Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Setup puch maxi 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67185 - Setup puch maxi 50cc
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 14-1-2013 19:36 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Ik ga binnenkort een puch maxi kopen en nou heb ik een vraagje over de setup. Wat ik in mijn gedachte had is om onder de 60km/h te blijven en dan gewoon zo hard mogelijk optrekken.

Maar nou is mijn vraag dus: wat heb ik daar voor nodig?

Uitlaat:?
Carberateur:?
Spruitstuk:?
Sproeier:?
Misschien een HD kop?
En al die andere dingen die je ervoor kunt gebruiken.
De enige 2 limieten die ik heb is dat hij 50cc moet blijven en niet boven de 60km/h graag. (er zou ook een andere 50cc cilinder onder kunnen bijv. airsal ofzo)

Alvast bedankt!

P.S. Me pa en ik zijn het er namelijk over eens dat hij niet meer dan 50cc mag hebben en de top max. 60...



Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 16-1-2013 om 21:32 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

simson 14-1-2013 21:23 Print reply
Posts: 96
zachte top en hard optrekken gaat nooit goed samen meestal moet je een hoge top hebben om hard op te kunnen trekken..
 
Banis97 14-1-2013 21:26 Print reply
Posts: 88
hmm oke, maar heeft het zin om bijvoorbeeld een 50cc snel erop te zetten of een andere uitlaat of gewoon een std cilinder met hd kop ofzo?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
ChielTZR 14-1-2013 21:30 Print reply

Posts: 6016
krachtige laagtoerige setup is wat je zoekt.
heb alleen geen verstand van puch maxi setups, dus.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Banis97 14-1-2013 21:35 Print reply
Posts: 88
ok dus krachtig en laagtoerig. haha ik wil nu van alles gaan vragen maar dat heeft niet zoveel zin bij iemand die niet in de puch maxi hoek zit
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
lieuwe 14-1-2013 22:01 Print reply

Posts: 26
andere uitlaat helpt wel en het helpt ook om het gat van de uitlaat aan de cilinder een kleinbeetje vijlen (moet wel voorzichtig gebeuren) of je zet er een electrise onsteking op helpt heel veel bij hard optrekken

of de koppeling vervangen dan maakt hij meer toeren en trekt hij sneller op

Dit bericht is gewijzigd door lieuwe op 14-1-2013 om 22:03 uur.
 
geen eergevoel of ambitie word land verrader bij de polieti
Banis97 14-1-2013 22:05 Print reply
Posts: 88
ik heb even rond gekeken en ik denk dat ik misschien een setup die onder de 60 is en toch wat trekkracht levert:

50cc std
50cc hd kop
Proma (technigas) Circuit of proma gp
12mm bing carburateur
en eventueel een filter

Ik weet niet of dit goed is maar ik heb nog een mogelijkheid maar ik weet niet of ik dan over de 60 ga:

50cc Airsal (snel)
50cc hd kop
proma (technigas) circuit
15mm bing
schuimfilter

het probleem is dat ik toch die 60 wil halen en ook lekker optrekken.
iemand suggesties/tips?

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 14-1-2013 om 22:47 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 14-1-2013 22:08 Print reply
Posts: 88
dus de koppeling zou ik kunnen vervangen? daar had ik nog niet naar gekeken. helaas heb ik mn puch nog niet maar als ik nu al wat info binnen sleep dan kan ik dadelijk direct bezig met sleutelen en kan ik dus ook zo snel mogelijk rijden. en wat is zo'n electrische ontsteking dan?

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 14-1-2013 om 22:09 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
der Chef 14-1-2013 22:15 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
ik heb even rond gekeken en ik denk dat ik misschien een setup die onder de 60 is en toch wat trekkracht levert:

50cc std
50cc hd kop
Proma (technigas) Circuit of proma gp
12mm bing carburateur
en eventueel een filter

Ik weet niet of dit goed is maar ik heb nog een mogelijkheid maar ik weet niet of ik dan over de 60 ga:

50cc Airsal
50cc hd kop
proma (technigas) circuit
15mm bing
schuimfilter

het probleem is dat ik toch die 60 wil halen en ook lekker optrekken.
iemand suggesties/tips?

Wel een echte proma zoeken en geen techno. Verder gewoon je originele filter houden.

 
Banis97 14-1-2013 22:18 Print reply
Posts: 88
bij welke setup de eerste of de tweede?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
lieuwe 14-1-2013 22:19 Print reply

Posts: 26
zo een electrise ontsteking zorgt dat de benzine sneller en constanter verbrand de electrise ontsteking hoort onder het vlieg wiel en als je zo een ontsteking hebt heb je ook geen vlieg wiel meer nodig
 
geen eergevoel of ambitie word land verrader bij de polieti
Banis97 14-1-2013 22:21 Print reply
Posts: 88
haha ik denk niet dat het verstandig is als ik met zo'n ontsteking ga klooien want dan is het binnen de kortste keren stuk
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
lieuwe 14-1-2013 22:25 Print reply

Posts: 26
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
haha ik denk niet dat het verstandig is als ik met zo'n ontsteking ga klooien want dan is het binnen de kortste keren stuk


daar heb je wel gelijk mee als je echt veel verstand er van hebt zal ik het pas doen maar je kan wel iets met de koppeling gaan doen
 
geen eergevoel of ambitie word land verrader bij de polieti
Banis97 14-1-2013 22:45 Print reply
Posts: 88
koppeling zou wel mogelijk moeten zijn en me pa weet dat wel. maar wat der Chef net zei voor welke setup is dat de eerste of de tweede
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Ijzeren Rinus 14-1-2013 23:01 Print reply

Posts: 399
neem een airsal 50cc
met een een 15 bing
proma gp eronder, zijn niet zo duur.
draai je koppeling een paar slagen in of zet er andere veertjes in.

en je hebt een snel optrekkend puchje die misschien wat harder loopt dan 60. je kan dat ook je tandwielverhouding er nog op aanpassen.
 
Banis97 14-1-2013 23:05 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
neem een airsal 50cc
met een een 15 bing
proma gp eronder, zijn niet zo duur.
draai je koppeling een paar slagen in of zet er andere veertjes in.

en je hebt een snel optrekkend puchje die misschien wat harder loopt dan 60. je kan dat ook je tandwielverhouding er nog op aanpassen.


Kijk daar kan ik wat mee bedankt! en maakt het uit of ik een proma cc of tecno cc eronder zet of maakt dat niet zoveel uit? want ik heb gehoord dat die iets harder trekken dan proma gp. of moet ik gewoon lekker gp erop houden?

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 14-1-2013 om 23:05 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Dit topic is 11301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved