Ijzeren Rinus |
14-1-2013 23:06 |
Posts: 399 |
in feite maakt dat niks uit.
Alleen is de proma beter van kwaliteit.
Techno's beginnen heel snel te roesten.
De uitlaat die ik noem is een proma grand prix.
Die kun je vinden op mp voor ongeveer een tientje.
Een Proma cc betaal je al gauw 3 tientjes voor een tweedehandse.
Maar die keus is aan jou.
|
|
|
|
Ijzeren Rinus |
14-1-2013 23:08 |
Posts: 399 |
|
|
|
|
Banis97 |
14-1-2013 23:15 |
Posts: 88 |
dus die proma grand prix trekt beter onder die setup?
dan word dit hem dus:
50cc airsal (snel)
50cc hd kop
proma grand prix uitlaat
15mm bing carburateur
en de rest is gewoon een beetje uitvogelen. en hopen dat die rond de 60 blijft anders heb ik een probleem
|
|
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing" |
|
lukieluke |
15-1-2013 2:25 |
Posts: 48 |
Je bent opzoek naar een setup welke een lage top geeft, maar welke wel hard optrekt. Dit is natuurlijk iedereen zijn droom, alleen moeilijk.
Ik zou zelf gaan voor een 50cc (airsal of origineel maakt niet heel veel uit, airsal zal meer vermogen hebben) met een 50cc hd kop. Daarnaast een 15mm bing, het liefst origineel bing en dan een proma cc of leovinci HM. Proma cc, trekt harder op dan gp en een lagere top dan gp. Leovinci HM schijnen nog beter op te trekken, alleen niet meer nieuw te krijgen en zeer gewild. Hier wat meer over puch uitlaten: http://www.puchmaxi.nl/uitlaten.php
Als vertanding zou ik 15-45 nemen. Als je hier een te hoge top mee hebt, dan een kleiner voortandwiel. Let hierbij wel op, dat het blok eerder overtoeren gaat maken wat niet goed is voor je blok.
Vergeet ook niet naar je koppeling te kijken. Blauwe veertje erin en netjes afstellen. Indien je verder wilt gaan en je handig bent, dan kan je hem aanpassen door de koppeling te verlichten. Alleen zal dit niet echt extreem hard nodig zijn op een 50cc.
Hoop dat je hier wat mee kunt!
Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 15-1-2013 om 2:30 uur.
|
|
|
|
Banis97 |
15-1-2013 8:22 |
Posts: 88 |
Daar kan ik zeker wat mee! bedankt dan weet ik nu waar ik naar moet gaan kijken.
van mij mag dit topic gesloten worden.
Nogmaals bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 15-1-2013 om 8:22 uur.
|
|
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing" |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-1-2013 9:48 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lieuwe
zo een electrise ontsteking zorgt dat de benzine sneller en constanter verbrand de electrise ontsteking hoort onder het vlieg wiel en als je zo een ontsteking hebt heb je ook geen vlieg wiel meer nodig
Dit is toch wel de grootste zwets die ik in tijden gezien heb
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-1-2013 10:14 |
Posts: 6717 |
ik zou hem eerst eens lekker opvoerne met een aantal van de genoemde tips die er al staan. en dan met de tandwielverhouding gaan prutsen tot die ong 60 gaat
oude buurman van mij ging 63 met: DMP 50 cc cilinder, leovince circuit uitlaat, meen een 15 mm bing en een std ontsteking.
twv weet ik niet meer.
die 3 km kun je wel wegwerken met de tandwielverhouding of de km teller iets aan te passen zodat t voor pa net lijkt of je nog geen 60 gaat
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Banis97 |
18-1-2013 10:57 |
Posts: 88 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ik zou hem eerst eens lekker opvoerne met een aantal van de genoemde tips die er al staan. en dan met de tandwielverhouding gaan prutsen tot die ong 60 gaat
oude buurman van mij ging 63 met: DMP 50 cc cilinder, leovince circuit uitlaat, meen een 15 mm bing en een std ontsteking.
twv weet ik niet meer.
die 3 km kun je wel wegwerken met de tandwielverhouding of de km teller iets aan te passen zodat t voor pa net lijkt of je nog geen 60 gaat
haha is goed. helaas heeft me pa dat heel snel door (hij heeft zelf ook 3 puchjes staan) maar ik ga het gewoon lekker doen en als hij te hard gaat dan gewoon lekker met die vertanding klooien totdat ie netjes 60 rijdt
|
|
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing" |
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-1-2013 10:59 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banis97
[...]
haha is goed. helaas heeft me pa dat heel snel door (hij heeft zelf ook 3 puchjes staan) maar ik ga het gewoon lekker doen en als hij te hard gaat dan gewoon lekker met die vertanding klooien totdat ie netjes 60 rijdt
ja of je zet er zo'n fietstellertje op (goed ingesteld betrouwbaarder dan gewone puch teller). geef je die ff een net iets kleinere omtrek wiel en zie daar: je gaat volgens de teller maar 55, netjes toch pa?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Banis97 |
19-1-2013 17:01 |
Posts: 88 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ja of je zet er zo'n fietstellertje op (goed ingesteld betrouwbaarder dan gewone puch teller). geef je die ff een net iets kleinere omtrek wiel en zie daar: je gaat volgens de teller maar 55, netjes toch pa?
hahahaha is goed ik zal ff kijken
|
|
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing" |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-1-2013 16:41 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banis97
[...]
hahahaha is goed ik zal ff kijken
verschil tussen 75 en 55 merkt iedereen wel, maar hooguit 65 kun je wel wegrommellen.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
RensRacing1 |
30-1-2013 20:17 |
Posts: 1 |
tik bij google puch maxi setuplijst in en dan krijg je een lijst met welke cilinder carb uitlaat en luchtfilter.
succes
|
|
|
|
lukas puch |
30-1-2013 21:28 |
Posts: 611 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
in feite maakt dat niks uit.
Alleen is de proma beter van kwaliteit.
Techno's beginnen heel snel te roesten.
De uitlaat die ik noem is een proma grand prix.
Die kun je vinden op mp voor ongeveer een tientje.
Een Proma cc betaal je al gauw 3 tientjes voor een tweedehandse.
Maar die keus is aan jou.
onzin proma cc en tecno cc zit wel degelijk VEEL verschil in kwa prestaties tecno cc is gewoon ruk.
|
|
|
|
PRO TUNING |
31-1-2013 10:27 |
Posts: 4000 |
Veel trekkracht bij lage toeren ? kijk naar timingen van trial motoren.
Een brede squish tot 60 % i.s.m. een hoge compressieverhouding helpt ook
En lage blowdown helpt ook
|
|
|
|
RTH050 |
3-8-2013 23:31 |
Posts: 1 |
ik heb een Puch Z-one
setup :
Blok : 49cc Kickstart
Cilinder/Zuiger : 50cc Airssal
Luchtfilter : Standaard
Vetanding/Ketting : Standaard
Carbrateur : 12mm
Spruitstuk : 14mm
Sproeier : 86mm
Uitlaat : Proma GP
met deze setup trekt de puch niet echt geweldig op maar heeft wel een top van 70km/h en rijd zuinig en in lage toeren niet veel lawaai
|
|
|
|