun je wel wegwerken met de tandwielverhouding of de km teller iets aan te passen zodat t voor pa net lijkt of je nog geen 60 gaat
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Banis97 18-1-2013 10:57 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ik zou hem eerst eens lekker opvoerne met een aantal van de genoemde tips die er al staan. en dan met de tandwielverhouding gaan prutsen tot die ong 60 gaat

oude buurman van mij ging 63 met: DMP 50 cc cilinder, leovince circuit uitlaat, meen een 15 mm bing en een std ontsteking.
twv weet ik niet meer.

die 3 km kun je wel wegwerken met de tandwielverhouding of de km teller iets aan te passen zodat t voor pa net lijkt of je nog geen 60 gaat


haha is goed. helaas heeft me pa dat heel snel door (hij heeft zelf ook 3 puchjes staan) maar ik ga het gewoon lekker doen en als hij te hard gaat dan gewoon lekker met die vertanding klooien totdat ie netjes 60 rijdt
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Aprilia RX 50 2003 18-1-2013 10:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
[...]


haha is goed. helaas heeft me pa dat heel snel door (hij heeft zelf ook 3 puchjes staan) maar ik ga het gewoon lekker doen en als hij te hard gaat dan gewoon lekker met die vertanding klooien totdat ie netjes 60 rijdt


ja of je zet er zo'n fietstellertje op (goed ingesteld betrouwbaarder dan gewone puch teller). geef je die ff een net iets kleinere omtrek wiel en zie daar: je gaat volgens de teller maar 55, netjes toch pa?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Banis97 19-1-2013 17:01 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja of je zet er zo'n fietstellertje op (goed ingesteld betrouwbaarder dan gewone puch teller). geef je die ff een net iets kleinere omtrek wiel en zie daar: je gaat volgens de teller maar 55, netjes toch pa?


hahahaha is goed ik zal ff kijken
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Aprilia RX 50 2003 20-1-2013 16:41 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
[...]


hahahaha is goed ik zal ff kijken


verschil tussen 75 en 55 merkt iedereen wel, maar hooguit 65 kun je wel wegrommellen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RensRacing1 30-1-2013 20:17 Print reply
Posts: 1
tik bij google puch maxi setuplijst in en dan krijg je een lijst met welke cilinder carb uitlaat en luchtfilter.

succes
 
lukas puch 30-1-2013 21:28 Print reply

Posts: 611
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
in feite maakt dat niks uit.
Alleen is de proma beter van kwaliteit.
Techno's beginnen heel snel te roesten.

De uitlaat die ik noem is een proma grand prix.
Die kun je vinden op mp voor ongeveer een tientje.
Een Proma cc betaal je al gauw 3 tientjes voor een tweedehandse.
Maar die keus is aan jou.


onzin proma cc en tecno cc zit wel degelijk VEEL verschil in kwa prestaties tecno cc is gewoon ruk.
 
PRO TUNING 31-1-2013 10:27 Print reply

Posts: 4000
Veel trekkracht bij lage toeren ? kijk naar timingen van trial motoren.

Een brede squish tot 60 % i.s.m. een hoge compressieverhouding helpt ook

En lage blowdown helpt ook
 
RTH050 3-8-2013 23:31 Print reply
Posts: 1
ik heb een Puch Z-one

setup :

Blok : 49cc Kickstart
Cilinder/Zuiger : 50cc Airssal
Luchtfilter : Standaard
Vetanding/Ketting : Standaard
Carbrateur : 12mm
Spruitstuk : 14mm
Sproeier : 86mm
Uitlaat : Proma GP

met deze setup trekt de puch niet echt geweldig op maar heeft wel een top van 70km/h en rijd zuinig en in lage toeren niet veel lawaai



 

Dit topic is 11302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved